Mitä kaipaatte entisestä elämästä?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tallulah 476 viestejä4.3.2010 18:04

    ^Gluteenitonta vohvelia löytyy. Karjalanpiirakoita on myös gluteenittomina. Onko sun mielestä pastassa niin hirveä ero?

    ^^ Keliakia ei estä matkustelua ja paljon gluteenitonta löytyy mistä päin maailmaa tahansa.

  • MrsBucket 92 viestejä4.3.2010 16:32

    Eniten kaipaan sitä, että entisessä elämässä sai joskus nauttia valmiiseen pöytään pääsystä. Kun matkalla jonnekin poikkesimme huoltoasemalle, saatoin valita jotain herkullista. Nyt löytyy usein piilosta vain joku kökkö. Samoin kotipaikkauntani baareista. Siellä missä viimeksi kävin parin tuttavani seurassa ravintolassa, ei ollut edes gluteenittomia pizzoja vaikka muita oli yllin kyllin. Usein löytyy tuttujen kahvipöydästä vain jäätelö tai pahanmakuinen keksi minulle sopivina.
    Tietysti on myös joitakin tuotteita mitä erityisesti kaipaa, kuten se ruisleipä, karjalanpiirakat, OIKEA pasta ja siitä valmistetut ruuat, mannaryynit ja muutamat makeisetkin. Joku mainitsi vohvelit - sitä minäkin olen ihmetellyt, miksi ei jäätelötötteröitä irtomyyntipaikkoihin voi tehdä gluteenittomista jauhoista kun kerran muitakin vohveleita löytyy.

  • Mainos

  • lapsonen 11 viestejä4.3.2010 15:32

    Huolettomuus is the word. Ennen haaveilin (ja haaveilen edelleen) matkustelusta, mutta olisi ollut ihanaa voida vain maistella kaikkea uudessa kulttuurissa, mikä näyttää ihanalta, eikä joutua stressaamaan miettiessä, onko ruoka gluteenipitoista.

    Kaipaan mm. paahdettua ruisleipää margariinin ja juuston kanssa, ohraleipiä ja muitakin leipiä, karjalanpiirakoita, puffet-jäätelöitä, Maraboun suklaata ja tähtitorttuja. Onneksi gluteenittomat tuotteet maistuvat yleensä varsin hyviltä; muistan alkujärkytyksen kun maistoin jotain gluteenitonta leipää: "Näin pahaa 'leipääkö' joudun syömään lopun ikääni..." Mutta ei ne kaikki onneks ookkaan pahoja. Tai sitten oon vaan tottunut..

    Aikaisemmin oli hauskaa, kun äiti toi minulle esimerkiksi oman suklaalevyn/keksipurkin tms. samalla kun toi perheelle oman. Sain syödä gluteenittomat herkut ihan itse eikä tarvinnut alkaa tappelemaan, kuka saa eniten. Nyt on siitäkin vähän hohto mennyt, koska jos itse syö monen muun ihmisen edestä hyväskää alkaa pakostakin pyöristymään..

  • Tiinap 9 viestejä22.11.2009 12:02

    Eniten kaipaaan mieheni tekemä pullaa. Ensimmäinen ajatus kun diagnoosi varmistui oli miten pärjään ilman hänen tekemiä maukkaita korvapuusteja.

  • rili 4 viestejä31.10.2009 20:09

    Ulkona syöntiä, kuten muutkin. Että ei tarvis ruokalistaa niin tarkkaan tutkia ja vielä tilatessa varmistamalla varmistaa, että onhan tää sitten varmaan gluteenitonta.

  • ponipimu 239 viestejä30.10.2009 00:57

    mustikkakukko voisi onnistua tattarijauhoista, en ole vielä kokeillut mutta tarkoitus olisi.

    itse kaipaan paninia, pantterikarkkeja ja ruisleipää graavatun lohen kera, tuo tumma leipä ei ole ollenkaan sama asia...

  • KattiMatikka 271 viestejä26.10.2009 10:14

    Riisijauho-mannapuuro on ihan ä-lyt-tö-män hyvää

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä26.10.2009 10:01

    Kiitos Suviih vinkistä, täytyypä kokeilla tuota riisijauhoa!

  • Suviih  629 viestejä23.10.2009 14:27

    Ninni, meillä tehdään gluteenitonta vispipuuroa riisijauhoista ja hyvää on

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • hellu 1 viesti23.10.2009 12:14

    Kismettiä!

