Mitä kaipaatte entisestä elämästä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
  • Ira 57 messages09/01/2009 5:17 PM

    Olin keliakiakutsuilla, jossa oli n. 30 henkilöä. tarkoitus oli, että jokainen tuo joko gluteenittoman salaatin tai kakun mukanaan. Oli todella ihanaa syödä ihan mitä vaan ja sitten tuli kahvin ja kakkujen aika...voi että oli vaikka mitä kakkua. sellaisia täytekakkuja, mitkä oli niin upeastitehtykin, että en ollut koskaan niin hyvännäköisiä gluteenittomia nähnytkään. Yleensä en syö kakkuja ja sokerisia paljon, mutta nyt otin kolmea eri kakkua lautaselle ja ne olivat tosi hyviä. Kotiin mennessä tuli sellainen omituinen kaihomieli, että voi kun vois mennä tosta vaan kahvilaan ja valita mitä noista kaikista kakuista haluaisi syödä ja täytyy todeta, että taitaa olla kakkuja eniten ikävä..ihme kyllä kun en syö paljon makeeta. Jotenkin tähän liittyy sekin, että mnneisyydessä oli kiva käydä nopeesti kauppareissuilla kakkukahvil jonkun kaverin kanssa.

    mites muut? onko teillä jotain mikä kaipaatte ehkä todella paljon menneestä elämästä ? mä opin jotenkin vaan ohittamaan aina kakkutiskit ja otin sellaisen asenteen, että tuo on historiaan. ja siis en luullut, että kakku vois (gluteeniton) maistua näin hyvälle ja nyt kun kestit on ohi ja menen kahvilaan...vilkuilen noita normaaliruokaisten niin ihanilta näyttäviltä kakkuja..ja ne perunaleivokset..

  • Kiipuli 90 messages09/01/2009 6:49 PM

    Kaikkeahan saa gluteenittomana tehtyä. onneksi.

    Eniten kaipaan HUOLETTOMUUTTA. Ei IKINÄ tarvinnut miettiä mitään muutakuin että onkohan tämä hyvää.

    Nyt pitää miettiä kaikkea muuta: "onkohan tää varmasti glut ja pesiköhän toi varmasti kaikki välineet tuossa välissä ja tajusikohan noi muut täällä juhlissa olijat että tolla samalla veitsellä ei saa mun kakkuun koskea!"

    Välillä on ihan neuroottinen olo

  • Ad

  • taigis 101 messages09/01/2009 8:54 PM

    Minä tuoksuttelen tuoretta ruisleipää, alkuaikoina näin unia sen syömisestä, aina aamulla en ollut varma oliko se ollut unta. Kyllä se oli..
    Myös tuoreet itseleivotut pullat maistuisivat.

  • Jezu  Admin09/01/2009 9:39 PM

    Kiipuli kirjoitti:
    Eniten kaipaan HUOLETTOMUUTTA. Ei IKINÄ tarvinnut miettiä mitään muutakuin että onkohan tämä hyvää.

    Nyt pitää miettiä kaikkea muuta: "onkohan tää varmasti glut ja pesiköhän toi varmasti kaikki välineet tuossa välissä ja tajusikohan noi muut täällä juhlissa olijat että tolla samalla veitsellä ei saa mun kakkuun koskea!"

    Välillä on ihan neuroottinen olo

    Aivan sama vastaus minulla. Neuroottisuus puskee päälle turhan usein.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Siukku13 60 messages09/01/2009 11:07 PM

    Toi huolettomuus oli kyllä mukavaa. Muutaman päivän olen nyt himoinnut täytelakua, niin turhaa kun se onkin. Sitä ei taida saada mistään.

  • Jezu  Admin09/01/2009 11:25 PM

    Siukku13 kirjoitti:
    Toi huolettomuus oli kyllä mukavaa. Muutaman päivän olen nyt himoinnut täytelakua, niin turhaa kun se onkin. Sitä ei taida saada mistään.

