Missä matkaillut keliaakikkona?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • oulaliina 3 viestejä12.3.2015 08:41

    Heips! Kenellään kokemusta gluteenittomana reissaamisesta Puolassa?

    Alkuun nyt sen verran, että itselläni ei ole keliakiaa (testit tehty asianmukaisesti), mutta vehnä on todella ongelmallinen, ohraa ja ruista siedän kohtuullisina määrinä. Uusissa tilanteissa "luontaisesti gluteeniton" on ollut helppo ratkaisu selittää lyhyesti, mitä pystyn syömään. Ja Suomen ulkopuolella vehnä nyt muutenkin on se pääasiallisesti käytetty vilja.

    Varmaan puolankielinen sepustus rajoitteesta voisi helpottaa. Miten on käynyt esim. leivitysten ja kastikkeiden kanssa, monesti kun suomeksikin vehnärajoitteesta selittäessä tulee vastaan näitä "hups, enpäs tajunut korppujauhoja ja kastikkeen suurustetta" -tilanteita?

  • Tallulah 476 viestejä27.2.2015 12:47

    ^Opinnäytetyön ollessa kyseessä hyviin tapoihin kuuluu esitellä itsensä, kertoa mikä oppilaitos ja mikä tutkinto/opintojakso on kyseessä ja mistä opinnäytetyössä on kyse. Samoin tapoihin kuuluu samaan keskusteluun linkittää valmis työ.

    Miksi Helsingin ja Tampereen keskustan hotellit??

  • Mainos

  • Jane-NIina 1 viesti27.2.2015 11:17

    Hei!
    Teen opinnäytetyötä ja aiheenani on tutkia gluteenitonta aamupalaa hotelleissa Helsingin ja Tampereen keskustassa. Nyt tarvitsisin lisää vastaajia, joten jos sinulta liikenee pari minuuttia vastata tähän kyselyyn olisin erittäin kiitollinen. Jos sinulla on keliakia ja olet vieraillut hotellissa Helsingin ja/tai Tampereen keskustassa olistko niin ystävällinen ja vastaisit. Kysely on tehty englanniksi mutta vastata saa myös suomeksi! Kiitos paljon jo etukäteen

    kysely löytyy alla olevasta linkistä!

    https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin907 195&SID=d191e714-8252-4474-a1b1-371aa3622070&dy=657075520

  • Marjukka 2 viestejä26.2.2015 19:58

    Hei!
    Onko kellään kokemuksia Nepalista. Olen lähdössä sinne kuukauden kuluttua.

  • Ulla 21 viestejä23.2.2015 19:23

    Usassa tullut matkailtua viime vuosina paljon, Whole Foods Market loytyy ainakin isoimmista kaupungeista ja ilman sita en ainakaan mina parjaisi Usan reissuilla. Viime kesana Vegasissa oli todella vaivan takana loytaa sopivia ravintoloita, joten viikko meni aikalailla pizzaa syodessa, jota sai onneksi muutamasta paikasta.

  • Reetta  719 viestejä23.11.2014 12:03

    Syyskuussa oltu purjelaivaristeilyllä Kroatiassa. Reissuun sisältyi aamiainen ja lounas ja lähes kymmenen pistettä saa matkanjärjestäjä ja varustamo. Aamiaisella oli muutamana ekoina päivinä jopa gluteenitonta leipää, loppuviikosta riisikakkuja, mutta kyllä nekin vaihteeksi maistui.

    Lounaalla oli mulle erikseen alkukeitto ja jos muille oli pastaa, oli myös mulle gluteeniton pasta.

    Iltaisin käytiin ulkona syömässä ja hyvin toimi kielikäännöksen kanssa syöminen.

  • oranki 35 viestejä28.2.2013 20:24

    Lisätääs omaan listaan Ranska, Sveitsi, Meksiko, Guatemala, Belize, Honduras.

  • Mainos

  • Katie 17 viestejä11.12.2012 15:47

    Olen keliaakikkona käynyt Ruotsissa, Latviassa, Unkarissa, Englannissa, Virossa, Yhdysvalloissa, Jamaikalla ja Espanjassa. Seuraavassa tiivistetyt kokemukseni niistä. En tosin voi antaa ihan täyttä varmuutta siitä, että saamani ruoka on tosiaan ollut gluteenitonta, koska olen oireeton.

