Kluteeniton

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin10/08/2010 10:28 PM

    Eksyin Vantaan Variston Kodin Ykköseen ja kuinka ollakaan sinne oli tullut tarjolle runsaasti Schärin ja Glutanon gluteenittomia tuotteita. Osa Schärin tuotteista oli alennuksessa (sori, vein kaikki loput Twinnyt hintaan 0.9e/kpl), mutta eniten ihmetystä aiheutti kyltti.

    Tutkin myös Glu.fi:n hakutilastoja ja monet etsivät kluteenittomia tuotteita. Miten sinä kirjoitat gluteenittoman?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • MrsBucket 92 messages10/09/2010 10:11 AM

    Jezu kirjoitti:
    Eksyin Vantaan Variston Kodin Ykköseen...(lyhennetty viesti)mutta eniten ihmetystä aiheutti kyltti.

    No kyllä minä ainakin puhun ja kirjoitan gluteenittomista tuotteista, enkä löytänyt edes google-haulla mitään kluteenitonta. Wikipediassa myös puhutaan gluteenittomasta ruokavaliosta, niettä varmaankin se on virallinen nimitys.

  • Ad

  • Suviih  629 messages10/09/2010 11:16 AM

    Itsellekin se on aina ollut gluteeniton, mutta nyt blogia pitäessä olen huomannut, että jonkun verran on blogiini tullut vierailijoita kluteeniton hakusanalla. Tosin vain murto-osa kävijöistä. Epäilisin että tuota kirjoitusmuotoa käyttävät ihmiset, jotka eivät itse ole keliaakikkoja ja ovat vain kuulleet gluteenittomasta, eivätkä aiemmin nähneet sanan oikeaa kirjoitusmuotoa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Tallulah 476 messages10/09/2010 2:02 PM

    Itse käytän gluteeniton, mutta käsittääkseni myös gluteiiniton on oikein. Kyllähän sitä keliakiasta ja keliaakikosta on monenlaista väännöstä kirjoitettu, ja ihan keliaakikot itse. Ihmisten oikeinkirjoitustaito kun nyt yleensäkin on heikentynyt huomattavasti ja sanoista tehdään ihmeellisiä väännöksiä ja lyhennöksiä. Mua esim. ärsyttää aivan suunnattomasti lyhenne glutti! ARGH!!

  • Jezu  Admin10/09/2010 2:07 PM

    Vielä tuosta kuvan kyltistä pitää mainita, että melkoinen suoritus myyjältä, kun tuotepakkauksissa lukee kuitenkin gluteeniton selkeästi suomeksi

    Suviih on varmasti oikeassa tuossa, että niille, joilla ei ole keliakiaa, voi gluteeniton-termin kirjoitusasu tuottaa haasteita.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • carietta 72 messages10/09/2010 6:21 PM

    Itse en ole kyllä koskaan törmännyt vastaavaan kirjoitusasuun

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s