    Mmm... Pandan täytelakritsit... niitä kyllä kaipaa joskus, varsinkin sitä suklaaversiota

    Porvoon lakritsi voisi alkaa valmistamaan myös täytelakritsia gluteenittomana

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • maissipallo 8 messages09/02/2009 12:01 AM

    eniten kaipaan jäätelötuutteja! sellaisia rapealla vohvelilla tehtyjä, kaikenlaisia erilaisia makuja! Ostin Ruotsista gluteenittomia vohveleita, pitää yrittää tehdä itse herkkutuutti. Jos vaikka sulattaisi suklaata vohvelin sisään niinkuin niissä kaipaamissani suklaatuuteissa. Ja voi, niitä päärynätuutteja, lakkatuutteja jne... Tofu-tuutit tuntuvat kiusanteolta niihin verratessa!

  • Ad

  • mankeli 14 messages09/02/2009 7:28 AM

    Mannapuuro. Kera voisilmän tai kanelin ja sokerin. Kaikki muut maut olen jo jotenkin unohtanut niin, ettei niitä ees osaa kaivata, mutta mannapuuron makua en varmasti unohda ikinä!

    Itse en kaipaa tuota huolettomuutta juuri ollenkaan, pikemminkin on mukavampaa kun joutuu tiirailemaan etikettejä - tietää tarkalleen mitä suuhunsa pistää ja yleensä sen vuoksi jättää epäterveelliset herkut pois

  • Vaula 141 messages09/02/2009 9:35 AM

    Ruisleipää kaipaan ehdottomasti kaikkein eniten - paahdettuna ja voin kanssa, onneksi maun voi edes kuvitella. Erilaiset lakritsit maistuisivat myös.

    Toisekseen elämää helpottaisi kovasti monien täällä jo mainitsema huolettomuus ja se ettei aina tarvitsisi tarkistaa, että onko tässä tai tuossa gluteenia, ja esim. ravintolassa vielä miettiä että saisikohan nyt varmasti oikeaa tietoa ruoan sisällöstä. Huonot kokemukset ovat opettaneet.. Vähän neuroottiseksihan sitä tulee, kun aina täytyy tsekata kaikki, ja mieluiten tuplasti. Siksi en käykään usein ulkona syömässä.

    Jos jotain positiivista pitää keksiä, niin ainakin ruokavalio pysyy terveellisempänä kuin ei voi samalla tavalla sortua erilaisiin mielitekoihin. Kun kaupoista ei edelleenkään löydy esim. gluteenitonta paistopistettä pullineen ja muine herkkuineen (paitsi kuulemma Järvenpään K-citymarketista - siellä ei tosin ole vielä tullut käytyä)

  • Suviih  629 messages09/02/2009 11:05 AM

    Sellaista helppoutta kaipaan minäkin.. ei tarvinnut ajatella mitä suuhunsa laittaa.
    Noita tuotteita voisi listata vaikka kuinka: rukiiset karjalanpiirakat, kauraleipä, wienerit, tuore pulla, tavalliset makaronit, neljän viljan puuro, täytelakut, budapest-karkit, kaurakeksit, fanipalat, vohvelit kuningatartäytteellä, suklaajäätelötuutit... lista on loputon.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • KariK 27 messages09/02/2009 1:25 PM

    Kaikki leivonnaiset ja varsinkin ruisleipä paahdettuna, niitä kaipauksella muistelen.
    Lisäksi tuo huolettomuus, oli kyllä mukavaa kuin ei tarvinnut joka tuotetta tutkia. Aina silloin tällöin työpaikalle ilmaantuu pulla- tai possupussi, eikä mitään asiaa niille apajille .
    Myös työpaikan ruokalassa ottaa välillä kupoliin, se on Amican ruokala ja heillä on perinteisesti leipäosasto kyllä kunnossa, mutta gluteenittomia leipiä löytyy näkkärin lisäksi vain yksi tai kaksi pehmeä(hkö)ä vaihtoehtoa.

