Oireet - harvinaisemmatkin?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • Juulin 187 viestejä13.5.2013 17:14

    Itselläni on alkanut migreenit helpottaa gluteenittomuuden myötä. Merkitys on ollut huomattava. Nykyään oikeastaan on vain auravaihe, eikä niinkään migreeniä.

    Sain aikaisemmin kivuliaita ihottumia kämmeniin sitrushedelmistä, jo pienestäkin määrästä, nykyään vain sitruuna aiheuttaa ihottumaa ja sekin harvoin.

  • glutfree 90 viestejä13.5.2013 20:44

    Migreenikin kuuluu niihin moniin sairauksiin, joissa gluteenisensitiivisyys on taustalla

    http://www.youtube.com/watch?v=cv5RwxYW8yA

    tällä videolla niitä mainitaan n.200 eri autoim.sairautta, joissa viljojen pois jättäminen helpottaa.

  • Mainos

  • kpositiivinen 1 viesti15.5.2013 19:02

    Äitdilläni on epäilys että ihokeliakiaa. 2013 alkuvuoden oksentanut ruokailun jälkeen päivittäin melkeinpä.Nyt oli 2viikko dietillä gluteeniton ja maidoton. Oksentelut loppuivat. Nyt söi ruispuurua ja sitten kaurapuuroa ja oksensi taasen. Huomasi myös dietin aikana että sormenpäät ei halkeilu ja vuotanut verta joka taas tuli välittömästi dietin lopetettua.ikää 70v. Verikoe keliakiassa positiivinen mutta tähystys normaali. Tyttärellä keliakia ja minulla verikoe positiivinen hänen tytär myöskin.

  • Ziggy 7 viestejä11.1.2017 20:20

    Minulla oireita on ihan hirveästi:

    -väsymys heti gluteenin syömisen jälkeen
    -kämmenien sisäpuolien ja jalkapohjien kutina
    -käsivarsien ihottuma
    -kasvojen ihottuma ja näppylät, jotka kestävät noin 2-3 viikkoa iholla (eli jämähtävät iholle)
    -syylien puhkeaminen käsiin ja jalkoihin (syylät=virus veressä mutta gluteeni aktivoi syylien ilmestymisen. Nyt 1 vuosi gluteenittomalla ja syylät hävinneet)
    -verenpurkautumat ja mustelmat reisissä
    -heti syömisen jälkeen kaulan punoitus
    -alakulo ja itkuisuus
    -nukahtamisen vaikeus vatsakipujen takia ja suoliston "sykkiminen" eli tulehdus suolistossa. Tuntuu kuin sydän olisikin vatsassa eikä rinnassa.
    -nivelkivut käsissä ja sormissa
    -hiivatulehdukset
    -aftat suun sisäpuolella
    -vatsa sekaisin ja ruoka tulee heti ulos

  • Ziggy 7 viestejä20.2.2017 14:07

    Onko kellään muulla tullut gluteenista ihoon mustelmia, verenpurkaumia ja haavoja?

    Olen luontaisesti gluteenittomalla ruokavaliolla. Joskus iholle tulee kuitenkin pieniä pyöreitä haavoja ja rupia, jos esim. vahingossa juon mehua jossa on glukoosisiirappia. Jäljet ovat yleensä kaulalla tai käsissä, joskus yksittäisinä ja joskus rykelminä.

    Lisäksi tulee välillä mustelmia jalkoihin ja pieniä verenpurkaumia ympäri kehoa. Verenpurkaumat ovat iholla tai ihon alla ja ne ovat noin sentin mittaisia (aika pieniä). Olen ihokeliaakikko. Onko kellään samanlaisia oireita?

    Luin toiselta sivustolta että jollakin oli tullut gluteenittomasta vehnätärkkelyksestä viiltohaavoja käsiin. Kuulosti aika kivuliaalta.

  • retsuko 1 viesti26.11.2019 17:58

    Minulla keliakia todettu kk sitten, ei ollut selviä oireita.
    Varpaiden puutumisen takia menin, tehtiin enmg ja diagnoosi polyneuropatia.
    Sitä sitten tutkiin ja koska lähi suvussa keliakiaa niin vastaaine verikokeet.
    Molemmat vastaainekokeet koholla ja diagnoosi keliakia.ei vatsaoireita, ei ihooireita. Nyt ollut gluteenittomalla sen kuukauden, varpaat vieläkin puutuu, tiedä sitten onko muutakin, tai kestääkö vaan aikansa.

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s