Gluteeniton huulirasva/puna?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mampu 121 viestejä4.2.2012 11:45

    Olisikohan tässä selitys sille, että niin harvat kosteusvoiteet sopivat meidän perheen keliaakikkotytölle? Monet ihan neutraalitkin ja herkälle iholle tarkoitetut voiteet aiheuttavat armottoman punoituksen, vaikkei mitään allergioita ole tiedossa ja tuoteselosteista ei löydy mitään yhdistävää tekijää. Tällä hetkellä ainoa käytössä oleva oireita aiheuttamaton kosteusvoide on Norwegian tms.

  • norppa 59 viestejä4.12.2011 23:58

    Olen jo pidempään jättänyt ostamatta kosmetiikkatuotteet (shampoot, lämpösuojat,ym) joissa lukee wheat protein (tai joku vastaava ainesosanimike). Ihan kamalaa, jos ainesosia ei tarvitse luetella.
    Kuka jaksaisi tehdä tutkimustyötä ja selvittää kosmetiikkamerkkejä, jotka sopivat keliaakikoillekin?

    Huulipunat täytyy jättää nyt pois...

  • Mainos

  • sattara 9 viestejä1.12.2011 13:52

    Perjantaina 25.11. oli Ilta-Sanomissa Hyvät naiset -osiossa tietoa tuoreesta tutkimuksesta. Tässä teksti kokonaisuudessaan:
    Keliaakikko, varo huulipunaa. Keliakiaa sairastavien kannattaa olla varuillaan huulipunien kanssa. Tutkijat Pia Prakash ja Marie Dorum kertovat AOL Healthy living -sivustolla useiden meikkituotteiden sisältävän gluteiinia, vaikkei tätä ole erikseen pakkauksessa mainittu. Saman suosituksen antoivat useat amerikkalaistutkijat gastroenterologien kokouksessa.
    Vaikka gluteiinia löytyy myös puutereista, meikki- ja kosteusvoiteista, erityisesti huulipunan kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä sitä joutuu pieniä määriä suuhun huulien kautta. Tutkimuksissa on huomattu, että lähes jokainen gluteenille herkistynyt sai keliakialle tyypillisiä oireita huulipunan joutuessa suuhun.

    Mihin tässä enää voi luottaa, jos pakkauksissa ei ole lueteltu kaikkia ainesosia?

  • Jezu  Ylläpitäjä28.11.2011 22:44

    Täältä löytyi juttua (englanniksi) kosmetiikan sisältämästä gluteenista:

    Huffington Post: Gluten In Makeup May Pose Hidden Threat To People With Celiac Disease

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Amarantti 35 viestejä19.10.2009 10:56

    Onkohsan yves Rocherin huulirasvat gluteenittomia?

  • Pulla 267 viestejä15.10.2009 23:02

    Onneksi ihokeliakiakin reagoi vain syötyyn gluteeniin Täytyy varmaan palata vaseliiniin. Juuri heitin roskiin, kun on niin mainostettu, että vaseliiniin tulee riippuvaiseksi eikä se auta kosteuttamaan.

  • emm 1 viesti15.10.2009 19:07

    Tässä jonkun sortin lista viljaperäisistä ainesosista:
    http://glutenfreecosmeticcounter.blogspot.com/2007/11/here-is-very-interesting-list-of.html

    Mulla kans iho ja päänahka ärtyy armottomasti jos tuotteessa on jotain vehnäperäistä (vaikka ihokeliakiaa ei siis ole diagnosoitu, mutta ei kyllä tutkitukaan.. atooppinen iho mulla sen sijaan on) Joitain perushajusteettomia allergiashampoita (LV tms) olen kokeillut, ja niissä ei vaikuttais olevan mitään vehnäperäistä.

    Monet Paul Mitchelin tuotteet on vehnättömiä myös:
    http://www.celiac.com/gluten-free/index.php?showtopic=39815

    Ja uus löytö kampaajalla oli schwarzkopfin essensity -sarja, jota tutkailtiin kampaajan kanssa ja niissä oli niiden normi vehnäproteiinien sijaan soija- ja riisiproteiineja.
    http://www.schwarzkopf-professional.com/en_COM/care/essensity-intro/

    Huulirasvoista en osaa sanoa - vaseliini varmaan toimii

  • Mainos

  • Micialicious 11 viestejä14.10.2009 13:47

    No voi helvetti! Kosmetiikassakin gluteenia???????? nyt tulee romahdus =D

  • rautiaiska 6 viestejä13.10.2009 16:02

    Oh-hoh, tämä olikin mulle ihan uutta. Onkohan kukaan koskaan listannut näitä gluteenittomia huulituotteita?

  • Pulla 267 viestejä17.9.2009 11:51

    Olen miettinyt samaa yleensä kosmetiikassa. Juuri soitin Dermoshopiin ja kysyin käyttämästäni huulirasvasta. Netistä löytyivät tuoteselosteet - jos niistä nyt aina ymmärtää, mitä mikin aine sisältää tai mistä se on peräisin. Huomasin, että joskus käyttämässäni sampoossa on vehnäproteiinia. - Mahtaakohan tuote, jossa on vehnäproteiinia, saada allergia- ja astmaliiton merkin?

  • Ira 57 viestejä16.9.2009 19:50

    Hei
    Oletteko koskaan ajatelleet , kuinka paljon huulirasvat ja punat ja killot saattavat sisältää gluteenia? minulla on kuivat huulet ja on pakko käyttää päivittäin jotain huulissa ( ainakin talvella). Luin joskus jostain, että vehnäproteiini ja vehnänalkio ovat kosmetiikan aarteita,s illä ovat todella ihoa hoitavia ja kosteuttavia. ja sitten muistan lukeneeni, että nainen joka käyttää huulipunaa päivittäin nielee sitä useita kymmeniä, jopa satoja grammoja vuodessa. aika karseeta ajatella ja mitä jos tuote tosiaan sisältää gluteenia ja sitä ei tiedä? onko joku perehtynyt näiden tuoteselosteisiin ja merkintöihin? löysin vain kaksi kosmetiikkafirmaa saksalaisten opas kirjasta, jotka eivät sisällä gluteenia ja niissäkin oli vielä eritelty jotain värejä, huulipunissa ainakin. ei helppoa.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s