    Ruotsi, useat kerrat: En pahemmin käy ravintoloissa Ruotsissa eli niistä en osaa sanoa, mutta kauppojen valikoimat ovat todella hyvät!

    Latvia, Riika, 2007: Keliakiatietous ei ollut huipussaan, eikä ruokalistoihin oltu merkitty mitään, mutta sain aina jotenkin selitettyä tarjoilijalle mitä halusin. Käännöskortit olivat myös mukana, niistä taisi olla hyötyä.

    Unkari, 2008: Asuin viikon pikkukylässä Unkarin pohjoisosassa, eli en päässyt hirveästi ihmettelemään kauppojen valikoimia. Majatalossamme hoidettiin kuitenkin minulle erikoisruuat. Tosin minulla ja paikan kokilla oli paha kielimuuri välissä ja annokseni tulossa kesti yleensä kauemmin kuin muilla, enkä siis aina en tiennyt pitääkö minun odottaa erityistä annosta vai voinko syödä sitä mitä muutkin (meitä oli siis iso porukka matkassa). Henkilökunta oli kuitenkin todella ymmärtäväisiä keliakian suhteen, ja minulle taiottiin jopa gluteenitonta näkkäriä jostain Vietimme myös pari päivää Budapestissa, jonka ravintoloista en itse asiassa pahemmin muista mitään. Meillä oli unkarintaitoinen henkilö mukana, ja haluaisinkin uskoa että asiat toimivat hänen avullaan.

    Englanti, Lontoo, 2010: Vietin pari päivää Lontoossa, ja niissä paikoissa joissa kävimme jouduin selittämään mitä gluteenittomuus tarkoittaa. Marks&Spencerillä sentään oli gluteenittomia tuotteita! Vasta jälkeenpäin tajusin että olisin voinut googlettaa asioita etukäteen, niin olisin ehkä pärjännyt paremmin - kyllähän nyt Lontoossa luulisi gluteenitonta tarjontaa olevan enemmänkin.

    Viro, Tallinna, 2010 ja 2012: Täytyy myöntää että olin molempina kertoina pelkuri ja kävin vain suomalaisissa ketjuissa kuten Amarillossa ja Hesburgerilla syömässä... Naurettavinta asiassa on, että Hesburgerilla en edes saanut ranskalaisten gluteenittomuutta selville, ja silti se tuntui turvallisemmalta kuin joku ihan vieras paikka. Ehkä vielä joskus saan aikaiseksi selvittää asiat etukäteen ja käytyä muissakin ravintoloissa...

    Irlanti, 2011: Asuin syksyn Irlannissa ja asiat sujuivat todella hyvin. Sekä kaupoissa että ravintoloissa löysin aina syötävää. Kirjoitin Irlannista enemmän Vinkit-osioon, sieltä löytyy lisää tietoa.

    Yhdysvallat, 2012: Matkustin länsirannikolta itärannikolle eteläisten osavaltioiden kautta, poikkesin Jamaikalla ja lopuksi kävin New Yorkissa. Gluteenittomuuden ymmärtäminen vaihteli suuresti alueittain. Ns. hippipaikoissa oli helppo saada gluteenitonta, sen sijaan perus motarinvarsipaikoissa päädyin yleensä salaattiin. Esimerkiksi New York ja Key West olivat loistavia kohteita, ja luulen että San Franciscossakin olisi ollut helppo löytää ruokaa, jos vain olisin ollut siellä kauemmin kuin juuri ja juuri yhden yön. Tästäkin matkasta voisin kirjoittaa ihan oman juttunsa kunhan saan aikaiseksi...

