Ikäviä tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>
  • Vaula 141 viestejä24.10.2009 14:48

    ^Juurikin tuo on niin rasittavaa, kun melkein ikinä ei tiedä miten ja missä olosuhteissa erilaisten tarjoilujen "gluteenittomat" ruoat ja leivonnaiset on tehty.. Ja se tarkistelu ja varmistelu saa välillä tuntemaan itsensä hankalaksi neurootikoksi.. :/ Pitäis varmaan jakaa tuttaville jokin ohje, jossa kerrotaan mitä kaikkea pitää ottaa huomioon gluteenittomassa leivonnassa/ruoanlaitossa. Löytyisiköhän netistä tällaista ohjetta? Yhdessä gluteenittoman leivonnan kirjassa oli oma osio, jossa oli hyvin ja perusteellisesti kirjoitettu opastus, mutten tietenkään muista kirjan nimeä..

    Vielä ikävistä kokemuksista: eilen alkoi tuttavan synttärikutsuilla harmittaa, kun muiden syödessä suklaakakkua ja muita herkkuja sain tyytyä todella kuivaan Schärin muffinsiin (parasta ennen -päiväyskin oli varmaan mennyt umpeen aikoja sitten). Herkullista.. :>

  • Suviih  629 viestejä24.10.2009 15:16

    Vaula kirjoitti:
    Pitäis varmaan jakaa tuttaville jokin ohje, jossa kerrotaan mitä kaikkea pitää ottaa huomioon gluteenittomassa leivonnassa/ruoanlaitossa. Löytyisiköhän netistä tällaista ohjetta? Yhdessä gluteenittoman leivonnan kirjassa oli oma osio, jossa oli hyvin ja perusteellisesti kirjoitettu opastus, mutten tietenkään muista kirjan nimeä..

    Löydät yhdenlaisen version tällaisesta ohjeesta blogistani osiosta "Vinkit gluteenittomaan leivontaan":

    http://gluteeniton.vuodatus.net

    Jos löydät tuosta listasta jotain puutteita, laita kommenttia blogiini niin lisään siihen asioita.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Vaula 141 viestejä24.10.2009 15:43

    Kiitos linkistä, hienoa että olet koostanut kyseisen listan Huomasin myös että Keliakialiiton sivuilta löytyy myös kattava selostus gluteenittomien tuotteiden valmistuksesta ja tarjoilusta.

    Muistelin että lukemani gluteenittoman leivonnan kirja josta tietoa myös löytyi oli joko "Helposti maukasta: luontaisesti gluteeniton ja maidoton erityisruokavalio" (tekijä Eila Alho) tai "Herkuttelu sallittu: gluteeniton keittokirja" (Marjo Jokinen). Täytynee käydä kirjastossa uudelleen ja tarkistaa.

  • Tallulah 476 viestejä6.11.2009 13:52

    Keliaakikko voi itse myös vaikuttaa näihin tilanteisiin. Lukaiskaa vaikka tämä: http://www.aasiakas.net/index.php/2009/onko-oluessa-gluteenia/

    Olen todella monesti ihmetellyt miksi keliaakikon täytyy rähjätä? Sekö auttaa jatkossa asiaa ennemmin kuin asiallinen käytös?

