Vauvanruokien gluteenittomuus

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä8.6.2009 23:13

    Tarttui sattumalta ABC:n alelaarista Bona-vauvanruoka mukaan, kun takana kerrottiin sen olevan gluteenittomista raaka-aineista valmistettu.

    Ovatko vauvanruoat yleensä gluteenittomia ja onko niihin hyvin merkitty gluteenittomuus?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • helsbe 27 viestejä8.6.2009 23:39

    Kyllä niihin on selkeesti merkitty. Melkein kaikki noista hedelmä/marjasoseista on gluteenittomia. Poikkeuksia kyllä löytyy, esim. rukiinen hedelmämysli (en nyt muista minkä valmistajan).
    Ite saa olla tosi tarkka, kun omaa lastaan syöttää. Ettei esim. maista puuroa/velliä Jos sormella koittaa, ettei puuro ole liian kuumaa, niin kovin automaattisesti se sormi on omaan suuhun menossa

  • Mainos

  • milla 412 viestejä9.6.2009 05:21

    Tuli mieleen tuosta sormi suuhun menosta, että itsellä vaikeeta leipoessa perheelle vaikka pannaria. Siinä helposti saa itse vatsanpuruja seuraavalle aamulle kun vahingossa sormen suuhun tökkäsee

  • higga 209 viestejä9.6.2009 20:32

    Jep, noi hedelmäsoseet on gluteenittomia, mutta muissa on paljon vehnää. Osassa on kauraa, mut ei kerrota onko puhdasta.... Oon paljon kysellyt valmistajilta, mutta eivät oo kovin innokkaita vastaan tai muuttamaan pakkaustekstejä Toisaalta alle kolmevuotiaita keliaakikkoja on todella vähän. Hassua on et semperin lastenruuissa on eniten vehnää

  • Ira 57 viestejä5.9.2009 22:03

    katsoin tänään taas Saksalaisia vauvanruokia ja ne on kaikki melkein gluteenittomia. ainoastaan spaghettia sisältävät ovat sitten niitä gluteenia sisältäviä. Ja todellakin on merkitty onko gluteeniton. miksi ihmeessä valmistajat eivät vastaa kun kysyy tuotteen gluteenittomuudesta.. mielestäni on röyhkeetä, sillä mehän olemme niitä jotka "elättää" heidät, kun ostamme heidän tuotteita. Ylimielistä..

    Olen joskus ostanut perunalihasoseen nälissäni ja lisännyt vaan suolaa ja pippuria sekaan. Oli hyvää!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,029s