    Jamaika, 2012: Asuimme pienessä kylässä pohjoisrannikolla, josta vuokrasimme huoneiston pienestä yksityisestä hotellista/majatalosta. Aamiainen tai muut ruuat eivät kuuluneet hintaan, ja suurimman osan ajasta teimme itse omat ruokamme. Vain viimeisenä päivänä söimme hotellin ruokaa. Olin ilmoittanut ruokavaliostani jo huoneistoa varatessani, ja paikan omistaja olikin todella sympaattinen ja otti asiakseen pitää huolta että kokki ymmärtää ongelmani. Kylän jerk chicken -paikkaan en olisi uskaltanut mennä syömään ihan jo senkin takia että jamaikalainen aksentti ei ole siitä ymmärrettävimmästä päästä... Vietimme myös yhden yön Kingstonissa, jonne saavuimme myöhään illalla ja lähdimme aikaisin aamulla. En jaksanut siinä illalla enää ruveta selvittämään gluteenittomuuksia, joten tilasin suoraan salaatin joka vaikutti siltä ettei siinä olisi mitään pahaa. Aamiaisella en myöskään kysellyt gluteenitonta leipää vaan söin muuta mitä pöytään tuotiin (ainakin kananmunaa ja jotain muuta). Suurin yllätys Jamaikalla oli kuitenkin pikkukylän kaupassa, jossa myytiin kahta eri lajia gluteenittomia jauhoja!!! Tehtiin sitten yhtenä iltana gluteenittomia lettuja Jamaikalla - en olisi ikinä uskonut.

    Espanja, Madrid, 2012: Kaikki toimii! Ravintoloissa ymmärretään asia, kaupoissa on loistavat valikoimat ja espanjalaiset tykkää merkitä gluteenittomuuksia jopa vesipulloihin (hätävarjelun liioittelua?). Lisäksi El Corte Inglésillä myydään parhaita suklaamuroja ikinä. <3

    Seuraavaksi haluaisin päästä käymään Australiassa ja Uudessa-Seelannissa, kunhan vaan saan pyhän kolminaisuuden aika/seura/budjetti toimimaan

    Edit: Lyhensin juttuja, kun eivät ihan enää menneetkään tiivistelmistä Juttua riittää sen verran, että pitäisi ehkä laittaa näitä ihan omina juttuinaan vinkkiosioon...

  • shan 4 viestejä24.10.2012 20:00

    Olen matkaillut ja reppureissaillut keliaakikkona yli 30 maassa (Australia, Uusi-Seelanti, Kaakkois-Aasia, Kaakkois-Eurooppa jne, lisäki olen asunut Ruotsissa ja Sloveniassa pidempään) enkä ole kohdannut suurempia ongelmia koskaan. Matkailu keliaakikkona on mielestäni kiinni etenkin omasta asenteesta. Itse en jaksa etukäteen stressata syömisistä, vaan katsastan vasta paikan päällä, että miten homma toimii. Pitää pystyä sietään vaan pikkasen epävarmuutta siitä, että löytyykö kohteesta gluteenittomia tuotteita vai ei. Itse oon jo pitkään tottunut siihen, etten välttämättä reissaillessa pysty syömään mitään monipuolisia aterioita, vaan voi olla, että niitä riisiä ja kasviksia tai ranskiksia ja kanaa voi joutua syömään montakin päivää putkeen. Pääasia on, että pääsee näkemään uusia ja mahtavia paikkoja ja tutustumaan uusiin ihmisiin ja eri kulttuureihin.

    Parhaiten homma on toiminut Ausseissa ja Uudessa-Seelannissa, (+tietty Ruotsissa), mutta lisänä esimerkiksi Slovenia yllätti minut positiivisesti tarjonnallaan ja ihmisten tietämyksellä, kun asustelin siellä puolisen vuotta.

    Yksi pikkuinen haaste viimeisimmällä pidemmällä reissullani Balkanilla viime kesänä oli, kun Albaniassa ei joistain kaupungeista löytynyt edes riisikakkuja. :P Reissuilla tuleekin sitten syötyä enemmän hedelmiä, salaatteja, ranskiksia, pihvejä.

    Itselläni on koko ajan hirveä matkakuume päällä, eikä keliakia estä mua matkustamasta yhtään minnekään!

  • Pata 1 viesti12.8.2012 19:41

    Vi reste till Sydafrika, och blev överraskade över hur lätt det var att få glutenfri mat.
    Alla kockar överallt förstod vad glutenfri mat var för nåt. I Kapstaden åt vi glutenfri pizza, likaså gjorde vi det i Franschoek. Stort plus till sydafrikanerna för det. Inga problem med maten hade jag, och var jättenöjd med resan. Rekommenderas varmt.

  • Stick 2 viestejä12.1.2012 19:57

    Tuikku26 kirjoitti:

    Onko kukaan käynyt Italiassa/ Sisiliassa. Matka sinne tulossa ja miten pitsan ja pastan valtakunnasta saa meikäläiselle käypää ruokaa?

