Eväät Lentokoneeseen

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • ranex 21 viestejä23.10.2012 19:38

    Nyt on reissu tehtynä ja männessä oli kevytkylmälaukkuun pakattuna, vuohelan pieniä hapanleipiä ja saarioisten häränpihvejä joita sitten teräsrtin lentokentältä ostetulla kippari juustolla, oli ihan riittävä ja hyvä ateria(+Pien pullo punkkua). Vinkkinä portin 19 luonna olevalla kioskilla on Moilasen tuotteita pakastettuna(hki-vantaa)

    Suorastaa hyvä oli gluteenittomien tuoteitten tarjonta Gran Canarialla.
    Lähes joka kaupasta löytyi jotain, erikoisinta oli että limppareissakin oli sin glutein merkintä. "vesendariossa" lähellä lentokenttää oli tosi pitkä hyllykkö tavaraa tarjolla ja toisella puolen käytävää sitten kylmäsäilytystä vaativat tavarat jopa Ambar olutta 80cent pullo.
    NoGlut tuotemerkillä on ihan kohtalaisia tuotteita. Ravintolat missä ruokailtiin, niin heti ymmärtivät, kun tilas annosta sin gluten merkityksen, siitä iso plussa.

    Paluu lennolle tein sitten eväspalaset, keittettyjä kananmunia ja keksejä, jotka tulivat turvatarkastuksessa kylmälaukussa, jota ei ees avattu.
    LasPalmasin kentältä löyty vaan shächerin pepita keksejä.

    Vanhin lapsista ei varutunnu millään tavalla lentojen huonohkoon tarjontaan, mutta lähtiessä älys ostaa normi piirakoita ja siihen sitten päällistä. Että aikas hyvin normi ihmiset pärjää pelkillä kentän antimillakin. ainiin edullisimmat juomat taitaa olla finnairin puodissa, puolikas limppaa tai vettä 2e, LasPalmasissa sittentaas automaatit on edullisimpia juomien ostopaikkoja puolikas vesi 1,35 ja limppa 2,50.

    Ite voisin seuraavalle lennolle ostaa stokkan kaupasta maksalaatikon (glut) , kun vaan muistais ottaa muovihaarukan mukaan.

    toivottavasti tästä oli apua seuraavalle tiedon murusia keräävälle.

  • Mampu 121 viestejä19.9.2012 11:29

    Kanarialla kyllä pärjää keliaakikkona ja tämän sivuston kartoista löytyy paljon tietoa ruokapaikoista. Supermarketeista helpointa on asioida Mercadona-ketjun kaupoissa, joissa tavallisiinkin tuotteisiin on merkattu, jos ovat gluteenittomia. Hyvät gluttihyllyt löytyy myös El Corte Ingles / Hipercor -tavarataloista, Carrefourista ja muista isoista marketeista ja myös Sparilla on rajallinen määrä omia gluttituotteita.

    Tervetuloa jakamaan kommentteja myös muutama viikko sitten avaamalleni FB-sivustolle http://www.facebook.com/CeliaCanarias, jossa toivoisin erimaalaisten Kanarialla käyvien ja asuvien keliaakikkojen kohtaavan, kunhan saadaan tietoa eteenpäin. Ja jos satut olemaan kirjojen ystävä ja kohteenasi on Gran Canaria, käypä matkasi tiimoita täälläkin http://www.facebook.com/pages/Kirjat-kiertoon-Kanarialla/277681262337528

  • Mainos

  • Liisa 26 viestejä18.9.2012 08:28

    Meillä on pojilla lääkärintodistukset englanniksi allergiasta ja siinä lukee, että pitää saada kuljettaa omat eväät koneeseen. Vastaavan todistuksen saa varmasti myös keliakialla. Sillä menee turvatarkastuksesta läpi myös isot nestepakkaukset ja muut ruoat, jotka muuten ovat kiellettyjen listalla. Pakastan kotona/hotellissa(yleensä ainakin ravintolassa on pakastin) 0,5l pulloissa vettä ja käytän niitä kylmäkalleina pienehkössä pehmeässä kylmälaukussa. Säilyy kylmänä Kanarialle asti. Meillä on ruokaa aina runsaasti mukana, saattaahan se lento kestää paljon oletettua kauemminkin.

