Gluteeniton pannari?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Soffiine 44 viestejä2.9.2013 15:05

    Kyllä noilla edellä mainituilla onnistuu, ja ne paljon puhutut kukkulat onnistuvat myös.

    Mutta tässä taannoin banaanit olivat taas tummuneet, ja tuli kiire keksiä mitä niistä leipoisi. Yksi hyvä ohje on tämä, suoraan Risenta Hirssihiutale -pussin kyljestä. Hirssi toimii banaanin kanssa erittäin hyvin.

    Banaanipannukakut hirssihiutaleilla

    1 dl gluteenittomia jauhoja
    1 1/2 dl hirssihiutaleita
    2 tl leivinjauhetta
    1/2 tl suolaa
    1 iso kypsä banaani (antaa mennä vaan enemmänkin!)
    1 iso kananmuna
    2 rkl voisulaa
    2 1/2 dl maitoa

    Sekoita kuivat aineet. Lisää vaikka haarukalla soseutettu banaani, sekä voi ja maito seokseen.
    Vatkaa muna joukkoon ja anna taikinan seistä n.10 minuuttia.
    Paista pienet pannukakut voissa kullanruskeiksi, n. 2-3 min. kummaltakin puolelta, tai nosta iso pannari uuniin.
    Lisukkeena voi tarjota raejuustoa ja viipaloidut banaanisiivut.

  • Soffiine 44 viestejä2.9.2013 15:28

    Diamanto kirjoitti:
    Hyviä ohjeita paljon, mutta kertokaahan muutama mainio pannari-ohje johon EI tule munaa?? Niitä onkin jo sitten vaikeampi löytää. Nimenomaan maistuvaa vaihto-ehtoa

    Letut ja pannarit onnistuvat kuuleman mukaan myös ilman kananmunaa. Maitorahka tai perunasose, perunajauhot voivat olla tällöin avuksi. En tosin ole tuota kokeillut.

    Leivonnassa korvataan muna näin: 1 kukkura tai 2 hillittyä rkl soijajauhoa ja 2 rkl vettä.

  • nyyti 58 viestejä15.12.2013 15:37

    Tää on mun mielestä aika hyvää: http://keittiojapuutarha.blogspot.fi/2013/12/banaani-rahkapannari.html
    Ei ihan tavan pannarin makunen, mutta kivaa vaihteluksi. Muuten oon tehnyt pannaria ihan sillä että oon laittanut tavan pannaritaikinaan esim. kaura- ja perunajauhoa.

  • nyyti 58 viestejä15.12.2013 15:37

    Tää on mun mielestä aika hyvää: http://keittiojapuutarha.blogspot.fi/2013/12/banaani-rahkapannari.html
    Ei ihan tavan pannarin makunen, mutta kivaa vaihteluksi. Muuten oon tehnyt pannaria ihan sillä että oon laittanut tavan pannaritaikinaan esim. kaura- ja perunajauhoa.

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,006s