Leivät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Suviih  629 viestejä27.10.2010 21:41

motusalem kirjoitti:
    Ja edelleenkin oletetaan ihmisten matkustavat korkeintaan kahdeksi viikoksi. Olen lähdössä kahdeksi kuukaudeksi reppumatkalla parin viikon päästä, enkä aio ottaa palaakaan leipää mukaan. Mikä ihme siinä leivässä on niin tärkeää??

Valtaosa matkoista nyt taitaa olla niitä korkeintaan parin viikon lomamatkoja, joten ei kai se ihme ole että tällaiset matkat ovat se pääpuheenaihe. Ketjun aloittaja kaipasi nimenomaan vinkkejä tällaisille tavallisen pituisille lomamatkoille, pitemmät reissut lienevät sitten asia erikseen.

Ja sitten siitä leivästä... Se nyt vaan on melko makuasia haluaako leipää reissussa (tai yleensäkään) syödä. Vähän sama kuin mustasta kahvista pitävä alkaisi tingata, että miksi jotkut välttämättä haluavat sitä maitoa kahviinsa. Jokaisella on omat ruokailutottumuksensa ja siinä se.
    Itse en varsinaisen lämpimän ruoan kanssa leipää kaipaa, mutta hotellissa aamiainen voi olla melko köyhä ilman sitä leipää. Reissussa (juu ja puhun nyt juuri näistä max 2 viikon matkoista) tykkään syödä mahdollisimman monipuolisen aamiaisen, ettei heti tarvitse olla etsimässä ruokapaikkaa. Mielelläni ostan leipää paikanpäältä (mikäli lomakohde on sellainen missä myydään gluteenittomia tuotteita) jos hotellista ei sitä gluteenittomana saa, mutta ensimmäistä aamua varten otan yleensä mukaan. Samoilla linjoilla olen KattiMatikan kanssa, että minustakin on mukava katsella paikallista gluteenittomien tuotteiden tarjontaa ja maistella tuotteita joita ei Suomessa myydä.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• Tallulah 476 viestejä27.10.2010 20:21

motusalem, minä en ota muutaman päivän kaupunkilomallekaan leipää mukaan. Olen kanssasi samaa mieltä, en käsitä miksi se LEIPÄ on se pointti.

• Mainos

• motusalem 85 viestejä27.10.2010 18:12

Ja edelleenkin oletetaan ihmisten matkustavat korkeintaan kahdeksi viikoksi. Olen lähdössä kahdeksi kuukaudeksi reppumatkalla parin viikon päästä, enkä aio ottaa palaakaan leipää mukaan. Mikä ihme siinä leivässä on niin tärkeää??

• KattiMatikka 271 viestejä20.9.2010 20:21

Itse harrastan kaupunkilomia ja yksi loman ihanuus/kohokohta on gluttituotteiden etsiminen. En ota siitä mitään stressiä, vaan kiertelen kaupoissa ja bongailen tuotteita ja yleensä myös surffailen netissä etukäteen ellei matkakohde ole entuudestaan tuttu.
    Mukana yleensä Schärin vakuumileipää ja Semperin kauranäkkileipää sekä jotain gluttimysliä.

Zlatanin kanssa samoilla linjoilla eli ulkomaila kaipailee sellaista pikkusuolaista. Täytetty gluttipatonki ois aika jees Omien leipien kanniskelu kaupungilla ei ole mun juttu vaan sitten mennään smoothie-linjalla.

• Mamma 117 viestejä17.9.2010 16:05

Zlatan kirjoitti:
    Itselleni aamiainen on lähes päivän tärkein ateria joten minullakin on ollut omat leivät mukana. Yleensä joku Fria Brödin pakasteleipä (ehkä vasta kolmantena päivänä ihan muruinen = ei syötävä enää) + schärin vakuumipakattua leipää. Toi paahtopussi juttu kuulostaa fiksulta, pitää jollain reissulla testata.
    On niin pitkä aika kun viimeksi olin etelän-matkalla (siis yli viikon reissulla, viimeiset 10v vain kaupunkimatkoja) mutta muistaakseni meillä oli huoneisto jossa oli oma keittiö ja silloin oli joku spaghettipakkaus mukana ja silloin syötiin joskus lounas huoneistossa.