  • ranex 21 viestejä17.9.2012 20:35

    Kiitoksia paljon jo saaduista vastauksista, nyt tässä alkaa kuumeinen miettiminen mitähän kaikkea sitä vois ottaa mukaan. Porukassamme on kaks keliaakikkoa, joten molemmille pitänee ottaa samanarvoiset eväät.

    Hyvä oli tietää, että eivät eväitä ota pois, vaan tosiaan pelkkiä nesteitä tuo säännös koskee.

    Viimereissulta muistelisin että Arguineguinen Spar marketissa on gluteeniton hyllökkö ja läheisessä apteekista kanssa löytynee jotain sopivaa syötävää,
    Samalla aina nälkäisten teinien eväsongelma ratkaistaan, eli heillekkiin kunnon eväät mukaan, niin ei oo nälästä aiheutavaa turhautumista tiedossa.

    Kun ollaan täältä etään perälta,niin joudutaan olemaan lentokentän tuntumassa hotellissa ja siellä saa tuhdin aamupalan nautittua, ennen aamupäivällä lähtevää lentoa ja ilta ruualle kerkiää taas sitten perillä.

    Onkos kukaan ostanut hotelleista evästarpeita, sen tiiä että varmaan on joku pikkasen saattanut ottaa luvatta jotain matkaan.

    senkun vaan lisäätte juttuja eväistä, voi viellä tarkentaa itelle mitä sitä tosiaan ottaa mukaan.

  • Tallulah 476 viestejä17.9.2012 16:56

    Kyllähän eväitä saa viedä, ainoastaan nesteissä on noita rajoituksia. Itse en ole koskaan lennolle eväitä ottanut mukaan, mutta muuten matkustaessa mulla on proteiinipatukoita ja pähkinöitä joskus mukana, ne säilyvät hyvin huoneenlämmössäkin. Itse ostaisin varmaan kentältä jonkun salaatin.

  • annakristiina 27 viestejä17.9.2012 12:06

    Itse kans menossa kanarialle loka-marraskuun vaihteessa Kerrohan Ranex kokemuksia ja hyviä vinkkejä kun lomalta palailet
    Itse myös halpisyhtiön koneella menossa, ajattelin menomatkaksi ottaa leivän/sämpylän, juustoa/makkaraa/vihanneksia tms. täytteeksi. Lisäksi jotain patukoita ja banskun. Tyhjä vesipullo mukaan ja täyttö turvatarkastuksen jäljeen.
    Tulomatkalle jotain hedelmiä (bansku), patukoitahan varmaan löytyy, pähkinöitä, kuivahedelmiä ja sipsejä löytynee joka paikasta?
    Itse olen vienyt joka reissulla eväät mukaan jos ei ole lentoon sisältynyt ruokaa, eikä koskaan ole kukaan mitään sanonut. Kaverini sai vietyä jopa täyden mehupullon tarkastuksesta läpi...

  • Mampu 121 viestejä16.9.2012 23:20

    Haulla "cerveza sin gluten" löytyy aika monia

  • Mainos

  • Mampu 121 viestejä16.9.2012 23:15

    Jos lennät Helsinki-Vantaalta, voit napata terminaalin alakerrasta Cesar's food courtista salaattipöydän antimia, joista saat hyvän ja ruokaisan evään. Salaattiannos menee läpi turvatarkastuksesta oli kastike sitten levitetty annoksen päälle tai pikku annospussissa. Salaatti pitää vähän janoakin loitolla. Säästäväisenä ihmisenä en itse raaski maksaa kansainvälisen puolen vesipulloista, joten otan mukaan yhden tai kaksi tyhjää puolen litran pulloa ja täytän ne kansainvälisen puolen lastenhoitohuoneen hanasta, jossa veden lämpötilan saa itse säädettyä.

    Takaisin päin tullessa voit ostaa Mercadonasta valmiin kanasalaatin, jossa on pikkupussukka salaattikastiketta. Kanasalaatti on gluteeniton, kun jättää leipäkuutiot pois.