    Olen käynyt pari kertaa Italiassa Bergamossa ja Rota d'Imagnassa. Kyllä ruokaa löytyi, ja etenkin jälkimmäisessä kohteessa hotellissa ymmärrettiin asia hyvin ja minulle oli hommattu etukäteen gluteenittomia leipiä yms. Kielikäännökset aina varmuuden vuoksi mukana, mutta ei ole nälissään tarvinnut olla.

  • Jen75 24 viestejä5.1.2012 19:02

    Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa! Viime kesänä kävin Sydneyssä ja gluteenittomana eläminen toimi hienosti. Löytyy jopa tuoretta leipää ja ravintoloissa ymmärretään gluten free...

    Katsopas: http://www.glutenfreeeatingdirectory.com.au/

    Tuolta löysin useammankin ravintolan ja kaupan . Omia ruokaeväitä ei siis kannata mukaan ottaa, eikä oikeastaan saakaan edes viedä.

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä5.1.2012 13:17

    Papu kirjoitti:
    Olen lähdössä Australiaan (Sydney). Onko kokemusta keliakikon ruokailuista??

    Keliaakikon taivas.

  • Papu 8 viestejä5.1.2012 12:14

    Olen lähdössä Australiaan (Sydney). Onko kokemusta keliakikon ruokailuista??

  • oranki 35 viestejä8.12.2011 20:06

    Päivitystä omaan listaan: Intia, Sri Lanka, Egypti. Etelä-Intia on muuten kasviskeliaakikon ihannepaikka, monenlaista leivonnaista ilman vehnää. Masala dosat, idlit ja vadat, nam.

    Ja ihan hyvin puoli vuotta pärjäsi Aasiassa ilman leipää ja joka päivä riisiä syöden.

  • Tuikku26 2 viestejä8.12.2011 05:57

    Viro, ja Saksa suht helppoja maita saada gluteenitonta ruokaa. Latviassa huomattavasti vaikeampaa. Tosin stockalta sai itse ostettua aika paljon tarvikkeita, mm.leipää, keksejä, jauhoja jne. Mäkkärissä sielläkään eivät asiaa ymmärtäneet, vaikka minulla oli näyttää latviaksi käännetty seloste mitä ei saa syödä ja mitä saa. Höpöttivät vain maitoproteiinistä.

    Onko kukaan käynyt Italiassa/ Sisiliassa. Matka sinne tulossa ja miten pitsan ja pastan valtakunnasta saa meikäläiselle käypää ruokaa?

  • Jezu  Ylläpitäjä6.12.2011 15:31

    Olenkin unohtanut päivittää listaa. Uusia maita listalla:

    Latvia, Liettua, Tsekki, Slovakia, Luxembourg, Belgia, Tanska ja Ruotsi.

    Kaikkialla on myös keliaakikko saanut syötävää. Tosin Ruotsissa tuli vähän liikaa herkuteltua useassa eri Mäkkärissä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä2.5.2011 12:50

    Viikko Pariisissa takana. Masu täynnä hyvää ruokaa, mutta gluteenittomuus ei ollut siellä mikään tuttu juttu.

    Yksi syy voi olla se, että en puhu ranskaa ja joillakin tarjoilijoilla oli englannin kielen taito heikko, joten eivät aina ymmärtäneet englannin kielistä sanaa "vehnä". Kielikäännös jäi tietenkin kotiin.

    Hotellissa kysyessäni, voivatko aamiaisella huomioida gluteenittomuuden, vastaus oli, että "gluteenittomuus... tarkoittiko se sitä, ettei voi syödä leipää?". Kun vastasin kyllä, kommentti oli, että onhan siellä kaikkea muuta, syö hedelmiä ja munia ja pekonia... Ei heille tullut mieleenkään lähteä hankkimaan jotain gluteenitonta leipää

    Ravintoloissa en aina jaksanut kysyä asiasta, kun eivät tuntuneet sitä ymmärtävän. Päättelin itse, mikä varmaankin on gluteenitonta ja mikä ei. Liha ja kala ja kasvikset on yleensä aina turvallisia. Ihan jokaisesta kastikkeesta en voinut olla satavarma, onko siellä vehnäjauhoja, mutta en ole herkkä enkä saa niin pienestä oireita.

    Eli pärjäsin ja ei tarvinnut olla nälässä. Lopputulos oli oikein kulinaristinen viikko!