Joissakin matkakohteissa on ollut niin kattava aamiainen että pärjää sillä jopa illalliseen asti, joku hedelmä päivällä riittää lounaaksi. Suurin vaikeus reissuilla on minulla ainakin löytää jotain "pientä" glut.syötävää lounaaksi. "normaaleille" löytyy aina joku pizzapalanen jne enkä itse haluaisi syödä mitään salattia (siitä tulee minulle vain lisää nälkää)

Zlatan, mulla on aina kaupungilla/rannalla mukana laukussa pari palaa leipää, hedelmää, ostan vain kahvin seuraksi tai jonkun muun juoman. Ei ne leivät ehdi siellä kassissa huonoksi mennä, aina on tullut syötyä. Joskus otan lounaaksi ruokaisamman salaatin ja on omat leivät mukana.

• Zlatan 44 viestejä17.9.2010 15:46

Itselleni aamiainen on lähes päivän tärkein ateria joten minullakin on ollut omat leivät mukana. Yleensä joku Fria Brödin pakasteleipä (ehkä vasta kolmantena päivänä ihan muruinen = ei syötävä enää) + schärin vakuumipakattua leipää. Toi paahtopussi juttu kuulostaa fiksulta, pitää jollain reissulla testata.
    On niin pitkä aika kun viimeksi olin etelän-matkalla (siis yli viikon reissulla, viimeiset 10v vain kaupunkimatkoja) mutta muistaakseni meillä oli huoneisto jossa oli oma keittiö ja silloin oli joku spaghettipakkaus mukana ja silloin syötiin joskus lounas huoneistossa.

Joissakin matkakohteissa on ollut niin kattava aamiainen että pärjää sillä jopa illalliseen asti, joku hedelmä päivällä riittää lounaaksi. Suurin vaikeus reissuilla on minulla ainakin löytää jotain "pientä" glut.syötävää lounaaksi. "normaaleille" löytyy aina joku pizzapalanen jne enkä itse haluaisi syödä mitään salattia (siitä tulee minulle vain lisää nälkää)

• Mamma 117 viestejä17.9.2010 15:11

Minäkin otan mukaan vakuumipakattua leipää ja paahtopussin. Meillä on yleensä hotellihuoneisto missä voi itse kokkailla aamiaista ihan omaan tahtiin. Ja joskus jopa laittaa illallista, hakea viiniä kaupasta,laittaa kynttilät palamaan. Ihan mukavaa.

On mulla ollut mukana puuroaineksiakin. Onhan se paljon mukavampi lähteä kaupungille kun on vatsassa palan painiketta eikä heti tunnin parin kuluttua kauhea nälkä, eikä tarvitse etsiä ruokapaikkaa mistä löytyy just mulle sopivaa foodia. Ja se selittäminen tarjoilijoille, on vaan välillä niiin rasittavaa.

Ja kyllähän sitä toki ruokakaupassa käydessä tulee vilkuiltua mitä uutta gluteenitonta mahtaisi löytyä. Uutuudet aina kiinnostavat.

• Mainos

• Tallulah 476 viestejä17.9.2010 14:50

Mä en ota mitään mukaan, enkä kiertele ruokakauppoja. Lomallani en laita ruokaa, vaan syön ulkona, siinä syy! En myöskään syö leipää aamupalalla, enkä paljoa muutenkaan, joten en sitä ravintoloissakaan kaipaa.

• MariJo 77 viestejä16.9.2010 20:44

Itselläni oli viimeksi reissulla mukana kaksi pakettia Schärin vakuumipakattua leipää. Leipä sellaisenaan on todella kuivaa, mutta mahtavan paahtopussi-keksinnön vuoksi toimii matkalla hyvin.Suosittelen paahtopusseja, yleensä hotellin aamiaisella löytyy jonkinmoinen paahdin. Lisäksi mulla oli mukana kaksi minigrip-pussia aamiaishiutaleita, tosin niitä en reissulla tarvinnut.

• Paju 25 viestejä16.9.2010 17:12

Teen joka vuosi 2-3 ulkomaanmatkaa ja otan aina mukaan Semperin näkkäriä, koska en todellakaan kuvittele Etelä-Euroopan lomakohteissa löytäväni gluteenitonta leipää. En myöskään halua rasittaa (=haaskata kallista aikaa) perhettäni (enkä itseäni) esim. kaupunkilomalla kiertämällä ruokakaupoissa etsimässä gluteenittomia tuotteita.
    Täällä palstalla tuntuu moni etsivän lomakohteista leipää ym. syötävää ihan kuin sitä pitäisi sieltä löytyä. Mitä yleensä varaatte 1-2 viikon matkalle mukaan? Pohjoismaista olen asioinut vain Ruotsissa elintarvikeliikkeissä, joissa valikoima samanlainen kuin Suomessa, tosin pakastealtaassa paremmat leivät (ei niitä suomalaisia).

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s