    Muuten tuosta tutkimisestta, huomasin kesällä tutkivani tavallisen tuutin tuotesisältöä, siis sellaisen vohveliversion. No olihan siinä vehnäjauhoja käytetty, kyllä vaimolla oli hauskaa.

  • Viveka 127 messages09/02/2009 8:42 PM

    KariK kirjoitti:
    Muuten tuosta tutkimisestta, huomasin kesällä tutkivani tavallisen tuutin tuotesisältöä, siis sellaisen vohveliversion.

    Täällä toinen haaveilija. Saatan itsekin ottaa tuotteen hyllystä lähempään tarkastukseen, vaikka toisaalta tiedän löytäväni vehnäjauhon heti ekalta riviltä.

    Ja sitä huolettomuutta kaipaan myös minä. Ei ole ehkä juuri yksittäistä tuotetta jota kaipaisin. Pidin kyllä todella paljon täysjyväisestä REAL-leivästä...nyyh.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Ad

  • ranex 21 messages09/02/2009 8:58 PM

    lanttukukkoa, tai kukkoja yleensäkkiin, oikeat karjalanpiirakat, kaikki nää karjalaiset perine paistokset; sultsinat vatruskat ym.

    oikea pullakkin ois varmaan taas hyvää.

    sitten kun mie tykkään matkailla, ennen sai syyvä mitä mieleen juolahti, nyt pitää osa lomasta uhrata ainaiseen ruokien kyttäilyyn ja selitykseen onko glutenitonta.

  • aspja 22 messages09/02/2009 9:40 PM

    Huolettomuutta syömiseen kaipaan minäkin entisestä elämästä. Pystyi syömään mitä halusi ja missä halusi.

    Toisaalta on tässä hyvääkin, ei tartte töissä syödä lomaltapaluupullia, joita työkaverit tarjoaa. Mutta toisaalta se harmittaa...

    Minäkin näen säännöllisesti painajaisen, jossa syön tavallista ruokaa. Unessa mietin ehdinkö nielaista... No, onneksi se on vaan uni!

  • KattiMatikka 271 messages09/03/2009 6:19 PM

    Hapankorppu, tavallinen kaurapuuro, bebe-leivos. Lista ei ole loputon, mutta nuo nyt tuli ihan ensimmäiseksi mieleen

    Kyllä mua risoo se valintojen suppeus. Mysliä yksi tai kaksi lajia ja vehnänsyöjillä loputtomat rivit kaikkia hedelmämyslimixejä... Samoin pastoja on vaan ne pari jne.

  • Pulde 16 messages09/03/2009 10:26 PM

    Mä kaipaan kauheasti Saarioisen roiskeläppä-pitsoja . Ja dallaspullia. Berliininmunkkeja ja lihapiirakoita aikaisemmin, mutta nyt niitä saa onneksi Hakaniemen kauppahallin Keliapuodista.

  • Micialicious 11 messages09/03/2009 11:46 PM

    Nyyh.. Noita vastauksia lukiessa tuli ihan suru silmään Huolettomuutta kaipaan minäkin,ja croissantteja ulkomailla.
    Toisaalta oon tosi ilonen,et herkkujen syönti on vähentyny, mut kuitenki se on niin että ihminen haluu sitä mitä ei voi saada. Vaikka vihaisin mämmiä, halajaisin sitä nyt vaan koska se on kiellettyä. :P
    Ehkä joku vielä keksii parannuskeinon keliakiaan.. who knows! tiede on ihmeellinen

  • Ad

  • milla 412 messages09/04/2009 5:32 AM

    Aaaa, lakut, uunituore Ruisleipä !!!
    Ja sitten tosiaan sitä huolettomuutta , että voisi herkutella kaikenlaisella leivällä, puurolla ymym .

  • Vaula 141 messages09/04/2009 9:10 AM

    Yksittäisten tuotteiden lisäksi täytyy mainita vielä se, että aiemmin ei tarvinnut maksaa itseään kipeäksi yhdestä ainoasta leivästä

  • Kimble65 26 messages09/04/2009 11:34 AM

    Kyllähän tuo tuore ruisleipä olisi hyvää - ja huoleton elämä - mutta olen kyllä samaa mieltä mankelin kanssa siitä, että etikettien lukeminen on valaisevaa; nyt tulee jo rutiinilla valittua kahdesta tuotteesta se, jossa on pienempi määrä E-koodeja...