    Näitä ollaan kuljeteltu turvatarkastuksista läpi monet kerrat, samoin esim pizzoja, mutta niistä mokomista tahtoo tulla jano

  • Jezu  Ylläpitäjä16.9.2012 18:44

    Yleensä tulee lennoille väsättyä leipä tai pari juusto-metukkatäytteellä. Myös banaaneita, sipsejä, Fastin energiapatukoita ja suklaata on tullut kuskattua koneeseen. Koskaan ei ole ruoasta mussutettu ja juomat voi ostaa turvatarkastuksen jälkeen tai koneesta. Tai voi ottaa oman tyhjän pullon mukaan ja täyttää vessassa, jos vaan hanavesi on juomakelpoista. Monesti lavuaarit ovat niin ahtaita, että alla mahtuu täyttämään vain muutaman desin pullon.

    Jos eväitä tekee enemmän, ne kannattaa sitten muistaa syödä ennen koneesta poistumista, jos suuntana on Yhdysvallat tai Australia

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • katjairene 57 viestejä16.9.2012 17:25

    Mulla on ollu perinteenä tehdä edellisenä päivänä pitsaa ja ottaa sitä koneeseen mukaan. Jos on pidempi lento niin myös valmiita sämpylöitä ja hedelmiä. Ikinä ei ole mitään sanottu ruuista turvatarkastuksessa. Koneesta voi varmaan ostaa sen viinin

  • Rupert 74 viestejä16.9.2012 15:28

    Eipä nuo turvatarkastajat taida ruokien osalta muusta piitata, kuin niistä älyttömistä nestesäädöksistä. Itse olen koneeseen kuskannut mm. täytettyjä sämpylöitä, mini-meetvursteja, nakkeja, juustoa, hedelmiä tuoreena ja kuivana, pussitonnikalaa, perunalastuja, suolakeksejä, makeita keksejä, pähkinöitä, suklaata. Ei tietty kaikkia kerralla... Kuivalihaa en ole vielä kokeillut. Voisi sekin toimia. Lentoasemalta ostettu salaattiannoskin säilynee sen verran, että on syömäkelpoista siinä vaiheessa, kun nousun jälkeen lautanen alkaa taas pysyä pöydällä. Paluulennon naposteltavia kannattaa ehkä ottaa mukaan jo kotoa, ettei matkalla tarvitse stressata mitä kohteesta löytyy.

    Ei kai taxfreestä ostettua viiniä saa korkata vielä koneessa, vaikka kuka sitä nyt lopulta valvoo.

  • hankrisse 1 viesti16.9.2012 15:15

    ..ethän sä saa mitään viedä syömistä turvatarkastuksen läpi, kyllä se syötävä pitää ostaa tarkastuksen jälkeen vasta!
    ..samoin juomat.
    Gran Canarialla mun suosikkijuomaksi on tullut sangria, myös shampanjasangria on hyvää, sillä olutta ei ainakaan ole ennen saanut!
    Finnair on siitä hyvä ollut, että on aterian vielä järjestänyt tai onko sekin jo loppunut?

  • Mainos

  • ranex 21 viestejä16.9.2012 14:03

    Halppis yhtiöllä olen menossa kanarialle ja huomasin että eipä saakkaan tilattua etukäteen ruokaa ja varsinkaan gluteenittoma.
    Mitäs kaikkea ootte koneeseen saannut vietyä, joutuuko turvatarkastuksessa miten paljon eväistä selittelemään?
    Itse olen miettinny seuraavata menyytä: vuohelan revittyjä pussillinen ja sitten väliin yksittäis pakkattua juustoa sekä paketin siivutettua gotleria. janojuomaksi taxfreestä joko vettä tai kierrekorkillista viiniä.

    Tulolento askarruttaa, mikähän säilys lämmössä, kun lentolähtee vasta iltapäivällä ja 5-6 h pitäs eväitten säilyä syömäkelpoisena.Pakastus mahdollisuutta ei ole käytettävissä?
    keittettyjä kananmunia ja banaania jajos jostain apteekista löytys pientä naposteltavaa.

    Kyllähän sitä 6h ilman syömistä jaksaa, mutta kun vielä pitää verensokereita tasapainoitella, niin siks tämä kysymys ryöppy.

    PS saako Gran Ganarialta gluteenitonta olutta mistää. ettei menis viininlitkimiseksi koko matka

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,036s