Silja vai Viking Line?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • jori-o 84 viestejä10.2.2014 22:07

    Tuli käytyä Vikingin Mariellalla Tukholmassa. Tullessa meinasin syödä nakkikeittoa (lihapullia ei ollut tarjolla) ja olin jo laittanut annoksen valmiiksi lautaselle ja kysyin gluteenitonta leipää, niin tarjoilija kertoin ettei keitto ollut gluteenitonta. Gluteeni oli kuulemma nakeissa!!!!!!!!!! Mistähän Vikingline nakit hankkii - ei ainakaan Suomesta.
    Suomessahan ei vehnää saa makkaroihin laittaa, vain ryynimakkaroihin ohraa.

    jori-o

  • milla 412 viestejä2.4.2013 05:49

    Viking Express Buffet saa täältä suositukset!!

    Usein tulee käytyä.
    Hyvin merkitty kaikki ja kyllä on valintaa

  • Mainos

  • Vaula 141 viestejä1.4.2013 14:03

    Olin Viking Linella risteilyllä maaliskuussa ja tässä hieman kokemuksia reissulta:

    Buffet-illallispöydässä lähes kaikki ruoat oli kiitettäväst merkitty, mutta kysyessäni onko quinoa-salaatti gluteenitonta (ei ollut G-merkintää), henkilökunnan jäsen tyytyi kohauttelemaan hartioitaan eikä vaivautunut selvittämään asiaa. Gluteenittomia leipiä ei näkynyt olevan tarjolla ollenkaan, ei myöskään kahvileipiä, on mahdollista että niitä olisi saanut erikseen pyytämällä. Mielestäni olisi kohtuullista, että tarjolla olisi edes gluteenittomia voileipäkeksejä juustojen nauttimiseen. Nukkumaan mennessä hytissä iski juuri sellainen vatsakipu ja yökötys kuin ennenkin gluteenia vahingossa nauttineena eli jonkinlainen kontaminaatio oli tapahtunut vaikka olin mahdollisimman tarkka :/

    Aamupala Food Gardenissa (eli ns. kalliimpi, laadukkaampi aamiainen): Gluteenittomat leivät olivat kuivahtaneita, kelmuun käärittyä känttyjä, lisäksi tarjolla oli kelmutettuja, kuivakan näköisiä muffinseja. Kaikki gluteenittomat tuotteet oli ”piilotettu” kummallisesti seinänrakoon tavallisten leipien tarjoilupöydän taakse, josta niitä ei löytänyt ilman henkilökunnan apua. Tarjolla ei ollut erikseen margariini/voinappeja.

    Illallinen Food Gardenissa: söin á la carte -listalta kasvisruoka-annoksen, joka oli mahdollista valmistaa gluteenittomana. Ruoat tuotiin pöytään ja ihmettelin hetken päästä tarjoilijalle miksi annoksesta puuttuu osa. Hän totesi että vain poistamalla tietty ruoka-aine annoksesta saatiin gluteeniton. Hän ei kuitenkaan maininnut tästä mitään annosta tilatessani. Ruoka oli joka tapauksessa maukasta.

    Aamupala tavallisessa buffetissa: gluteenitonta leipää oli tarjolla – jälleen kelmutettuna – yhdessä kohdassa linjastoa, joka löytyi kysymällä henkilökunnalta. Samassa paikassa oli myös soijamaitoa, Yosa-jugurttia ja gluteenitonta mysliä, josta plussaa.

    Yhteenvetona voisi sanoa, että Viking Linella on vielä aika lailla tekemistä, jotta keliaakikkokin pääsisi nauttimaan ruokatarjoiluista täysipainoisesti.

  • Jossu 22 viestejä14.8.2010 01:02

    Viking Linella olin toukokuussa työreissulla. Pelkkää plussaa etenkin illallisella Buffassa. Jälkiruookapöytä notkui perinteisiä kakkuja yms. Tajusin kysyä tarjoilijalta glut. herkkuja. Hän kysyi missä istuin ja hetkenpäästä sain kadehdittavan annoksen tarjoiltuna pöytään

    Pala Daim-kakkua, pallo sorbettia, tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa, ja siinä oli jotain pikkeleipiäkin...

    Toiset pöydässä oli kateellisia kauniista asettelusta ja etenkin nistä tuoreista mansikoista

    (tosin keliaakikko kaveri toisessa pöydässä sai pyytäessään pelkkiä pikkuleipiä- heh!!!)

    Mutta siis itsellä tää oli pelkkää plussaa!!!!

  • Tallulah 476 viestejä12.8.2010 14:39

    Tämän kesän kokemusten perusteella Siljan palvelu on huonontunut, merkinnät puuttuivat ties kuinka monesta ruokalajista. Vikingillä sen sijaan kaikista löytyi merkinnät. Leivästä en osaa sanoa kun en ruuan kanssa leipää syö, mutta aamiaisella taas löytyi molemmilta laivoilta gluteenittomat hyvin merkittynä. No problems.

  • Jezu  Ylläpitäjä11.8.2010 23:43

    Vaula kirjoitti:
    Leipävalikoima oli tasan Moilasen viipaleleipä (olisikohan ollut hapan mausteleipä) ja Breakfast rolls -aamiaissämpylät.

    Kiinnitin samaan huomiota Viking XPRS:llä. Gluteenittomien katkarapuleipien saaristolaisleivän tapainen leipä oli vaihtunut Moilasen sitkeään aamiaissämpylään. Myös leipäpöydässä oli tarjolla vain Moilasen tuotteita. Pitkä miinus, koska sitkeä sämpylä ei sopinut yhtään 6.5 euron katkarapuannokseen. Toivottavasti vaihtavat takaisin sopivaan leipään.