  • Suviih  629 viestejä6.11.2009 15:46

    Tuli tuosta aasiakas-linkistä mieleen koulun oppitunnilla kuultu juttu:
    Kurssin vetäjä oli paikallinen ravintoloitsija (ravintola sellainen ehkä hieman rossoa kalliimpi paikka) ja hän halusi kertoa esimerkin hankalasta asiakkaasta. Noo, kuinkas sattuikaan, esimerkki oli keliaakikosta, joka oli soittanut ko ravintolaan ja kysynyt saako gluteenitonta. Oli vastattu että saa ja asia sillä hyvä. No nainen oli soittanut uudemman kerran ja kysäissyt että saako myös gluteenitonta leipää kun ei ollut muistanut kysyä sitä edellisellä kerralla ja kysynyt samaan syssyyn että onko luontaisesti gluteenitonta vai vaan gluteenitonta. Asia hoitunut puhelimessa, mutta nainen oli vielä soittanut uudestaan, että onko mahdollista saada hiivaton ja gluteeniton leipä (lievä hiiva-allergia keliakian lisäksi ilmeisesti). No asia oli puhelimessa naiselle selvitetty että tuota ei valitettavasti ole enää mahdollista toteuttaa ko ravintolassa. Nainen oli sitten asioinut kuitenkin ravintolassa eikä mitään sen kummempia purkauksia ollut asioinnin yhteydessä tullut, mutta opettaja vain totesi vain että toivottavasti nainen ei asioi uudestaan kun oli niin hankala asiakas...
    Tulipa semmoinen olo että en kyllä koskaan taida kyseiseen ravintolaan mennä jos keliaakikko luokitellaan jo muutaman puhelun perusteella hankalaksi asiakkaaksi (tavista tuskin luokiteltaisiin hankalaksi asiakkaaksi jos tavis kyselisi paikan tarjonnasta useamman puhelun verran).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Kiipuli 90 viestejä6.11.2009 20:42

    ^^no juts.

    Varsinkin kun nykytiedon mukaan tiettyjä oluita voi juoda. Eli tossa oli kyllä aasiakaspalvelija itse hukassa!

  • Tallulah 476 viestejä6.11.2009 21:58

    ^Eli kun asiakas on itse juonut tavallista olutta niin se on aasiakaspalvelijan vika kun keliaakikko sai oireita? Keliaakikon asenteessa ja käyttäytymisessä ei koskaan ole vikaa vaikka kuinka rähjäisi? Onhan se tietysti hyväksyttävää, onhan sentään keliaakikko kyseessä... Tuota asennetta ja käytöstä en itse vain voi käsittää, mut on varmaan kasvatettu hieman eri tavalla.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä7.11.2009 14:51

    Tallulah, itsekin asiakaspalvelutyötä tekevänä olen samaa mieltä kanssasi. Se rähjäys ei todellakaan edistä yhtään mitään ja saa asiakkaan vain vaikuttamaan sille, ettei omista minkäänlaisia käytöstapoja. Kun itse on kuunnellut muutaman kerran kun asiakas huutaa (jopa OMAN virheensä vuoksi) naama punaisena tiskillä, tulee aika tarkoin ajatelleeksi omaa käytöstään ravintoloissa ym.
    Ja se jutun keliaakikko ei tilannut gluteenitonta olutta vaan tavallista, joten oma moka...

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Anni 35 viestejä11.11.2009 09:05

    Peesaan kahta edellistä. Teen myös asiakaspalvelutyötä, tosin ihan toisella kuin ravintola-alalla. Mutta se asenne tässä ratkaisee paljon. Asiallisella käyttäytymisellä saa paljon enemmän aikaan kuin rähjäämisellä.
    Tosin vastavuoroisesti odotan myös siltä asiakaspalvelijalta asiallista suhtautumista kysymyksiini, jos ja kun niitä on.
    Olen vakaasti sitä mieltä että keliakian kanssa pärjää tässä maailmassa vallan mainiosti kun käyttää pikkaisen sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ja löysää hieman pipoa
    Eikä ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti kenellekään! Tottakai on oltava tarkkana jos tietää että oireilee helposti. Mutta se taas on eri asia kuin turha nipotus. Sitäkin on ihan riittävästi nähty.

  • EiViljoja 2 viestejä21.4.2010 18:34

    Minulla on kylläkin vilja-allergia, mutta tossa äsken tapahtui pieni ikävä tilanne, ja nyt kerron siitä.

    Söin tuossa yhden kermatoffeen. Sitten aloin lukea, vasta kylläkin (tyhmä minä, syö ensin, lukee vasta sitten), kun kurkkua alkoi vähän kuristamaan sen ainesosia. Huomasin, että siellähän luki "vehnätärkkelyssiirappi", muttei muuta omituista ollut tuotteessa. Sitten aloin etsiä tietoa netistä, ja sitten minä huomasin tämän Glu.fi:n sivuston kun Googletin vehnätärkkelyssiirappi. Päätin rekisteröityä sivulle, ja kysyä että jospa joku tietäisi onko se kielletty VILJAALLERGIGOILTA? En siis ole keliaakikko vaan viljaallerginen. Meitä on kaksi perheessä, voisiko siis joku kertoa onko se kielletty viljaallergikoilta?

