Ikäviä tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>
  • tanita 8 viestejä22.8.2010 11:31

    Hei! Onkos kenellekään muulle käynyt näin? Olin hotelliaamiaisella Scandic hotel Simonkentässä Helsingissä. Pyysin gluteenitonta leipää ja kun sitä ei alkanut kuulua, kysyin uudestaan. Tarjoilija tuli sitten pyytämään anteeksi että leipää on, mutta kokki ei suostu sitä sulattamaan, kun se kestää niin kauan. Aamiaisaikaa oli puoli tuntia jäljellä kun ekan kerran kysyin, ensin oli puoli tuntia seisty jonossa että päästään edes saliin. Missähän syväjäässä se leipä oli, kun sitä ei 15 minuutissa olisi saatu sulaksi?

  • Reetta  719 viestejä22.8.2010 12:01

    Onpa aika törkeetä. Laitoitko palautetta "ylöspäin" ? Vaikka tokko se auttaa ? Mikähän siinä on että hotelliaamiaiset ei oikein meinaa pelittää? Kaivetaan jokin kuivin mahdollinen leipätyyppi pakkasesta ja sekin väärin sulatettuna. Tai sitten se pyydetty leipä ei koskaan saavu pöytään, unohtuu vaan johonkin. Eli keittiöllä ei tapahdu mitään.

    Kyllä se hotelliaamianen jää keliaakikolle vähän kepoiseksi ilman leipää, kun puurokaan ei käy.

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä22.8.2010 12:38

    Minkä ihmeen takia siihen tarvitaan kokkia sitä leipää sulattamaan? Miksei se tarjoilija lykännyt sitä leipää mikroon? Aika ääliö tarjoilija kun menee kokkia syyttämään, imo.

    Ja mä olen aina jokaisessa hotellissa ympäri maailmaa saanut reilusti syötävää ilman mitään ongelmia, enkä syö leipää aamuisin, kaikkea muuta on enemmän kuin riittävästi. Enkä ole varmaan 15 vuoteen ilmoittanut hotelliin mitään etukäteen.

  • tanita 8 viestejä22.8.2010 19:54

    Laitoin tulikivenkatkuista palautetta hotelliin. Vähän tuli sellainen olo, että "rankaistiin" siitä, että tuli viimeiselle tunnille aamiaiselle. Olen aina pyytänyt sen leivän hotelleissa, kun joskus on ollut mukavia yllätyksiä, jotain itse tehtyä ainaisen moilasen sijaan. Onhan siellä aina syötävää, mutta olen jotenkin aamuisin tottunut leipään. Olihan tuollakin riisikakkuja ja kyltti gluteeniton, avokorissa paahtoleipien välissä silleen, että muruja piisasi. Ihmettelin vain, että tämmöiseksikö kohtelu on muuttumassa.

  • Reetta  719 viestejä22.8.2010 21:49

    Kyllä se taitaa olla se kokki tai vastaava joka sen leivän sulattaa. Taannoin oli Tallukassa Vääksyssä pari yötä. Kyselin tarjoilijalta gluteenitonsta leipää. Tarjoilija alkoi tarjota ei oota "ei meillä taida olla" ja mitään ei sitten tapahtunutkaan. Menin hakemaan jotain aamiaispöydästä lisää ja samalla kurkistelin keittiöön kokkia ja pyysin uudelleen leipää ja tulihan sitä. Ja oli sulatettukin oikein. Ilman leipää aamiainen olisi kyllä tuolla ollut aika kepoinen.

    Kotona en syö aamulla leipää, koska keittelen/lämmittelen puuroa.

  • kulkija 4 viestejä8.10.2010 14:44

    Minä olen vasta vajaan vuoden harjoitellut gluteenittomalla oloa ja vasta nyt ensimmäisiä leipiä opettelen tekemään ja huomaan että se on tekohengitystä, sillä sekä kaupasta ostamani että itsetekemäni ovat kengänpohjia , kuohkeasta leivästä ei tietoakaan. Kaupasta ostamani pitza ja leipä ovat olleet todellisia puruvärkin kestävyyskokeiluja.Olenkin ajatellut että pitäisi opetella littanan maissileivän tekeminen, onhan noissa maissa joissa tehdään gluteenitonta leipää se leipä mitä tarjotaan äkkiä tehty littana leipä, ettei edes yritä mitään hiivaleipää tehdäkään.Toisaalta voihan viljanhimonsa tyydyttää puurolla, olen laittanut Puuppolan puhdaskaurasta puuroa, mutta harmikseni lapsuusajan pakkopuurot ovat sykeröittäneet vatsahermoni oksennusrefleksille kaurapuuroa syödessä, olen yrittänyt saada sitä siirapin ja voin kanssa alas, mutta siirappia pitää olla todella paljon Munakokkeli oli hyvä keksintö aamupalaksi, taidankin palata siihen edelleen.Munakokkelia hyvää kinkkusiivua ja kurkkua sen päälle siinä aamupala kera appelsiinimehun.Ei tarvitse leivän korviketta

