Vehnää lasten muovailuvahoissa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä25.9.2015 12:40

    Tässä kuva aiheeseen liittyen. Muovailuvahoissa todellakin on vehnää:

    Vehnää muovailuvahassa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • higga 209 viestejä25.1.2010 08:28

    Mä en ole antanut lapsen muovailla (on siis alle 3v.) vehnää sisältävillä vahoilla, koska ainakin meillä lapsen kynsien alle jää aina vahaa ja sitä ei saa kaikkea pesemällä pois. Pienellä kun noi sormet menee aina välillä suuhun, on riski ollut mun mielestä liian iso.

    Meillä on käytössä Darwi Softy merkkinen muovailuvaha joka on vehnätön (maahantuoja varmisti tän asian tehtaalta) sisältää maissijauhoja. Itse ostin Akateemisesta kirjakaupasta 500g paketti n. 7e. AIvan loistava ja laadukas muovailuvaha! Joku kotimainen mehiläisvahapohjainenkin meillä oli (vehnätön) mut meni kovaksi ja värit sekoittui joten ei ollut niin hyvä.

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä24.1.2010 20:49

    Mun muksut ei enää muovaile tai jos niin, eivät ainakaan syö sitä. Muutaman kerran kyllä olen vahingossa nähnyt naapurin nassikoiden kevätlätäköistä kuravettä ryystävän suurella halulla. Eli siis taitaa se muovailuvahakin suuhun löytää. Kannattaa varoa :/ ...se kuran juonti näytti kyllä vähän äklöltä ulkopuolisestakin..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Viveka 127 viestejä24.1.2010 20:34

    Jos syö vehnää, niin saa oireita, uskon minä. En antaisi valvomatta muovailla. En usko, että pelkästä käsittelystä saa oireita. Itsekin ainakin pystyn tekemään vehnäpullaa käsin.

    Jos lapsesi muovailee päiväkodissa vehnää sisältävällä vahalla, pyytäisin tarkkailemaan, että ei vahingossakaan syö vahaa. Tosin isossa ryhmässä tapahtuu paljon, joten kaikkea ei ehdi nähdä. Voihan sitä olla muovailemattakin...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Tuia 2 viestejä23.1.2010 23:35

    Kysynpä nyt tyhmiä, mutta asia on jäänyt vaivaamaan mieltäni... Osaako joku kertoa voiko keliaakikko saada vehnää sisältävästä muovailuvahasta oireita? Siis eihän sitä syödä! Ainakaan tarkoitus olisi… mutta vähän mietityttää antaako tuollaisen vajaa 3-vuotiaan muovaillakaan.

    Hoitopaikassa ovat kuulemma muovailleet play doh -vahoilla, joissa ainakin on vehnää. Siis ennen kuin minulle tuli mieleenkään, että muovailuvahoissa on vehnää. En osaa yhdistää, että mitään oireita olisi tullut, mutta en tosin ole osannut tarkkaillakaan. No kotona on nyt varmuuden vuoksi vehnättömät muovailuvahat, mutta olisi kiva kuulla mitä mieltä olette.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s