WTF - oireet palasivat??

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Isabella 42 viestejä2.8.2011 13:47

    Onhan tyttäresi ollut luontaisesti gluteenittomalla dieetillä? Alkuvaiheessa kannattaa jättää pois vehnätärkkelys, jotta suoli rauhoittuu kunnolla. Kokeilkaa sitten pienellä määrällä sellaisia gluteenittomia tuotteita, jotka eivät ole luontaisesti gluteenittomia. Itse en pysy syömään ollenkaan vehnätärkkelystä.

    Myös kaurajauho saattaa ärsyttää liikaa ja aiheuttaa pahaa oloa. Itse en pysty syömään esim. Raision porkkana-kaurasämpylöitä.

  • Grz 1 viesti2.8.2011 12:51

    Luin juuri vaaralliset viljat -kirjaa ja siinä kehotettiin tarkastamaan myös lääkkeiden täydellinen gluteiinittomuus, muuten oireet saattavat palata.

  • Mainos

  • Mampu 121 viestejä2.8.2011 07:39

    Löysin tämän vanhan ketjun haun kautta ja olisi kiinnostavaa kuulla, kuinka aloittajan asia eteni. Myös muden kommentit kiinnostavat.

    Meillä myös tyttären ensimmäiset gluteenittomat viikot näyttivät ratkaisseen ainaiset mahakivut, mutta sitten tuli kerran selviä oireita Vuohelan kaura-porkkanasämpylöistä ja pian sen jälkeen oksettava olo jokaisen ruokailukerran jälkeen oli sitten syönyt mitä tahansa tai vaikka vaan juonut lasin vettä. Kova tarve oksentaa, muttei mitään tule. Kokonaisvaltainen huono olo jatkuu tuntikausia ja kun helpottaa, alkaakin jo olla aika syödä taas jotain... Googlasin yleisesti "oksettava olo ruokailun jälkeen" ja löysin suolan, hiilihydraattien tai nesteen puutteita, mutta jotenkin ihmetyttää, kun mikään muu ei ole ruokavaliossa muuttunut.

  • Myrskynsilma 5 viestejä21.8.2009 15:03

    Kiitos vastauksesta.

    Se minua kummastuttaa, kun ensin meni ihan hyvin, mutta sitten oireet tuli rytinällä takaisin... voiko ruokavalion aikana tulla tuollaisia takapakkeja?

    En käytä maitotuotteita, paitsi jugurttia. Maito saa mahan sekaisin...

  • KattiMatikka 271 viestejä21.8.2009 14:57

    Oireet eivät kaikilla poistu kovinkaan nopeasti... Ikävä kyllä. Oireita voi tulla pitkin matkaa, koska suolen tilanteen normalisoituminen voi kestää vuodenkin (tai yli).

    Jos olet pitkään kärsinyt mahavaivoista, niin voit koittaa jättää maidon hetkeksi pois. Sairas limakalvo voi reagoida laktoosiin ja/tai maidon proteiiniin.

    Maidon voi (ja se kannattaa ehdottomasti) palauttaa ruokavalioon kun suolinukka tervehtyy.

  • Myrskynsilma 5 viestejä21.8.2009 14:46

    Nyt olen ymmällä.

    Ekat pari viikkoa gluteenittomalla dieetillä menivät tosi hyvin. Vatsakivut, kuvotus ja röyhtäily katosivat ja voin vatsan puolesta oikein mainiosti. Mutta nyt oireet ovat tulleet takaisin. En ole syönyt mitään gluteenipitoista - ainakaan tietääkseni - mutta silti nyt muutamana viime päivänä vatsa on ollut kipeä ja turvoksissa, pistelee ja polttelee ja röyhtäyttää ja on hankala olla. Tuntuu että pahenee vaan koko ajan. Pahoinvointia ei onneksi (vielä, kop kop) ole!

    Mistä ihmeestä tämä voi johtua?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s