Alkoholin sietokyky keliakia-diagnoosin jälkeen

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Susa 61 viestejä12.1.2013 00:20

    Keliakia-diagnoosin saatuani on alkoholin kulutus vähentynyt suhteellisen olemattomaksi, jos ei se nyt aiemminkaan järin suurta ollut. Tämä nyt sinänsä on mikään ongelma, mutta ihmetyttää kovast, mistä johtuvat oireet, joita tulee jo lasillisesta viiniä tai siideriä. Vatsaoireita ja etenkin kummallista pahoinvointia. Liittyykö keliakiaan millään lailla vaia mistä lie johtuu? Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia? Itselläni oli kovin tulehtunut mahalaukku silloin kun diagnoosi tehtiin. Vuosi sitten kontrollitähystyksessä nukka oli osin palautunut, muttei kokonaan, mutta ilmeisesti mitään pahempaa tulehdusta ei mahalaukussa enää näkynyt. Ja lääkärin mukaan ei ollut aihetta enää tähystykseen uudestaan kontrolliin, jollei mitään erityistä.

  • Marianne82 27 viestejä12.1.2013 16:07

    Minulla tehtiin keliakia diagnoosi vuosi sitten. Vatsani ei silloin sietänyt alkoholia lainkaan, yksikin lasi viiniä, ihan sama mitä laatua, ja vatsani oli aivan sekaisin..., kuten lähes kaikesta muustakin.

    Nyt kun olen noudattanut tiukkaa gluteenitonta ruokavaliota, asia on korjaantunut ja voin juoda muutaman lasin viiniä, mutta en juuri enempää - lähinnä sen vuoksi, että minua alkaa väsyttämään aivan tolkuttomasti. Tällä ei tosin välttämättä ole mitään tekemistä keliakian kanssa? Mitään pahoinvointia minulla ei kyllä ole.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s