  • Tallulah 476 viestejä8.10.2010 15:01

    Kulkija, Semperin Toasty -leivät ovat tosi hyviä ja kuohkeita, monen mun kaverin mielestä aika lailla saman makuisia ja tuntuisia kuin vehnäleivätkin. Pizza kannattaa tehdä joko itse tai sitten hakea valmispizza Kotipizzasta tai Rossosta. Pakastepizzat ja valmispohjat ovat todellakin kengänpohjia.

  • Mainos

  • kulkija 4 viestejä8.10.2010 15:51

    Kiitos tiedosta! yritän etsiä jos löytäisin täältä tuollaisen, toast.Ja että rossostakin saisin ihan gluteenittoman ihana tieto.Sen olen huomannut että paljon on tullut lisää nyt ihan viime aikoina tänne prismaan gluteenittomia tuotteita,ja jauhoja kokeilen nyt mutta tulos oli erittäin tiivis melkein likilaskuinenm mutta sentään syötävän makuinen vaalea leipä leipäkoneessa.

  • Tallulah 476 viestejä9.10.2010 14:04

    ^Rossosta saa pastaakin gluteenittomana. Kotipizzan pizza on kyllä parempi kuin Rosson... ja Rax ainakin ennen käytti valmispohjia joten en suosittele kun et niistä kengänpohjista niin välittänyt. Pakasteleivistä myös Garbon leivät on ihan ok, etenkin Sport-leipä.

  • Nuutti 56 viestejä9.10.2010 17:49

    En tiennyt että raxistakin saa gluteenitonta! Ollaan miehen kanssa välillä kävelty raxin ohi ja vitsailtu että "heh heh, mennääks raxiin". Ootteko käynyt, onko tullut oireita?

  • Tallulah 476 viestejä9.10.2010 18:12

    ^Kävin VUOSIA sitten, mutta se pizzapohja oli sellainen ällöttävä valmispohja, joten en ole käynyt toiste. Muutenhan siellä on paljonkin gluteenitonta, käytännössä lähes koko salaattipöytä (pizza on vain osa Raxin tarjontaa), joten ihan hyvin voisi käydä. Ainakin silloin se salaattipöytä oli aivan ihana. Ei vain muuten ole tullut käytyä kun sitten tulee ahdettua itsensä ihan liian täyteen...

  • carietta 72 viestejä9.10.2010 18:20

    Olen käynyt raxissa pizzalla lukuisia kertoja ja tykännyt. Taidan olla vaatimaton Samalla saa salaattia ja limsaa niin paljon kun jaksaa.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä9.10.2010 22:19

    Minäkin olen käynyt raxissa ja olen kyllä tykännyt. Ei sen pahempaa gluteenitonta pizzaa kuin muissakaan valmispohjia käyttävissä paikoissa. Myös jäätelölle olen saanut lasikulhon vohvelin sijaan.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • kulkija 4 viestejä9.10.2010 22:43

    Kurkin prismassa ei ollut tuota leipää ja ne joita kokeilin tuntui kovilta. Asun pikkukaupungissa, joten taitaa olla etsintä edessä. Onneksi likilASKUINEN LEIPÄ KELPasi myös mieheni pojalle, se kohta syöty

  • Reetta  719 viestejä10.10.2010 09:17

    Nuo Semperin Toasty-leivät löytyy kaupan pakastekaapista. Paahtoleipätyyppisiä viipaloituja leipiä. Hyviä paahtamattakin pikkaisen mikrossa käytettynä. Glu.fin tuotteet-osioista voi käydä katselamassa ja tietty Semperin sivuilta.