  • porajata 460 viestejä23.10.2009 11:42

    Nyt tuntuu jo siltä, että nämä gleenittomat ovatkin yllättävän hyviä, eli enää ei ole muut tulleet mieleenkään johtunee kai siitä etten muista niiden makuakaan enää

  • Tallulah 476 viestejä23.10.2009 11:33

    ^Korvapuustin kaltaista voi tehdä myös gluteenittomana.
    Karjalanpiirakoita voi tehdä gluteenittomina.
    Tiramisua voi tehdä gluteenittomana.
    Pastaa saa gluteenittomana
    Myös gluteeniton leipä on tuore kun se on just leivottu...
    Mustikkakukosta en tiedä mutta kai sitäkin voisi kokeilla!
    Ruisleipä on se jonka korvaajaa ei varmaan ole, mutta gluteenittomaan tummaan leipään tottuu, kuten kaikkiin uusiin makuihin.
    Olutta voi edelleenkin juoda, eikös Suomi ollut ainoa maa jossa se edes on keliaakikolta kielletty ja siihen saattaa olla tulossa täälläkin muutos?

    Mä en muista kaivata mitään kun sitä entistä elämää ehti olla niin vähän, mutta mun "paheeni" on Geisha. Joskus jouluna on vaan pakko saada yksi konvehti kun se on niin taivaallisen hyvää!

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä23.10.2009 10:29

    Mulla ei ole vielä dietti edes alkanut, mutta totuttelen tässä ajatukseen ja jo nyt mietin, miten selviän ilman seuraavia:
    - tuore korvapuusti
    - anopin leipoma tuore karjalanpiirakka
    - tiramisu (ehkä siihen voi keksiä jonkun glut version?)
    - paahdettu ruispala juustolla
    - italialainen pasta
    - mustikkakukko, tää on oikeesti tosi paha!
    - kaikki ihanat tuoreet leivät
    - vispipuuro

    Kakkuja en sinänsä kauheasti kaipaa, mutta kyllä harmittaa, että vaikkapa matkustellessa Itävallassa ei sitten syödä enää Sacher kakkua tai wienersnitseliä... Olutkaan ei ole mun suurin herkku, mutta kyllä sekin bratwurstin ja hapankaalin kanssa maistuisi. Onneksi viiniä saa juoda edelleen, se on enemmän mun juttu.

  • tuiki 12 viestejä22.10.2009 16:48

    minä kaipaan.....
    -fanipaloja
    -oikeata pullaa (joka ei tartu kitalakeen kiinni)
    -ruisleipää
    -pizzapullia
    -kala/kana hampurilaisia
    -oikeata spaghettia
    -marjapuuroja
    -joitakin karkkeja, esim. toukka-karkit, lontoonrakeet ym.

  • maippi 26 viestejä19.10.2009 22:05

    Keliakiadiagnoosistani on jo reilusti aikaa (18v.), joten en enää edes muista kaikkia "normaaleja" makuja, mutta tuore ruisleipä on se, mitä aina kaipaan. Olen sanonut, että kuolinvuoteellani haluan palan tuoretta ruisleipää ;D

    Normaalielämästä kaipaan myös sitä, että voisin maistella ennakkoluulottomasti kaikenlaista, matkustelisin huolettomana, miettimättä sitä miten pitää varautua leivän yms. suhteen. Täytyykö ottaa omat eväät. Tietääkö ravintolan/kahvion henkilökunta varmasti mitä tarkoittaa gluteeniton jne...

  • Nuutti 56 viestejä5.10.2009 10:31

    Tämä ei ihan varsinaisesti liity tähän aiheeseen, mutta oletteko huomanneet että esimerkiksi kun leivotte jonkun perheenjäsenen tms. kanssa, niin puhutte vehnäjauhoista, vaikka kaikki tietää että tarkoitat gluteenittomia jauhoja? Eli tuollaisia jäänteitä entisestä elämästä. Itelläni tulee aina automaattisesti sanottua vehnäjauhot, ja on niitä muitakin juttuja mutta nyt ei tule mieleen..

  • Jontsa 67 viestejä4.10.2009 23:21

    Kotipizzan monster-pizzaa on ikävä ja jalapeno-poppersia, mozzarellatikkuja ja mäkkärin normihamppareita, eli toisin sanoen kaikkea epäterveellistä on ikävä
    Silloin kun sain syödä tavallista leipää ja pullaa, ei minun tehnyt niitä yleensä edes mieli, mutta nyt kun ei saa syödä, niin kyllä sitä kaihoisasti katsoo kaupassa sen 700:ää pulla- ja leipäsorttia...

  • Mainos

  • carietta 72 viestejä4.10.2009 13:43

    Itsekin kaipaan eniten huoletonta ruokailua. Sai maistaa kaikenlaista uutta eikä tarvinnut ajatella edes mitä se sisältää. Eniten kaipaan kunnon sokerikorppuja ja dallaspullia. Toisaalta olen löytänyt niin paljon herkullisia gluteenittomia tuotteita, etteivät nuo enää edes harmita

  • Ira 57 viestejä3.10.2009 11:20

    voi surku toi on just tollasta... ja sitten ruoka-alan ihmiset ihmettelee, miksi keliakia ihmiset kysyy toistamiseen ONKS tää nyt VARMASTI GLUTEENITONTA? niin miksiköhän...
    minulla on luottamus aika nollissa, kun tilaan jotain gluteenitonta. toistan kysymystäni moneen kertaan..ja olihan tämä nyt sitten gluteeniton?

