Gluteeniton Saksa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • okapia 1 viesti17.3.2014 23:58

    Moi,

    Olen suunnitellut lähteväni lähiaikoina Saksaan viideksi yöksi, pistäydyn myös Sveitsin puolella.
    Olisiko kenelläkään kokemuksia Saksassa selviytymisessä? Maijottuisimme jossakin pienessä pitäjässä jumalan selän takana, tämä varmasti tuo jo omat vaikeutensa. Mitä elintarvikkeita minun kannattaisi pakata matkalle mukaan? Kuinka edistynyt Saksa on näissä asioissa nykyään?

  • Jezu  Ylläpitäjä18.3.2014 01:02

    okapia kirjoitti:
    Moi,

    Olen suunnitellut lähteväni lähiaikoina Saksaan viideksi yöksi, pistäydyn myös Sveitsin puolella.
    Olisiko kenelläkään kokemuksia Saksassa selviytymisessä? Maijottuisimme jossakin pienessä pitäjässä jumalan selän takana, tämä varmasti tuo jo omat vaikeutensa. Mitä elintarvikkeita minun kannattaisi pakata matkalle mukaan? Kuinka edistynyt Saksa on näissä asioissa nykyään?

    Berliinissä ja Hampurissa pärjäsi varsin hyvin, vaikka ovatkin vielä asiassa aika pahasti jäljessä. Tässä oma kokemus pitseriasta Berliinissä:

    Gluteenitonta pizzaa Berliinissä

    Sivun lopusta löytyy lisää vinkkejä Saksasta.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Mara 13 viestejä18.3.2014 10:03

    Mitään elintarvikkeita ei tarvitse viedä mukana, luontaistuotekaupoissa (Reformhaus)on hyvät valikoimat ja halvempi hinta kuin Suomessa.
    Ravintoloissa voi olla enemmän vaikeuksia, mutta paikkakunnan koko ei siihen vaikuta. Paras kokemus ravintolasta minulla on kylästä, jossa oli vain 10 taloa, ravintola ruokailussa ei ollut mitään ongelmia.

  • Lianna 55 viestejä18.3.2014 16:50

    Hei! Olin juuri viikon etelä-Saksassa työmatkalla, syötiin joka ilta eri ravintolassa, ei koskaan vaikeuksia. Syö yksityisssä (ei ketjuravintoloissa), ymmärtävät kyllä, kun pyydät glutenfrei! Hyvää matkaa!

  • Minni 54 viestejä27.3.2014 13:58

    Joo kohtuu helppo maa oli meidän mielestämme, lisäsin juuri kasan vinkkejä Berliiniin. Myös currywurstia kannattaa maistaa (ilman leipää tietenkin), esim. Fritz & Co ilmoittaa tarjoavansa gluteenitonta ja laktoositonta currywurstia ja ranuja, mutta kyllä näitä muuallakin uskallettiin syödä.

  • glenni 58 viestejä11.9.2014 14:53

    Vastaanpa tähän, vaikka vanha onkin. Asun itse Saksassa ja kyllä täällä gluteenitonta saa! Currywurstiin ei muuten perinteisesti kuulu leipä ollenkaan ja se on aina gluteenitonta - makkaraa currylla maustetulla ketsupilla. Itse asustan etelä Saksassa ja täällä on naftimmin gluteenittoman ymmärtäjiä - sekoittavat laktoosi-intoleranssiin... Omalla riskillä olen pari kertaa ottanut pihvin kasviksilla kun sanovat, että ruokapaikka ei tarjoa gluteenitonta (eli ei ole keittiössä vissiin omaa nurkkausta tehdä annoksia) - täällä on myös gluteeniton kylä: http://www.scheidegg.de/gesundheit-in-scheidegg/glutenfrei.html

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s