  • Jetsu 10 viestejä10.10.2010 17:00

    raxissa pizza on hyvää siellä saa valita itse täytteet pizzansa. miesystäväni piti minun pizzaa parempana kuin omaansa ja itiksessä ainakin keittiö on "avoin" eli on helppoa pitää silmällä ettei vahingossakaan tule kontaminaatiota

  • ponipimu 239 viestejä11.10.2010 00:11

    kulkija: etsi ANNA-KAISAN VUOKALEIPÄ-ohje, se on meidän perheessä suosikkileipä, ei ole leipäkoneohje.

    kaupan pakastimesta mukaan lähtee provenan sunnuntai-sämpylät ja vakuumipakatuista schärin leipää.

    itse leivon ilman leipäkonetta, kuohkeuden salaisuus on psyllium ja vain yksi kohotus. paistaa ei saa liikaa ja taikinassa pitää olla siemeniä ja paiston jälkeen jäähdytys liinan alla jottei kuivu koppuraksi.

    kaupalle voi esittää toivomuksia mitä sieltä haluaa ostaa, ja jos ei ota tuulta allensa niin äänestä jaloilla.

  • Mainos

  • Mampu 121 viestejä2.8.2011 08:34

    pete78 kirjoitti:
    Tarvis saada suomeen sama laki kuin esim. brasseilla... Siellähän lukee pullovedessäkin "gluteeniton"..

    Mitenhän tällainen saataisiin aikaan? Olisi niin helppoa niin itselle kuin esim tuliaisten tuojillekin, kun kaikissa itsestäänselvissäkin tuotteissa olisi merkintä, sillä asia ei ole kaikille niin itsestäänselvä kuitenkaan. Aika usein tulee varmaan myös ostettua turhaan kallis erikoistuote, vaikka samassa tuoteryhmässä olisi myös sopivia normaalihintaisia tuotteita. Esim tuliaiseksi tuodaan turhaan kallis ja usein vielä pahanmakuinen kaikille "poikkeaville" sopiva dieettisuklaa, kun ihan tavallinenkin kävisi.

  • Jemmu 2 viestejä11.8.2011 23:31

    Minun kohdallani ikäviä tilanteita esiintyy, kun ollaan kaveriporukan kanssa lähdössä syömään vieraassa kaupungissa. Joku sanoo haluavansa pizzaa ja sitten joku turkkilainen pizzeeria sattuukin kohdalle. Käymme ovella pyörähtämässä ja kysyn heti ensimmäiseksi, saako sieltä glut. ruokaa. Tarjoilija joko vastaa kieltävästi tai myötäilee, jonka jälkeen tenttaan miestä hetken aikaa ja tulen siihen tulokseen ettei äijäparalla ole hajuakaan, mitä kysyin aiemmin.

    No sitten ilmoitan nälkäisille ystävilleni etten voi syödä kyseisessä paikassa. Silloin joku huomaa, että onhan listalla salaattiannoksia! Ikään kuin haluaisin äärimmäisen nälkäisenä maksaa itseäni kipeäksi salaatista ja katsella, kun muut mässäilevät herkulliselta tuoksuvia pizzoja.

  • jaana 5 viestejä24.9.2011 09:31

    Kävin eilen syömässä Oulussa Scandicin ravintola Torillassa työkavereiden kanssa. Meille oli varattu Buffet -ruokailu (yksityistilaisuus), erityisruokavalioni oli ilmoitettu etukäteen. Ensin runsaaseen salaattipöytään: mitään ruokia ei oltu merkitty, joten ajattelin ottaa varman päälle ja kysäistä tarjoilijalta mitkä salaatit olivat gluteenittomia. Parikin tarjoilijaa sitä siinä ihmetteli ja kävivät sitten keittiöstä kysymässä.
    Keittiöstä kävi joku kertomassa minulle salaateista ja samalla sanoi, että pääruuan kanssa oli lisukkeena nuudeleita ja tarjosi minulle nuudeleiden tilalle lohkoperunoita, jotka tuotiinkin pöytään samantien jo alkusalaatin aikana.
    Sitten oli pääruuan vuoro ja siellähän oli iloisesti samassa astiassa kananfileet ja nuudelit sekaisin. Kysyin tarjoilijalta, että voisinko saada "puhtaan" kanan, nuudelikanan tilalle. No tarjoilija taas keittiöön kysymään onnistuuko, ja onnistuihan se. Samalla pyysin uudet lohkoperunat, koska ensimmäiset olivat jo ihan kylmiä.
    Myös jälkiruuan gluteenittomuus piti kysyä erikseen ja taas tarjoilija keittiöstä kysymään.
    Ruoka oli sinänsä hyvää ja henkilökunta ystävällistä ja palvelualtista, mutta ÄRSYTTÄVÄ joka asia kysyä erikseen kun oli kuitenkin etukäteen tilattu ruoka ja ilmoitettu erityisruokavalioni.