  • Suviih  629 viestejä21.4.2010 19:14

    EiViljoja kirjoitti:
    Päätin rekisteröityä sivulle, ja kysyä että jospa joku tietäisi onko se kielletty VILJAALLERGIGOILTA? En siis ole keliaakikko vaan viljaallerginen. Meitä on kaksi perheessä, voisiko siis joku kertoa onko se kielletty viljaallergikoilta?

    Vilja-allergiset reagoivat heitä allergisoivaan viljaan olipa se missä muodossa tahansa. Eli jos olet allerginen vehnälle, et voi syödä mitään mikä sisältää vehnää (oli se sitten missä muodossa tahansa) ja näinollen vehnätärkkelyssiirappikin aiheuttaa vehnäallergiselle oireita.

    Keliakiassahan ollaan vain viljan tietylle proteiinille, gluteenille, herkkiä ja jos tuo proteiini viljasta poistetaan, on lopputuote sopivaa keliaakikoille (esimerkiksi vehnätärkkelys). Vilja-allerginen reagoi kuitenkin viljan eri osaan, joten tästä syystä esimerkiksi vehnätärkkelys ei käy vehnäallergiselle vaikka se käykin keliaakikolle. Tästä syystä keliakia ja vilja-allergia ovat eri asioita.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Liisa 26 viestejä21.4.2010 21:16

    Edelliseen lisäisin, että viljojen aiheuttamia allergisia reaktioita on monenlaisia ja osa niistä on vakavampia kuin toiset. Eli nykyisen hoitokäytännön mukaan ei vija-allergiselta ole automaattisesti kielletty kaikkia mahdollisia vilja"muotoja". Ainoastaan kaikkein herkimpien on vältettävä myös näitä tärkkelyssiirappeja. Muut saavat syödä niitä hyvällä mielellä. Eli jos oireita tulee, ei syödä ja kääntäen, jos oireita ei ole, voidaan syödä. Sitten on vielä arvioitava lääkärin kanssa, mitkä oireet ovat sellaisia, joita voidaan sietää ja mitä ei.
    Meillä on kaksi vaikeasti vilja-allergista lasta (silti täällä surffaan ja saan hurjan paljon hyödyllistä tietoa).
    1 gramma vehnäleipää aiheuttaa henkeäuhkaavan yleisreaktion. Siitä huolimatta kumpikin voi huoletta syödä mm. vehnätärkkelyssiirappia ja ohramallasuutetta(mm. muroissa). Lisäksi allergioissa voidaan yrittää siedätystä; eli syödään minimaalisen pieniä määriä allergiaa aiheuttavaa ainetta. Tällä saatetaan saada sietokynnystä ylemmäs. Meillä siedötys on aloitettu karkeilla, joissa on vehnätärkkelystä 5 karkkia menee jo ilman oireita.
    Oman allergian rajat oppii vain kokeilemalla, vaarallisimmat aineet lääkärin valvonnassa.

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä21.4.2010 22:57

    Liisa, kiitos kun tarkensit Tuli uutta tietoa itsellekin, sillä olen aina ollut siinä käsityksessä että vilja-allergiselta on allergisoiva vilja täysin kielletty.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • EiViljoja 2 viestejä22.4.2010 17:10

    Kiitos valistuksesta! Ei oppi ojaan kaada

  • immu1 3 viestejä4.5.2010 21:57

    Olen vahingossa syönyt Fazerin suklaata, jossa luki "saattaa sisältää vehnää". Tästä on nyt noin 3 viikkoa aikaa ja aina vain on vähän maha sekaisin ja ripulilla. Osaatteko sanoa kuinka kauan tätä vielä jatkuu, onko kokemusta?