  • Rupert 74 viestejä1.5.2011 22:16

    Singaporessa tuli äskettäin käytyä. Amerikkalaistyylisessä pihvipaikassa oli huvittavaa seurata kun puolenkymmentä tarjoilijaa ihmetteli Keliakialiiton sivulta printtaamaani keliakiakäännöstä. Annosta tuodessaan tarkistivat vielä, että voinhan syödä yrttejä. Vähän hienommissa aasialaisissa ravintoloissa paikallinen isäntäni sai pari kertaa jotenkuten väännettyä tarjoilijalle rautalangasta mitä gluteeniton tai ehkä lähinnä, mitä vehnä tarkoittaa. Katukojuissa en sitten edes vaivautunut yrittämään, ymmärtäisivätkö jotain gluteenittoman päälle. Pääasiassa siis yritin itse arpoa gluteenittoman oloisia ruokia lautaselle. Pari kertaa mahdollisesti tuli sitten maistettua friteerattua kanaa, jota kastikkeen läpi ei ollut ensin tajunnut friteeratuksi. Riisi toki alkoi pidemmän päälle tulla ulos korvista, kun nuudelit joutui jättämään väliin ja perunoita harvemmin oli tarjolla.
    Mainitaan nyt vielä, että lennoilla Turkish Airlinesin lentoemot viisi kertaa kuudesta yrittivät tarjota tavallista sämpylää välittömästi GLMF aterian ojentamisen jälkeen. Kerran ehtivät jopa lätkäistä sämpylän rei'itetyllä foliolla peitetyn lämpimän ruoan päälle.

  • Jezu  Ylläpitäjä30.4.2011 00:18

    Ja nyt on viikko Hampurissa takana. Meni huomattavasti paremmin kuin edellinen Saksan reissu Frankfurtissa. Lämpötilakin oli parhaimmillaan yli +25c. Tällä kertaa yhdessä paikassa oli jopa G-merkinnät menussa ja kahdessa erilliset allergeenilistat. Tarinaa tulee toivottavasti jo piakkoin

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Ylläpitäjä9.4.2011 12:53

    Päivitetään omaan listaan Florida

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Aries 5 viestejä19.3.2011 12:50

    Olen tällainen 15v keliaakikko, mutta ikäni puolesta oon matkaillu paljon. Asun tällä hetkellä Pekingissä. Keliakian löytämisen jälkeen 2vuotta sitten olen ainakin ollut Pekingissä, koululeirillä sisäämaassa päin, Shanghaissa, Hong Kongissa ja Makaolla näin kiinan kohteita luetellakseni, sekä vielä Hawaijilla, Tokyossa, Malesiassa ja Australiassa. Suuria ongelmia ei ole koskaan tullut missään.

    Isoimmat ongelmat olivat koululeirillä jolla menimme sisämaahan Wu Tai Shanille (viisi tasanne vuorta, 五台&#23665 Yleensä lähemmäs kaikkea kiinalaista voi syödä huoletta, niin kauan kuin ei mene maistelemaan mitään friteerattua tai nuudeleita, mutta jostain syystä sain kyseisellä leirilla vahvat oireet, vaikka tutkinkin ruokia ja totesin ne luultavimmin gluteenittomiksi, kiinalaisethan eivät usein tiedä mitä on vehnäjauho, kaikki on vain jauhoa. Ensin luulin vatsaongelmien johtuvan stressistä, mutta kun toisen päivän lounaalla olo meni aivan kamalaiksi oli pakko lähteä hotellille ja myöntää että se on keliakia. Hauskaahan oli se, ettei leirille olisi saanut ottaa puhelinta mukaan, tai säilyttää lääkkeitä itsellään, ne olisi pitänyt antaa terkkarille. Otin kuitenkin sekä kännykän että lääkkeitä mukaan. Otin tietysti heti vessasta ulos päästyä imodiumin, ja menin kertomaan opettajille, vaikka se tietusti nolotti sanoa että on kamala ripuli. No ei siinä mitän, loppu ajan opettajat vahtivat tarkasti että sain ravintolasta omat ruuat jotka olisi tehty täysin gluteenittomiksi, ja oireet loppuivat.

