Äkillinen kohonnut verenpaine

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • siskolee 2 viestejä12.5.2013 17:37

    Onko kellään ollut samaa? Mulla 4-5 kertaa ns.kohtaus jossa ainan aamupalan jälkeen alkaa kummallinen kohtaus ,verenpaine nousee ja pulssi hakkaa,olen joka kerta mennyt lääkäriin,otettu sydänfilmi yms.kokeita .Ei mitään selitystä.Minulla oiteita suussa,ja varpaankynnet valkoisia laikkuja ja epätas.samoin kynsissä pitkiä juonteita ja liuskottuvat,samoin väliin lähtee hiuksia.Voisiko kilpirauhas lääkitys,voiko olla keliakiasta nuo kohtaukset?

  • glutfree 90 viestejä12.5.2013 18:09

    Millaisen aamupalan yleensä syöt? Ja miten pian heräämisen jälkeen? Onko sinulla keliakia todettu?

  • siskolee 2 viestejä12.5.2013 18:45

    glutfree kirjoitti:
    Millaisen aamupalan yleensä syöt? Ja miten pian heräämisen jälkeen? Onko sinulla keliakia todettu?

    Ei ole vielä todettu,aamupala ihan tav.paahtoleip.juustoa ,marmelaad,kahvi+maito kananmunaa.Ammupalan otan n. puoli tuntia heräämisen jälkeen kun pitää ottaa kilpirauhaslääke ensin,vajaa toim,piti vielä lisätä et toinen isovarvas tuntuu jotenkin puutuneelta.ja nivelet on usein kipeenä käsiisä ja olkapääs

  • glutfree 90 viestejä12.5.2013 19:22

    No mulle kyllä tulee mieleeni, että tuo voi liittyä siihen kilpirauhasvaivaan, mutta myös keliakian oireina voi olla varsinkin noin runsaan hiilarikuorman jälkeen verenpaineen koht.pikainen nousu. Ruokailu kyllä yleensäkin jonkin verran nostaa verenpainetta hetkeksi ruokailun jälkeen,mutta itse ainakin olen huomannut, että mitä enemmän hiilareita sen varmemmin paineet nousee. Kilppari ongelmat kuten keliakiakin liittyy samaan ongelmaan, viljoihin, ovat molemmat autoimmuunisairauksia joissa viljat ovat se haitallisin yhtälö, vaikka virallinen kanta tätä vielä epäilee. Kannattaa ehdottomasti pyytää lääkäriltä ensin keliakiaverioetta, ja myös tähystytlähetettä. Gluteenitonta ruokavaliota voi sitten näiden testien jälkeen kokeilla, monelle jo pelkästään gluteenin välttelyllä on helpotusta mainisemiisi niveloireisiinkin, nivelreumakin kun on samaa sarjaa, autoimmuunisairaus, monella keliaakikollakin todettu ensin niveloireet ja jonkun ajan päästä tästä, keliakia.
    Ohessa vähän lisäinfoa ensin englanniksi ja lisäksi suomeksi.Ongelmia voi joillekin tulla myös maidosta, perunoista ja palkokasveista, kannattaa erityisesti tuo keskimmäinen linkkini, Olli Sovijärven sivuilta lukaista, hän havainnollistaa asiaa mielestäni hyvin.

    http://www.youtube.com/watch?v=cv5RwxYW8yA

    http://ollisintegrallife.com/2012/11/15/autoimmuunisairaudet-ja-patofysiolo giset-mekanismit-hoito-ravinnolla-seka-stressinhallinnalla/

    http://ollisintegrallife.com/2012/07/24/maitotuotteiden-laatuerot-seka-maid on-aiheuttamat-terveydelliset-ongelmat-analyysi-evolutionaarisesta-nakokulm asta/

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s