    Tämä kuva ei siis enää pidä paikkansa: Viking XPRS Gluteeniton katkarapuleipä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Vaula 141 viestejä1.8.2010 21:06

    Viking Linelle tuli kyllä taas miinuspisteitä oikein ropisemalla. Olin siis Tukholman risteilyllä Viking Gabriellalla, ja etenkin gluteeniton leipätarjonta oli huonontunut vuoden takaisesta. Testasin siis Buffet-illallisen, buffet-aamiaisen, Food Gardenin aamiaisen sekä FG:n illallisen. Leipävalikoima oli tasan Moilasen viipaleleipä (olisikohan ollut hapan mausteleipä) ja Breakfast rolls -aamiaissämpylät. Margariininappeja ei myöskään annettu automaattisesti, joten ne piti pyytää erikseen. Kahvileipänä oli vain Moilasen perusmuffinsi. Food Gardenissa oli lisäksi joitain kuivakkaan näköisiä pikkuleipiä, joita en maistanut. Tavallisella buffet-illallisella leivät piti pyytää erikseen (sain ne puolijäisinä ja jouduin lopulta sulattamaan ne itse mikrossa), mutta aamiaisella sekä Food Gardenissa ne olivat valmiina noutopöydässä.

    Food Gardenissa leivät oli sijoitettu ihmeellisesti pieneen, rakoon seinän ja tavallisten leipien pöydän väliin. Tarkoitus oli ilmeisesti estää kontaminaatio, mutta ei niitä leipiä sieltä piilosta olisi oma-aloitteisesti löytänyt.

    Sekä Buffetin että Food Gardenin ruoissa gluteeniton-merkinnät olivat kiitettävästi. Ainostaan Food Gardenin illallisella cous cous -salaatti oli merkitty virheellisesti gluteenittomaksi. Kun mainitsin asiasta tarjoilijatytölle, tämä sanoi happamana tarkistavansa asian keittiöstä. Lopulta hän myönsi että eihän se salaatti gluteeniton ole, muttei kuitenkaan korjannut merkintää.

    Mitenköhän sitä saisi vakuutettua laivan keittiöpäällikön (tai kuka ruokahankinnoista vastaakaan) ettei ne Moilasen tuotteet ole se ainoa vaihtoehto. Vielä vuosi sitten Vikingillä leipävaihtoehdot olivat paremmat ja kahvileiväksikin sai kanelipullaa. Nyt alkoi oikeasti ärsyttää kun näki ei-keliaakikkojen leipä-, kakku- ym. valikoimat ja itse sai järsiä yhtä ja samaa kuivaa känttyä :/ Grr.

  • Mainos

  • jori-o 84 viestejä4.7.2009 22:02

    Olen matkustanut molemmilla. Aamiaiseni olen yleensä syönyt ns. samppanjasellaisen. Siljalla oli sivupöydällä erillinen leivänpaahdi gluteenittomia leipiä varten. Ja leivät olivat melko hyviä. Viikingillä pitää kysellä gluteenittomia leipiä.
    Illalla buffeessa on Viikingillä melko hyvin merkitty syötävät.
    Viikingin keittiöpäällikkö on kuulemma itse keliaakikko ja siksi ruokailut menevät kohtuullisesti. Näin ainakin jokin vuosi sitten keliakialiiton reissulla.

  • sartsu 18 viestejä4.7.2009 11:40

    Silja linella on hyvin merkitty mitä keliaakikko saa syödä G kirjaimella. Buffet pöydässä oli paljon ruokia mitä saa syödä.Yllätyin positiivisesti. Jälkiruoka mm. jokin leivonnainen oli ihan erikseen "ovellisessa" pöydässä.Vikingistä en tiedä.

  • ach 4 viestejä30.6.2009 21:12

    Olen tänä kesänä käynyt molemmilla risteilemässä ja syönyt sekä buffet illallisen että aamiaisen. Molemmilla kaikki on ollut hyvin merkattu ja kysymällä voi sitten vielä varmistaa. Jos pitäisi vertailla, niin aamupalat on yhtä hyvät, illallisella Siljalla on paremmat lämpimät ja jälkiruoat mutta Vikingillä mahtavat alku yms ruoat.

  • motusalem 85 viestejä22.5.2009 13:53

    Viime viikolla Vikingillä itse järjestämässäni laivaseminaarissa - kaikki toimi mutkattomasti. Luultavasti iso syy on siinä, että oli keliaatikko itse matkaa järjestämässä. Ruokailujen suhteen erityiskohtelua tarvitsin ainoastaan Ala' Carte ravintolan Pihvien kanssa tarjoilluissa lisäkkeissä - jostakin syystä kerma tms. perunoissa oli ilmeisesti vehnäjauhoja.

    Aamiaisella sämpylöitä ja karjalanpiirakoita lämmitettyinä tuotiin pöytään.

  • Jezu  Ylläpitäjä19.5.2009 23:08

    higga kirjoitti:
    Kesäksi vähän risteilyä mietitty. Mukana iso ja pieni keliaakikko. Siljasta oli jo vähän kommentteja, kuinkahan on vikingin laita?

    Tässä omia kokemuksiani Vikingiltä:

    Viking XPRS

    Väärä keitto ja leivät

    Varsin ristiriitainen fiilis jäi noista reissuista.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • higga 209 viestejä19.5.2009 20:18

    Kesäksi vähän risteilyä mietitty. Mukana iso ja pieni keliaakikko. Siljasta oli jo vähän kommentteja, kuinkahan on vikingin laita?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,038s