    Australia taas oli keliaakikon paratiisi. Perus ruokakaupoissa myytiin terveystuote puolella gluteenittomia tuotteita joiden valikoima oli iso, ja ravintoloistakin sai ihan kysymällä tietää mikä on gluteenitonta ja mikä ei. Sain joka ilta hyvän aterian, ihan tavallisesta pihvistä aina kalaruokiin asti, ja yhdessä ravintololassa myytiin jopa gluteenitonta pastaa, ja toisessa gluteenittomia voileipiä. Sinne haluaisi uudelleen. Pakko myöntää, että hinnat olivat usein aika järkyttävät, vaikka hintaeroa ei ollut normaalin ja gluteenittoman ruuan välillä.

    Muualla on menty periaatteella: jos se vaikuttaa gluteenittomalle, se luultavasti myös on. Kiinassa voi olla vapain mielin, kastikkeita ei suurusteta, ja hapanimelä possu ja monet muut päällystetään maissijauholla. Ruokia on syöty periaatteella että sitä ensin haistetaan ja sitten maistetaan vähän, ja jos se haisee/maistuu vehnälle, sitä ei syödä. Niin olen oppinut mikä on ja mikä ei ole gluteenitonta. Usein kyllä riittää perus tiedot, kastikkeita varotaan jos kyseessä on kunnon pihvipaikka, ranskalaiset ovat turvallisia yms. Ihan perustiedoilla eri ruoka-aineiden gluteenittomuudesta pääsee pitkälle. Ja jos ei muuta, sitten on ollut pakko joustaa ja syödä huononpaa ruoka kuin muut, esimerkiksi paistettua riisiä. Se on sen arvoista, matkailu on ihanaa.

  • Mainos

  • japo 7 viestejä25.11.2010 19:01

    Olen lähdössä ensi vuonna todennäköisesti Afrikkaan. Kohteina on Lusaka Sambia ja Johannesnburg Etelä-Afrikka. Onko kellään klokemuksia maanosasta. Joku kertoi käyneensä Gambiassa.

    Japo

  • Ninni 114 viestejä9.11.2010 08:38

    Mulla on kokemuksia Itävallasta viime kesältä, olimme Salzburger Hof -nimisessä hotellissa. Söimme illallista joka ilta hotellissa, ja siellä oli gluteenittomuus ymmärretty ja huolehdittu tosi hyvin. Sain tosin aika monena iltana jälkkäriksi jätskiä, mutta olen niin suuri jäätelön ystävä, että minua se ei haitannut. Gluteenittomat leivät olivat todella huonoja, mutta aamupalalla oli niin paljon kaikkea muuta (hedelmiä, jugurttia, vihanneksia, muroja...) että ei sitä leipää enää kaivannut. Buffet pöydässä ei ollut suomalaiseen tapaan mitenkään merkitty, mikä on gluteenitonta ja mikä esim. laktoositonta tai vähälaktoosista eli siellä täytyi itse tietää ja arvailla, mitä voi syödä. Tästä annoin palautettakin ja kuvittelisin tämän olevan erityisen hankalaa esim. vähälaktoosista ruokaa kaipaaville.

    Lounastimme päivisin milloin missäkin, lähinnä vuorten rinteillä olevissa pikku ravintoloissa ja sielläkin tunnuttiin kyllä ymmärtävän hyvin gluteenittomuus, mutta vaihtoehtoja oli vähän. Salaattia löytyi ja jossain minulle tehtiin wienerschnitzel ilman panerointia. Mitään konditoriatuotteita en nähnyt missään gluteenittomana. Tosin yhdestä luontaistuotekaupasta löytyi hyvää, hieman ruisleipää muistuttavaa leipää (harmi, ettei nimi ole jäänyt mieleen).

    Hampurin kokemukset viime keväältä eivät ole niin positiivisia, siellä ei tunnuttu ymmärtävän mitään gluteenittomuudesta ja vaihtoehtoja ei löytynyt. Hotellin aamiaisellakaan en saanut leipää lainkaan.

    Ja vuoden keliakiasta kärsineenä ole oppinut, että Lufthansalla ja British Airwaysillä ei saa turistiluokassa Euroopan sisäisillä lennoilla erityisruokia, eli käytännössä keliaakikko ei saa mitään syötävää. Finnairilla asiat on paremmin! Ja Suomessa ylipäänsä on keliaakikon aika helppo elää verrattuna moneen muuhun maahan.

  • Jezu  Ylläpitäjä1.7.2010 00:14

    Lisätään omaan listaan myös Itävalta ja tarkalleen ottaen Wien

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s