Entsyymeistäkö hoito keliakiaan.

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Kari 364 messages01/28/2010 8:12 PM

Onkohan tähän moni jo ilmoittautunut? Itse aioin, mutta nukka ei vielä kunnossa, joten nou-nou.

Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

• Reetta  719 messages01/29/2010 9:22 PM

Olisi kiva olla hyödyksi lääketieteelle, mutta noita käyntejä Tampereella on aika reilusti; joka toinen viikko. Täältä kuiteskin menee koko päivä reissuun.

Toivottavasti porukkaa ilmoittautuu.

• Ad

• Jezu  Admin01/29/2010 9:25 PM

Vähän kyllä kiinnostaisi, mutta toisaalta mulla on sen verta paha gastroskopiafobia, ettei taida onnistua. Lisäksi työaikataulu ei taitaisi antaa myöden

Toivottavasti mahdollisimman moni pystyy osallistumaan.

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Jontsa 67 messages01/30/2010 12:16 AM

Jezu kirjoitti:
    Vähän kyllä kiinnostaisi, mutta toisaalta mulla on sen verta paha gastroskopiafobia, ettei taida onnistua. Lisäksi työaikataulu ei taitaisi antaa myöden

Toivottavasti mahdollisimman moni pystyy osallistumaan.

Sama juttu, muuten voisin mennä mutta noihin tähystyksiin en enää suostu...

• ponipimu 239 messages01/30/2010 1:59 AM

mulla on vasta vuosi sitten todettu keliakia jotta en varmaan kävisi aineistoksi, enkä muuteenkaan ehtisi reissata. tähystys ei aiheuta fobiaaa, vasta yksi tehty ja nyt tuli aika kontrolliin, en kyllä pelkää sitä, pahempi oli synnytys!

aiempaan tähystykseen sain rauhoittavia, mutta nyt aion kestää ilman niitäkin, en saa kuskia itselleni.. ja taksia en viitti ottaa. eihän se kestä ku viis minsaa, voitteko kuvitella synnytyskipuja 24h? tai sen jälkeisiä kipuja kaikkine repeämisineen ym. vaivoineen? hoh hoijaa.

• Kari 364 messages01/30/2010 10:45 PM

Niin. Kiva kun alkas porukat kommentoida Mulla on semmoinen asenne, etä mieluummin asetun koekaniiniksi jos vain tilaisuus tulee. Siellä yleensä löytyy jotain mätää kropasta jos on löytyäkseen. Olen halukas tietämään. Naisääni soitti muuten mun ilmoittautumisen jälkeen, sanoi näitä tutkimuksia pyörivän, vaikka ei nyt sopisikaan. Et, maybe later.

Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

• Reetta  719 messages06/13/2010 8:58 PM

Messuilla kuulin, että tähän tutkimukseen pääsee edelleen mukaan. Tiedossa olisi 10 viikon aikana 5 käyntiä Tampereella elokuusta alkaen. Kaksi gastroskopiaa sisältyy, mikä nyt ei ihan hirveesti houkuta. Mutta jotenkin alkoi kovasti kiinnostaa, vaikka polttaakin lomapäiviä, kun menee koko päivä Tampereen reissuun.

Jos tuosta entsyymistä tulee lääke tautiin, voisi sitten sanoa, että olenpa ollut mukana koekaniinina.

• Ad

• Jezu  Admin10/26/2011 12:11 PM

Tämän tutkimuksen tulokset on nyt julkaistu. Ihan lupaavan kuuloista:

Finnmedi: Suomessa toteutetun keliakialääketutkimuksen tulokset esitetty Euroopan gastroenterologien kokouksessa Tukholmassa

Oliko muuten kukaan Glu.fi:n käyttäjistä mukana tutkimuksessa?

• eijah 24 messages10/26/2011 6:29 PM

Minä olin ja jo ekasta keksistä jouduin lopettamaan koko jutun, tulin niin pahoivoivaksi. Selvisi myöhemmin kyllä että oli lumelääke.

• Reetta  719 messages10/26/2011 9:09 PM

Eipä tullut lähdettyä mukaan, kun olisi palanut lomapäiviä. Joku jatko-osa tulossa 2012, täytyy harkita.

Ihan mielenkiintoinen tiivistelmä tutkimuksesta.

• KattiMatikka 271 messages10/30/2011 12:49 PM

Olisi todella mielenkiintoista tietää kuinka paljon entsyymit ehkäisivät todellista suolinukkatuhoa. Minua henkilökohtaisesti ei hirveästi lämmitä jos se suojelee "jonkin verran" tai "melko paljon".

Onhan se tietysti parempi kuin ei mitään, mutta...

• Jezu  Admin11/11/2011 5:34 PM

Tällainen Yle Tampereen uutinen aiheesta löytyi. Hieman ovat hitaasti heränneet, mutta hämäläisiltä se hyväksyttäköön

Yle Tampere: Keliakialääke askeleen lähempänä

• Ad

• MariJo 77 messages06/03/2016 9:15 PM

Apteekin lehdestä luettua:"Gluten GO 25 kaps -Sisältää 3 viljojen gluteenia pilkkovaa entsyymiä ja on tarkoitettu erityisesti gluteeniherkille henkilöille sekä keliaakikoille silloin, kun ei voi olla täysin varma nautitun ruoan gluteenittomuudesta. Tuote ei korvaa gluteenitonta ruokavaliota.

Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua?!?

• Tintti 48 messages06/04/2016 2:04 PM

Tästä Gluten Go:sta tulikin jo varoitus, ettei sovi keliaakikoille. Mistä luit, että sopisi keliaakikoille, kun minun apteekin tarjouslehtisessä ei keliakiaa mainittu. Ainoastaan gluteeniherkille tätä suositeltiin.

• Jezu  Admin06/04/2016 6:05 PM

MariJo kirjoitti:
    Apteekin lehdestä luettua:"Gluten GO 25 kaps -Sisältää 3 viljojen gluteenia pilkkovaa entsyymiä ja on tarkoitettu erityisesti gluteeniherkille henkilöille sekä keliaakikoille silloin, kun ei voi olla täysin varma nautitun ruoan gluteenittomuudesta. Tuote ei korvaa gluteenitonta ruokavaliota.

Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua?!?

Keliakialiitto olikin jo varoittanut tästä:

VAROITUS: Gluten Go -ruoansulatusentsyymi

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2025 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s