  • Mad 12 viestejä4.5.2010 22:06

    ^ Keliakialiiton ja itseasiassa Fazerin mukaan Fazerin suklaa on gluteenitonta, huolimatta tuosta varoituksesta. Poislukien tietty ne, missä on jotain keksiä tms.

    Itse ainakin syön hyvällä omallatunnolla Fazerin sinistä!

    Vatsaongelmasi immu1 johtunevat jostain muusta.

  • immu1 3 viestejä6.5.2010 19:52

    Mad, kiitoksia vastauksesta, itsekin vähän ajattelin tuon suklaan osuutta, koska olenhan syönyt sitä ennenkin, eikä mitään ole ilmaantunut. Olin reissun päällä, joten on kyllä muitakin mahdollisuuksia tuohon mahan sekavuuteen.
    Parempaan suuntaan olen nyt kyllä jo menossa. Olisi vain mukava kuulla muilta, jos "hairahduksia" on tapahtunut, että kuinka pian on oireet hävinneet.

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä9.5.2010 01:56

    tänään käytiin ennakkoon anoppilassa "mummukahveilla". oli pöytä koreana, leipiä tavallisia ja glutteja, samoin pitsaa, ja kakkua tietenkin. keliaakikoille oli dajm-kakkua ja taviksille oli leivottu itse.

    anoppi sitten tyrkytti jäänyttä kakkua meille mukaan, he kun eivät sitä saata syödä loppuun. joo just. ihan ku mekin sitä vehnäjauhokakkua voisimme syödä! meidän perheessä kun tytöt sairastaa keliä ja pojat eivät, ja me tytöt mielellään syömme kaikkea hyvää, pojat taas eivät, niin eihän se anoppi tajunnu taaskaan tehdä sitä kakkua perunajauhoista, vaikka neuvottu on ammattikeittäjää monta kertaa.

    sitten ollaan nyrpeitä kun kakku ei kelpaa. yritä siinä sitten miellyttää miniänä. isompi vaiva oli tehdä uskollisesti vehnäjauhoista kakku kuin että olisi käyttänyt pelkkiä pottujauhoja.

    mä oisin kyllä mieluusti ottanut kakkua kotiin, huomista varten, nyt jouduin sitten itse tekemään alusta loppuun ítse.

  • taigis 101 viestejä11.7.2010 20:01

    Nyt kesän tullen kertyy myös näitä ikävempiä tilanteita, nostampa tämän ketjun siis ylös ja kerron eilisestä päivästäni!

    Olin eilen syntymäpäivillä, hienossa huvilassa, siellä vieraille tarjolla täysruoka, "viimisen päälle laitettuna"
    Ennen ateriaa kokki kertoi buffetpöydän antimista ja ruokalajeista. Myöhemmin sitten vielä erikseen kävi sanomassa ;"Ja jos jollakin on ongelmia gluteenin kanssa, niin voin kertoa että kaikki ruuat ovat gluteenittomia ja gluteenittomat karjalanpiirakat ovat erikseen tuolla sivupöydässä.!" Samalla maintsi myös itse olevansa keliaakikko,, oli kyllä oikein mukava aloittaa ateriointi, tunsi syövänsä oikeasti turvallisesti, koska tekijä "oikeanlainen" asiantuntija.
    Ruoka oli herkullista!
    Pienen huomautettavan huomion tein kuitenkin (jos kokki ei olisi maininnut itse olevansa keliaakikko, en ehkä olisi siihen tarttunut, mutta nyt sen tein.)
    "Normaalileiville ja piirakoille oli tarjolla voita, muna- sekä maustevoita, gluteenittomille ei mitään.
    Itseni lisäksi paikalla oli 2 muutakin keliaakikkoa, vieraampia minulle, ainakin toinen heistä otti samaa munavoita muiden kanssa toisesta pöydästä. Minä nappasin kokkia hihasta ja pyysin gluteenittomille piirakoille omaa levitettä. Sain maustevoita, omaan pöytään , omalle paikalleni. Odottelin sitä siellä noutopöydän luona, kun kokki tuli sanomaan, että levite odottaa paikallani. Entäs ne muut 2 keliaakikkoa toisella puolen salia.....aivan kuin kokki olisi hieman ottanut itseensä, kun huomautin tästä. Mutta haloo,,, aivan perusasiahan tuo!!

