Mukavia tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä4.11.2012 23:04

    Kävin viikonloppuna kaksissa eri juhlissa ja molemmissa tarjoilu yllätti positiivisesti.

    Ensimmäisissä oli kyse blini-iltamista. Valitettavasti blinejä ei ollut tarjolla gluteenittomina (olivat ohra-blinejä), mutta hyväksi korvikkeeksi kävi Schärin uunissa lämmitetyt mini-patongit. Kaikki blinien (ja patonkien) täytteet oli tehty gluteenittomiksi. Makealla osastolla minulle oli tehty erilliset sulkaaleivokset ja karkeiksi valittu Marianneja.

    Toisessa tilaisuudessa oli kahvitarjoilu pienen suolaisen ja makean kera. Gluteenittomat oli rajattu hienosti omalle alueelleen pöydän päähän ja sieltä löytyi kääretorrua, karjalanpiirakoita oman munavoin kera, lihapasteijoita, kylmäsavuporolla päällystettyjä leipäpaloja sekä suklaaleivoksia. Nam!

    Kyllä pienellä vaivalla saa keliaakikkovieraan iloiseksi. Kiitos vielä kaikille järjestäjille, jos satutte lukemaan tätä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Reetta  719 viestejä15.2.2013 21:41

    Tiistaina kun oli laskiaistiistai, oli leipomisintoinen työkaverini leiponut mulle oman laskiaispullan. Jälkeenpäin kertoi, että oli se taikina aika liisteriä leipoa. Ja ystävänpäivänä oli tehnyt mulle gluteenittomia kuppikakkuja. Aivan ihania. Kyllä tuntui mukavalta. Hänellä löytyy puolison suvusta keliaakikko ja sanoi, että sinnekin olisi joskus kiva viedä jotain itse leivottua viemisiksi.

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä23.2.2013 19:08

    Eilen taas herkuteltu työmaalla. Oli yhden työntekijän mammalomalleläksiäiset ja mestarileipurimme oli tehnyt koko täytekakun gluteenittomana.

  • hemu 59 viestejä17.9.2013 18:03

    Vaihteeksi sattui mukava tilanne! Tulin kutsutuksi mukaan erään kyläyhdistyksen 30-vuotisjuhlakahville po. yhdistyksen omalle kylätalolle. Paikka oli minulle ennestään vieras, enkä tuntenut ketään juhlien järjestelijöistä. Varasin siis mukaan oman suklaavohvelin, kun olin varma, ettei siellä kuitenkaan mitään minulle sopivaa tarjota.

    No, kun viralliset puheet oli kuunneltu, akoi kahvitarjoilu.Ja
    yllätys yllätys, sivupöydällä olla möllötti gluteeniton täytekakku! Kiittelin siinä emäntiä huomaavaisuudesta ja oletin,
    että joku vakikävijä on keliaakikko. Mutta ei, emännät oli laittaneet gluteenitonta tarjottavaa ihan kaiken varalta!

    Kummasti se vaan tunnelmaa kohensi, kun sai syödä täytekakkua muiden kanssa. Näköjään täytekakku on tärkeää keliaakikon hyvinvoinnille.

  • Rupert 74 viestejä3.2.2014 23:13

    Työpaikkaruokalassa oli leipäkuljetus jostain syystä myöhässä ja niinpä lounaalla ei ollut lainkaan tavallista leipää, ei edes näkkäriä. Siinä kun työkaverit kiroilivat leivän puutetta, oli harvinaisen mukava mussuttaa uutta oikeasti pehmeää gluteenitonta leipää.

  • Tinda 17 viestejä9.2.2014 19:54

    Tässäpä olikin piristävä aiheketju!
    Meillä kasvissyöjäpariskunnalla on jo totuttu 'kasvisongelmiin', esim mieheni eräässä kokouksessa haukkasi pasteijaa joka hänelle tarjottiin kasviksena, siellä olikin lohta. Oli kuulemma tiukka paikka niellä alas. 20v kasvissyöjänä sisältää joitain yllätyksiä, nyt ihan tuoreena gluteenittomana odotan lievällä kauhulla mitä kaikkea saan nyt sitten kokea - g-ton kasvissyöjä!
    Mutta tänään oli ihana ilta, ystävä ehdotti että voisi tulla meille kokeilemaan tattarimokkapalojen leipomista, hänen idea siis vaikka heillä kaikki ovat tavisruokavaliolla. Odotin että mokkapalat olisivat vahvanmakuisia, maku oli toki tattarinen mutta silti mieto ja hieno. Leipomus oli siis erittäin onnistunut, tuntuu hyvältä ettei ole vain kauppojen tarjonnan varassa, ja itseasiassa se 'normaalius' että voi gluteenitonta mokkapalaakin tehdä, tuntuu sekin tosi hyvältä! <3 (takana vasta 19 vrk g-tonta, enkä enää palaa gluteenin pariin!)