    Mutta kaikkein eniten kaipaan oluen maistelua. Kukko on oikein hyvää, ja ilmeisesti niitä sallittuja on enemmänkin, mutta silti harmittaa joka kerta kun marketin tai Alkon hyllyyn on ilmestynyt vaikkapa joku uusi tumma tsekkiläinen.

  • Jezu  Admin09/04/2009 2:23 PM

    Kimble65 kirjoitti:
    Mutta kaikkein eniten kaipaan oluen maistelua. Kukko on oikein hyvää, ja ilmeisesti niitä sallittuja on enemmänkin, mutta silti harmittaa joka kerta kun marketin tai Alkon hyllyyn on ilmestynyt vaikkapa joku uusi tumma tsekkiläinen.

    Täältä löytyy lista gluteenittomista olusista ja onhan niitä jo melko monta. Listaa päivittelen aina, kun uusia ilmestyy myyntiin

    Lista gluteenittomista oluista

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 messages09/04/2009 8:33 PM

    Täälläkin kaivataan itse tehtyjä rukiisia karjalanpiirakoita (perunamuusilla täytettyjä). Joku kyllä palstalla kirjoitti, että ei ne gluteenittomanakaan ole hankalat tehdä, mutta en ole tohtinut vieläkään yrittää. Niin ja englannin lakua on tosi ikävä.

    Ja tuo helpompi elämä olisi kyllä kiva, varsinkin, jos tykkää reissata itärajan takana. Siellä kun gluteeniton elämä ei välttämättä onnistu kauheen hyvin.

  • Ad

  • tuittuli 9 messages09/30/2009 7:55 PM

    Näitä taidan kaivata eniten:

    -Pullin rieskaa (Etelä-Karjalasta )
    -omia muhkeita(äidin)reseptillä tehtyjä korvapuusteja
    -kunnon puuroa ja kaupan valmista vispipuuroa
    -Domino-keksejä ja muitakin ihania suussasulavia sellaisia
    -hapankorppuja
    -tuuttijäätelöä
    -valmiita salaatteja suoraan kaupan hyllyltä (pasta-ja caesar)
    -viljajugurtteja

    Yleisesti helpompaa kaupassakäyntiä.Ottaa aivoon jatkuva
    tuoteselosteiden yms. lukeminen ja sitä aikaa,kun ei tarvinut kysyä "onko tämä valmistettu puhtaassa rasvassa ? " ja " onko teillä gluteenitonta? "
    Ruoka-aineet oli halvempia ja tuoretta leipää oli pilvin pimein.Jauhojakin sai halvalla 2:n kg:n pusseissa.Nyt nekin on pieniä ja kalliita.

  • Aaty 7 messages09/30/2009 9:16 PM

    Itsellä on krapula-aamuina ongelmia, kun ei itse jaksais väsätä mitää herkkua. Onhan nuita kebebbiloita ja jopa gluteenittomia pizzojakin, mutta ei ne vastaa normi pizzaa tai GRILLLI ruokaa. Samoin yöllä on vaikeaa löytää hyvää suuhun pantavaa. Ja tietenki tuo olusten rajoittaminen kyrsii. Vaa kaikkeen sitä tottuu ja onneksi nuo krapula-aamut ja baari-illat ovat aika vähäsiä nykyisin.

  • Jezu  Admin09/30/2009 11:48 PM

    Aaty kirjoitti:
    Ja tietenki tuo olusten rajoittaminen kyrsii. Vaa kaikkeen sitä tottuu ja onneksi nuo krapula-aamut ja baari-illat ovat aika vähäsiä nykyisin.

    Sun pitää kato valita oikeita oluita

    Tässä listaa myös luontaisesti gluteenittomista:

    Lista gluteenittomista oluista

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,018s