  • Aaty 7 viestejä1.10.2009 21:03

    Jezu kirjoitti:
    Aaty kirjoitti:
    Ja tietenki tuo olusten rajoittaminen kyrsii. Vaa kaikkeen sitä tottuu ja onneksi nuo krapula-aamut ja baari-illat ovat aika vähäsiä nykyisin.

    Sun pitää kato valita oikeita oluita

    Tässä listaa myös luontaisesti gluteenittomista:

    Lista gluteenittomista oluista


    Juu kyllä noita on tullut maisteltua, mutta kyllä ne aika vähissä on. Tänään tuli taas suuren suuri v*tutus kun kävin töistä tullessa auto mäcillä ja tilasin 2 gluteenitonta juustohampurilaista. Voitte arvata että oli nälkä, kun ei tullut kokopäivänä juuri syötyä. Kotiin tullessa pussista paljastui 2 normaalia juustohampurilaista. Kyllä teki mieli mennä tunkee ne hampurilaiset sen myyjän suuhu.

  • Jezu  Ylläpitäjä30.9.2009 23:48

    Aaty kirjoitti:
    Ja tietenki tuo olusten rajoittaminen kyrsii. Vaa kaikkeen sitä tottuu ja onneksi nuo krapula-aamut ja baari-illat ovat aika vähäsiä nykyisin.

    Sun pitää kato valita oikeita oluita

    Tässä listaa myös luontaisesti gluteenittomista:

    Lista gluteenittomista oluista

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Aaty 7 viestejä30.9.2009 21:16

    Itsellä on krapula-aamuina ongelmia, kun ei itse jaksais väsätä mitää herkkua. Onhan nuita kebebbiloita ja jopa gluteenittomia pizzojakin, mutta ei ne vastaa normi pizzaa tai GRILLLI ruokaa. Samoin yöllä on vaikeaa löytää hyvää suuhun pantavaa. Ja tietenki tuo olusten rajoittaminen kyrsii. Vaa kaikkeen sitä tottuu ja onneksi nuo krapula-aamut ja baari-illat ovat aika vähäsiä nykyisin.

  • Mainos

  • tuittuli 9 viestejä30.9.2009 19:55

    Näitä taidan kaivata eniten:

    -Pullin rieskaa (Etelä-Karjalasta )
    -omia muhkeita(äidin)reseptillä tehtyjä korvapuusteja
    -kunnon puuroa ja kaupan valmista vispipuuroa
    -Domino-keksejä ja muitakin ihania suussasulavia sellaisia
    -hapankorppuja
    -tuuttijäätelöä
    -valmiita salaatteja suoraan kaupan hyllyltä (pasta-ja caesar)
    -viljajugurtteja

    Yleisesti helpompaa kaupassakäyntiä.Ottaa aivoon jatkuva
    tuoteselosteiden yms. lukeminen ja sitä aikaa,kun ei tarvinut kysyä "onko tämä valmistettu puhtaassa rasvassa ? " ja " onko teillä gluteenitonta? "
    Ruoka-aineet oli halvempia ja tuoretta leipää oli pilvin pimein.Jauhojakin sai halvalla 2:n kg:n pusseissa.Nyt nekin on pieniä ja kalliita.

  • Reetta  719 viestejä4.9.2009 20:33

    Täälläkin kaivataan itse tehtyjä rukiisia karjalanpiirakoita (perunamuusilla täytettyjä). Joku kyllä palstalla kirjoitti, että ei ne gluteenittomanakaan ole hankalat tehdä, mutta en ole tohtinut vieläkään yrittää. Niin ja englannin lakua on tosi ikävä.

    Ja tuo helpompi elämä olisi kyllä kiva, varsinkin, jos tykkää reissata itärajan takana. Siellä kun gluteeniton elämä ei välttämättä onnistu kauheen hyvin.

  • Jezu  Ylläpitäjä4.9.2009 14:23

    Kimble65 kirjoitti:
    Mutta kaikkein eniten kaipaan oluen maistelua. Kukko on oikein hyvää, ja ilmeisesti niitä sallittuja on enemmänkin, mutta silti harmittaa joka kerta kun marketin tai Alkon hyllyyn on ilmestynyt vaikkapa joku uusi tumma tsekkiläinen.

    Täältä löytyy lista gluteenittomista olusista ja onhan niitä jo melko monta. Listaa päivittelen aina, kun uusia ilmestyy myyntiin

    Lista gluteenittomista oluista

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,025s