    Illan tullen tuli vielä pikkusuolaisen nälkä kaupungilla ja menin ystäväni kanssa Joensuun Amarilloon. Ruokalistalla tyydyttävä määrä gluteenittomia annoksia, joista valitsin sitten yhden,, sisälsi broileria, ranskalaisia...salaattia.. Tilatessani mainitsin erikseen, että annoksen on oltava gluteeniton.
    Hetken päästä tarjoilija tuli kysymään :"Kokki pyysi kysymään, miten herkkä olet gluteenille, koska meidän ranskanperunamme keitetään samassa rasvassa muiden kanssa, että miten herkästi saat oireita!!!" Minä,,, oireeton,, diagnosoitu keliaakikko!!!! Näin punaista!!!!!
    Kerroin tarjoilijatytölle,, ettei keliaakikkoja ole herkempiä ja vähemmän herkkiä,, on vain gluteeniruokaa ja gluteenitonta, eikä välimuotoja ole. Ja jos heidän ruokalistassaan annos on ilmoitettu gluteenittomaksi,, on sen sitä myös oltava! Tarjoilijatyttö sanoi olevansa kanssani samaa mieltä, mutta tilanne on kuitenkin tämä.
    Vaihdoin annokseni ja lopulta söin pelkkiä nachoja joiden seassa muutama broilerinpala pyöriskeli.
    Äsken jätin suoraa palautetta aiheesta Amarilloon, laskin 6 ruoka-annosta heidän listaltaan, jotka sisältävät ranskalaisia perunoita ja ovat merkityt siitä huolimatta gluteenittomiksi. Se on kyllä väärin!
    Ihmiset luottavat ravintoloiden ruokalistoihin, eivätkä kaikki tule vielä erikseen maininneeksi ruokavaliostaan. Jos muutkin törmäätte tähän, niin jättäkää palautetta. Jos nuo kuusi annosta poistetaan kokonaan Amarillon ruokalistasta,on meille sopivien annosten määrä aika pieni. Saisimmekohan palautteella Amarillot hankkimaan erilliset rasvakeittimet keittiöihinsä?
    Kerron, kunhan saan vastauksen palautteeseeni.
    Huh hellettä!!

  • higga 209 viestejä11.7.2010 21:35

    Taigis: Tällä samalla systeemillä me lähdettiin Pancho Villasta pois syömättä, annokset ilmoitettu listassa G mutta eivät sitä olleetkaan Nyt olivat uusineet listat ja yhtään G merkintää ei enää ole. Että tähänkin suuntaan ravintolat kehittävät listojansa

  • ponipimu 239 viestejä12.7.2010 00:46

    kokkolan amarillossa oli ihan sama tilanne ranskalaisten suhteen, minulta kyseltiin olenko luontaisesti gluteeniton vai tavallinen koska perunat keitettiin samassa rasvassa muiden kanssa, herkimmät kun saattavat saada oireita, tarjoilija selitti...

    vaihdoin uuniperunaan ja sen jälken en olekaan amarillossa käynyt, enkä käy.

  • taigis 101 viestejä12.7.2010 17:41

    Vastaus eiliseen palautteeseeni Amarillosta

    Kiitos palautteestasi ja pahoittelen tapahtunutta.
    Käymme palautteen läpi keittiön ja tarjoiluhenkilökunnan kanssa, vastaavissa tapauksissa perunan vaihto on ainoa keino tehdä annoksesta gluteeniton.
    Välitän viestisi myös ketjun ruokalistaa suunnitteleville henkilöille jotta vastaavia virheellisyyksiä listoilla ei esiintyisi.
    Hyvää kesän jatkoa

  • Mainos

  • Nuutti 56 viestejä14.7.2010 11:26

    Minulla oli ikävä tilanne viikonloppuna, kun oltiin miehen kanssa allasbileissä. Juhliin oli tehty isot kasat ruokaa, jotka oli valmistanut kolme eri kokkia (kaikki eri ruokia). Kokit olivat onneksi paikalla, niin mentiin sitten heiltä tiedustelemaan mitkä ruoat ovat gluteenittomia. Kaikki kokit olivat brittejä, niin piti kommunikoida englanniksi.

