Kiinalaisen ravintolan kastikkeista...

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • FoolishWoman 3 viestejä30.3.2014 17:38

    Tietääkö kukaan miten noi kiinalaisten ravintoloiden kastikkeet yleensä suurustetaan? Tarkoitan niitä kastikkeita, jotka kuuluvat yleensä buffettiin.

    Ite rakastan kiinalaista ruokaa yli kaiken, joten otti kyllä todella koville sillon kun keliakia todettiin ja esim. kaikki friteeratut herkut ja nuudelit piti jättää pois. Mietin kuitenkin silloin, että eikös ne kastikkeet voisi olla gluteenittomia ja päätinkin ottaa tästä selvää eräästä lempparikiinalaisesta. Sieltä mulle vastattiin, että kaikki kastikkeet ovat gluteenittomia ja niinpä oon silloin tällöin käynyt siellä lounaalla. En ole mielestäni huomannut mitään kipua mahassa sen jälkeen, on saattanut maha ehkä vähän enemmän möyriä sen jälkeen, mut oon laittanut tuon mausteiden piikkiin.

    Mietin vaan, että jos joku täällä tietää vähän paremmin miten ne valmistetaan. Välillä kun kuitenkin huomaa selkeesti, että on melko paksuja kastikkeita, että jollainhan nekin suurustetaan, mutta millä? Ja ovatko muut täällä uskaltautuneet kiinalaiseen syömään?

  • Milkkis 18 viestejä30.3.2014 22:25

    Minä olen käynyt kyllä kiinalaisessa. Olen kylläkin tuore tämän keliakian kanssa, mutta mukanani on ollut työkaveri, jolla myös keliakia (tosi herkkäkin vielä) ja hyvin on maistunut eikä vaivoja jälkeenpäin ole tullut.

    Tarkempaa en kyllä tiedä miten suurustavat, oisko maissitärkkelystä...

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä31.3.2014 08:42

    Itse käyn useimmiten nimenomaan itämaisissa ravintoloissa (kiina, thai, intia, nepal, vietnam...). Kaikissa on ollut gluteenitonta suurin osa, poislukien friteeratut ja nuudelit. Toki riisinuudeleita löytyy useimmista, mutta Suomessa en ole saanut muita kuin lasinuudeleita joista en hirveästi pidä. Maissitärkkelystä veikkaisin minäkin suurusteeksi jos kastike suurustettu on. Itämaisissa ravintoloissa gluteeniton valikoima on yleensä suurempi kuin suomalaisissa ravintoloissa.

  • hemu 59 viestejä31.3.2014 22:17

    Hei!

    Olen jonkinverran kokkaillut itse kiinalaista ruokaa, ja kaikissa resepteissä neuvotaan suurustamaan kastikkeet perunajauholla. Voi se varmaan maissitärkkelystäkin olla.

    Täällä kotinurkilla onnistuin opettamaan lähikiinalaisen tarjoilijalle, mitä gluteeniton tarkoittaa. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia ja Koffin ykköstäkin löytyy!

  • Suviih  629 viestejä4.4.2014 01:19

    Turvallisin mielin olen syönyt kiinalaisissa, tosin aina varmista ruoan gluteenittomuuden. Perunajauholla suurustavat yleensä. Yhdessä ravintolassa tulivat sanomaan, että heidän Hoisin-kastikkeensa sisältää vehnää (ilmeisesti käyttivät jotain valmiskastiketta) ja sen jälkeen olen automaattisesti jättänyt välistä muissakin paikoissa nuo Hoisin-ruoat varmuuden vuoksi.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,007s