  • MariJo 77 viestejä13.2.2014 19:50

    Kyllä sitä ihminen pienestä ilahtuu... Olin tänään Prismassa. Siellä oli esittelijä maistattamassa uutta Creme Bonjour-levitettä. Kieltäydyin kohteliaasti maistamasta ja kerroin olevani keliaakikko. Kuinkas ollakaan, esittelijällä olikin jemmassa maissileipää ja puhtaat levitteet keliaakikoille. Laittoi vielä oikein puhtaat hanskatkin ja puhtaalla veitsellä levitti. Tulipa sitten ostettua tuote ihan siitä ilosta, että oli kerrankin huomioitu hienosti

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä9.3.2014 13:25

    Ystävänpäivänä työkaverini oli leiponut gluteenittomat ystävänpäiväleivokset koko työporukalle - siis myös taviksille.
    Ja hyvin kelpasi kaikille.

  • milla 412 viestejä9.3.2014 18:31

    TÄällä myös työkaverini oli leiponut, ah niin nam nam juustokakun töihin ja gluttiksena minua ajatellut

    Ja helppohan se on , niin käy sitten kaikille.
    Pohjaan oli tullut glut.näkkärii, glut.piparii ja voita

  • nyyti 58 viestejä24.6.2014 16:54

    Tasapuolisuuden vuoksi (kirjoitin jo tuonne ikäviä tilanteita -ketjuun sattumuksista Kolilla): samaisella reissulla sain Kolin Grill It -ravintolassa aivan ihanan illallisen. Tarjoilijat oli hyvin perillä gluteenittomuudesta ja sopivat annokset oli merkitty listaan, vaihtoehtoja oli runsaasti ja olisivat jopa tehneet jälkkäritiramisun mulle erikseen gluteenittomana, mutta harmi vaan sitä ei saanut laktoosittomana (herkkua mustikkajäädykettä kyllä sai :9). Suosittelen!

  • Jezu  Ylläpitäjä24.2.2016 21:59

    Aivan liian harvoin tulee kirjoitettua mukavista tilanteista, joten tässä tulee:

    Kävin tilaisuudessa, jonne piti etukäteen ilmoittaa erityisruokavaliot. Ja voi sitä onnea kun paikan päällä selvisi, että KAIKKI buffetin ruoat jälkiruokia myöten oli tehty gluteenittomana. Ainoastaan leivät oli erilliset taviksille ja G-porukalle, mutta gluteenittomien leipien voi oli hienosti erillään tavisten levitteistä.

    Erittäin laadukkaan ja monipuolisen buffetin tekeminen ei todellakaan edellytä mitään gluteenipitoista

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • sarastus 6 viestejä1.7.2016 14:49

    Aloitin gluteenittoman ruokavalion muutaman päivän ennen ylioppilasjuhliani (keliakiani on ja oli etenkin silloin paha, olin jopa sairaalassa sen vuoksi). Juhlani olivat isot ja tapani mukaan oli tyrmännyt pitopalvelut, siinä sitä sitten itkun ja panacodien kanssa leivottiin viikko juhlaeväitä - yhtä juustokakkua lukuunottamatta kaikki normaaleilla jauhoilla. (Siinä vaiheessa ei ollut aikaa alkaa kokeilla uusia ohjeita ja vointini oli niin huono etten mitään olisi saanut syötyäkään..)
    Lähipiirini tiesi sairastelustani, voin sanoa että oli melko itkuinen ja kiitollinen ylioppilas, kun sekä molemmat mummoni, kummitätini ja isotätini toivat mukanaan gluteenittomia leipomuksia! Eikä suvussamme kukaan muu ole gluteeniton! Se jos joku teki onnelliseksi, vaikka itse juhlissa en uskaltanutkaan syödä

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s