    No, kaksi näistä kokeista selittää erittäin hyvin ja asiallisesti mitä voin syödä, ja käskivät jättää mm. paistetut sienet väliin koska eivät olleet varmoja pestiinkö paistinpannua vehnäjutuista ennen sienten paistoa. Nämä kokit häipyvät hommiinsa ja kolmas kokki, melko vanha, tulee paikalle ja hän sanoo kaiken olevan gluteenitonta jota on pöydässä. Pöydässä sattuu olemaan esim. täytettyjä patonkeja ja lihapullia, ja mieheni kysyy että miten voi olla gluteenitonta kun ei tuo patonki varmastikaan ole. Sitten kokki loukkaantuu ilmeisesti kyselyistämme ja sanoo todella ärtyneesti "Minä sentään olen kokki, tiedätkö itse edes mitä tarkoittaa gluteenittomuus?". Oltiin kuitenkin itse oltu koko ajan asiallisia eikä rähjätty missään vaiheessa.

    Tarkastettiin asia vielä näiltä kahdelta asialliselta kokilta ja nämä sanoivat että tekevät aina lihapullat tavallisiin korppujauhoihin ja se on ihan tavallista patonkia, eli minun ei kannata syödä niitä.

    Nyt tuo tapahtunut tuntuu lähinnä vaan huvittavalta, mutta aika kummallista asiakaspalvelua.

  • Kari 364 viestejä16.7.2010 16:53

    Mulla alkas tökkiä tänään oikein tosissaan, näin pahasti ei olekaan aiemmin.

    Juttu meni jotenkin näin: Perhetuttu oli saanut pienen vauvan, jota päätimme käydä katsomassa. Kello oli jotakin 14 kieppeillä, emme olleet vielä lounastaneet. Sielläpä oli jonkin verran sukulaisiakin käymässä. Alkasi ilmestyä kahvikuppeja pöytään, myös hillopiirakka, hieno voileipäkakku näteillä lohikoristeilla. Myös pullasiivuja. Otin kahvit, tyhjään vatsaan. Porukka alkas jutella tarjoiluista, kehua nättejä ruokia. Apua! ajattelin. Katsoa saa, sattua ei, aattelin. Alkas tulla ihan oikeasti nälkä. Niinkuin Pavlovin koirakokeessa, ruokaa nätisti laitettuja alkaa tulla vesi kielelle. Eikä nuo muut varmaan ees älynneet, millaisen karhunpalveluksen ovat juuri tekemässä. Ei ne varmaan pahuuttaan, mutta mua kyllä hermostutti pelkkä sivusta katsominen. Päätinpä hankkiutua pöydästä pois. Kotona sitten hyvä ja ravitseva ruokailu. Palkitsin itseni punaviinillä, ja yks kylmä Kulta-Kukko -olut päälle. Nyt taas elämä näyttää paljon hymyilevämmältä Auts, silti.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Raili 19 viestejä22.7.2010 05:42

    Mad kirjoitti:
    ^ Keliakialiiton ja itseasiassa Fazerin mukaan Fazerin suklaa on gluteenitonta, huolimatta tuosta varoituksesta. Poislukien tietty ne, missä on jotain keksiä tms.

    Itse ainakin syön hyvällä omallatunnolla Fazerin sinistä!

    Vatsaongelmasi immu1 johtunevat jostain muusta.

    Minä taas saan mahani rikki Fazerin Sinisestä. Ja Marabousta. Viikon kestää minulla se, että maha on rikki,ja tulee kipeäksi ihan kaikesta, sitten alkaa parantua. Eli siis ei ihan kolmea viikkoa kuitenkaan kuten alkup. kysyjällä...

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3 4 5 6 7 8
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s