  • helsbe 27 viestejä25.9.2011 18:07

    Olin tulossa kirjoittamaan omaa kokemustani, kun huomasin, että jaanan kertomus on melkein minun kirjoittama!

    Eli minä olin myös työni puolesta koulutustilaisuudessa Scndicissa, mutta Helsingissä. Kaikki meni melkein niin huonosti kuin vain voi. Ekalla kahvilla oli pakastemuffinssi, kun muille oli keksiä ja kahta eri kakkua ym.. Illallisella ei ollu merkattu mitään, henkilökuntaa ei näkynyt ja kesti ikuisuuden kun tarjoilija kävi varmistamassa mitä voin syödä. Aamupala oli ok ja seuraavan päivän lounaalla oli merkattu gluteenittomuus. Iltapäiväkahvin kanssa ei ollut mitään! Törkeää, eikä henkilökuntaa taas missään. Eli join vain vettä. Sanoin järjestäneelle taholle, joka laittaa palautetta, mutta laitan myös itse.

    Illallinen oli muutenkin tosi huono, kun ei yhtään kerrottu mitä ruuat on.. Yleensä nyt on ainakin jonkinlainen lista buffet-pöydässä.. Kyllä jäi paha maku, en ole koskaan ollut missään, jossa näin huonosti on järjestetty.

  • Reetta  719 viestejä25.9.2011 20:34

    Mulla työkaveri jokin aika sitten tarjoili viisikymppisiään aamukahvilla. Taviksille oli tarjolla kahta sorttia voileipäkakkua, mulle ei mitään. Varmasti pitopalvelusta olisi jotain saanut gluteenittomanakin. Siinä sitten istuskellessa ajattelin, että olipa hyvä, ettei ollut mitään rahankeräystä, johon olisin osallistunut !

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä25.9.2011 20:37

    Onkohan Scandicissa ollut joku tasonlasku ? Kuitenkin nettisivuillaan mainostavat erityispalveluita ja erityisryhmien huomioimista.

  • lorangil 82 viestejä30.9.2011 22:44

    Minulla kävi mielestäni hauska tapaus, vaikkakin hieman tragikoominen viime viikolla koulutustilaisuudessa. Söin lounasta kirjaston yhteydessä olevassa ravintolassa Jyväskylässä ja kysyin mitkä ruoat ovat gluteenittomia. Minulle kerrottiin että kasvisvaihtoehto on gluteeniton, se tuodaan keittiöstä suoraan valmiina. Muut siis kävivät hakemassa seisovasta pöydästä valikoimassa mitä ottavat.

    No päätin kysyä myös ohikulkevalta työntekijältä saisinko gluteenitonta leipää, ja hän ystävällisesti vastasi hymyillen: "Tietysti. Otatko ruista?".. xD
    Olin hieman hämmentynyt ja aloin melkein nauraa. Lopulta vastasin:"Ööö.. Käsittääkseni vielä ei ole kehitetty gluteenitonta ruista.. Tarkoititko kenties tummaa leipää?" Sitä hän nähtävästi tarkoitti ja lopulta sainkin leipää. Mutta alkaa ihan hymyilyttää kun mietin tuota tilannetta.

  • ponipimu 239 viestejä2.10.2011 14:54

    meillä töissä yksi työntekijä jäi pois ja viimeisenä päivänä tuli kaupan kautta pussillinen erilaisia pullia ym. herkkuja mukanaan.

    kehui että toi monenlaista sorttia että kaikille olisi mieluista pullaa.

    no ei sitten ollut mitään gluteenitonta. enpä sitten kiitellyt vuolaasti kuten muut teki, en halaillut loppuhaleja enkä kommentoinut mitenkään, sen verran otti päästä ja syletti.

    ihmetytti suorastaan että voi "unohtua" koska juuri pari päivää aiemmin oltiin puhuttu kahvitauolla gluteenittomuudesta ja kuinka perunajauhoilla onnistuu leipominen ja että kaupasta löytyy vaikka mitä gluteenitonta.

    tällä työkaverilla oli vielä kuukausi sitten tyttönsä häät jonne kysyi minulta vinkkejä gluteenittomasta tarjoilusta.

    lainaten Reettaa, onneksi ei ollut mitään rahankeräystä tms, olisin varmaan vetänyt euroni takaisin.

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s