Keliakia ja verovähennys

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • ollos 6 viestejä18.4.2010 23:47

    Terve! Nyt on taas se aika vuodesta kun pitäis verolappu täyttää. Onko kuinka moni/kukaan hakenut "Veronmaksukyvyn alentumisvähennystä" keliakiaan vedoten? Itsellä ollut se mielessä, kun opiskelijalla on aina rahatilanne mitä on.

  • Tepa 20 viestejä19.4.2010 14:56

    2006 vuoden verotukseen koitin tota vähennystä saada mutta vastaukseksi sain ettei vaatimaani veronmaksukyvyn alentumisvähennykseen ole lain edellyttämiä perusteita.
    Sen jälkeen en ole edes yrittänyt tota hakea koska sellainen olo tuosta jäi ettei tota taida saada kukaan muukaan...

    Kuvittelin kaiken ko. vähennyksestä lukemisen jälkeen että tottakai tuon vähennyksen saa mutta näköjään siihen ei keliaakikkona perusteita ollutkaan... Outoa että sitä voi hakea mutta siltikään sitä ei saa eli ainahan sä voit yrittää sitä hakea mutta ei kannata olla kovin toiveikas että sen saisit.

    Jos joku ton vähennyksen on saanu niin kiinnostaisi minuakin tietää että miten???

  • Mainos

  • Marjatta 35 viestejä19.4.2010 15:19

    Minäkin kyselin sitä aikoinaan (ehkä hainkin en muista tarkkaan) mutta sain tiedon, että sen saaminen riippuu tuloista. Pitäisi olla kai nollatuloinen. Ehkä tämä huikea 21euron ruokavaliokorvaus riittää meille ;-D

  • ollos 6 viestejä19.4.2010 17:46

    "Pelkästään suurten sairauskulujen perusteella myönnettävä veronmaksukyvyn alentumisvähennys edellyttää, että verovelvollisen ja hänen perheenjäsentensä sairauskulujen määrä on vähintään 700e vuodessa ja samalla vähintään 10 % verovelvollisen pääoma- ja ansiotuloista."

    2.18 Veronmaksukyvyn alentumisvähennys - taulukkoa tossa pitäis varmaankin soveltaa (löytyy verohallinnon sivuilta Henkilökohtaisen tulon verotuksen alta).

    Noh kai sitten kokeilen, opiskelijana voisi olla saumaa saada muutama euronen takasin , ilmoitan tuloksista sitten tänne.

  • katjairene 57 viestejä20.4.2010 03:14

    Mulla on verotuksessa invalidivähennys, tosin vaan 30%, tämä pelkästään ja ainoastaan keliakian takia. Se on ollu noin kymmenisen vuotta ja olin hakiessani sitä opiskelija. Muistan että silloin puhuttiin asiaan liittyen että on kovin paikkakuntakohtainen. Eivät ole ottaneet pois vaikka tulot ovatkin nousseet.

  • Tiixi89 25 viestejä25.4.2010 21:44

    Oliskokahan minulla mahdollista saada? Itse olen käytännössä nolla tuloinen, en ole töissä olen kotona kahdel alle kolmevuotiaan lapsen kanssa.?? Jotenki koko hakemis prosessi kuullostaa vaikealta.
    Pitääkö todella minun hakea erillinen lääkärin lausunto sitä varten.? Mitä kaikkea minun pitäisi tehdä? En todellakaan tiedä.

    Vastatkaa pyydän.!

  • Reetta  719 viestejä1.5.2010 12:16

    Hei Tiixi89 !
    Onko paikkakunnallasi verottajan palvelupistettä, jossa pääsisit käymään ? Jos sellainen löytyy, pitäisi sieltä löytyä tietoa tuosta vähennyksestä ja sen edellytyksistä. Tulojen puolesta, jos tulonasi on vain lastenhoidontuki, kuvittelisi asian olevan ok. Mutta nuo muut edellytykset ?
    Verottajan nettisivuilta ei ole kovin helppo löytää tietoa (paitsi verokortin laskenta).

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s