Erittäin herkkä keliaakikko

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • katrilli 16 viestejä15.3.2012 19:06

    Hei,
    mullakin on ihokeliakia, diagnoosi tuli 1996. Olen ollut tosi tarkkana ruokavalion kanssa koko ajan, ja silti ihon paraneminen kesti monta vuotta! Muistaakseni pääsin Dapsonista kokonaan eroon vasta 1999 (tytär syntyi 1998, raskausaika meni hyvin mutta synnytyksen jälkeen iho lehahti taas pahaksi). Paranemisen hitautta ihmeteltiin TAYS:issakin.

    Mutta lohdutukseksi: kyllä se helpotti! Myöhemmin olen alkanut käyttää myös vehnätärkkelystuotteita, ja nyt käytän varoen kauraakin. Tärkkelyssiirapit yms missä ei mainita vehnää/ohraa olen nykyään uskaltanut käyttää myös. Samalla olen lisännyt kalaa, kasviksia, pellavansiemenrouhetta, marjoja, kurpitsansiemeniä jne ruokavalioon. Lihaa syön enää silloin tällöin. Luulen että kokonaisruokavalio on parantanut ihonkin tilannetta.

    Jossain vaiheessa söin Berex B-vitamiinia, mutta farmaseutti-ystäväni selvitti että siinä on gluteenia. Vaihdoin Beroccaan. Nykyään syön vain magnesiumia purkista. Mutta kannattaa siis selvittää lääkkeiden sisältö!

    Iho reagoi niin hitaasti että purkan/omegan poisjättö-kokeilukin on varmaan hankalaa... Tsemppiä, toivottavasti saat selville gluteeninlähteen ja iho paranee!

  • marielli 14 viestejä15.3.2012 17:32

    Olin jo välillä oireeton jonkun aikaa... Nyt taas tulee uusia ihottumia. Syötkö lääkitystä Dapsonia? koko ajan?

  • Daniel 3 viestejä14.3.2012 20:39

    marielli kirjoitti:
    Ja ruokavaliossani olen erittäin tarkka!

    Nyt toivonkin, että tähän viestiketjuun vastaisi vain ne henkilöt jotka ovat kohtalotoereitani. Koska tiedän sen, että tärkkelyssiirapit ja glugoosifruktoosisiirapit..ymym pitäisi käydä nykytiedon mukaan keliaakikolle...

    Itse olen välttänyt kaikkea missä on vehnää missään muodossa, mukaanlukien tärkkelyssiirapit, silti iho ei näytä paranemisen merkkejä. Olen ollut tiukalla ruokavaliolla 2 vuotta. Luulen, että paranemis prosessi on aika hidasta. Minulla on sekä iho-, että suolistokeliakia.

  • marielli 14 viestejä14.3.2012 18:35

    Moi
    Etsin kanssatovereita joilla olisi yhtä herkkä keliakia, kuin minulla.

    Minä en voi syödä glukoosifruktoosisiirappia, maltodekstriiniä tai tärkkelyssiirappia jos se on viljaperäistä!

    Ikävää on se, että sitä ei tarvitse enää ilmoittaa!!!

    Minulla on luontaisestigluteeniton ihokeliakia ja nyt on alkanut taas iho kukkia. Olen lisännyt paljon purkan syöntiä ja mietinkin, että voiko siinä olla jotain mikä olisi viljaperäinen. Toinen mitä olen alkanut syömään on omega 3 ja siinä joukossahan on E vitamiinia voiko se aiheuttaa ihottumaa?

    Oletteko pystyneet syömaan kaikkia vitamiinilisiä? Vai onko jossain vehnää?

    Tiedän, että joku varmasti ihmettelee voinko olla näin herkkä, mutta niin ihmetteli lääkärikin. Olin tyks:issä tutkimuksissa ja ihottumani on keliakiaa...

    Ja ruokavaliossani olen erittäin tarkka!

    Nyt toivonkin, että tähän viestiketjuun vastaisi vain ne henkilöt jotka ovat kohtalotoereitani. Koska tiedän sen, että tärkkelyssiirapit ja glugoosifruktoosisiirapit..ymym pitäisi käydä nykytiedon mukaan keliaakikolle...

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s