Todennäköisesti keliakia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • reissari 10 viestejä21.7.2011 19:30

    Sorry että olen osallistunut keskusteluun otsikon Todennäköisesti keliakia ? (=kysymysmerkki). Ehkä tietänet että kaikki keliakiatapaukset eivät selviä verikokeista. Onkin tuntunut että tänne ei haluta uusia, ainakaan mahdollisesti keliaakikkoja, keskustelijoita.
    Päätänkin siis osuuteni tähän, kiitos Katjahei:lle.

  • ponipimu 239 viestejä21.7.2011 23:05

    Katjahei: niin missä tätä keskustelua sitten pitäisi jatkaa? Sinähän sait jo omaan kysymykseesi vastauksen, eli sulla todettiin keliakia. Me muut jatkamme tässä topikissa nyt, sinä voit kirjoitella jossain muualla. Meillä muilla on vielä paljon selvitettäviä asioita oireista, niitä kun voi olla vaikka minkälaisia. ja just vaikka niitä hengitysvaikeuksia ja selkäkipuja.

    ne jotka tähän ovat kirjoittaneet, jatkavat luontevasti tässä, koska uuden otsikon tekeminen on aivan turhaa ja kaikki eivät sinne löydä, joten vedä henkeä, istu alas ja liity muiden keliaakikkojen joukkoon, opit vielä paljon sairaudestasi.

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä21.7.2011 23:11

    ja lisään vielä tuohon hengitystieoireisiin että juurikin näilläkin sivuilla mainitaan se yhtenä oireena keliakiaan, katsokaapa vaikka itse tuolta yläpalkin "keliakia"-nappulasta.

  • Olli52 15 viestejä22.7.2011 15:58

    Katjahei kirjoitti:
    hei voisitteko jatkaa tätä keskustelua muualla? ei oikein liity aloitusviestiin enää.

    Jaa, tämä onkin "yksityinen "keskustelupalsta?
    Eli jossakin on varmaankin "tarkat säännöt" mistä saa ja mistä ei keskustella?
    Anteeksi nyt kamalasti että tuli kirjoitettua tuohon keskusteluun kommentti...
    Mielestäni ,voi ja ainakin minä osaan jättää lukematta ne jutut , jotka ei kiinnosta?
    Ei varmaankaan ole vaikea juttu?
    Eiköhän tässä "hoideta yhdessä "kaikkien meidän "kohtalotovereiden"asioita? Vai..?

  • Olli52 15 viestejä22.7.2011 15:58

    Katjahei kirjoitti:
    hei voisitteko jatkaa tätä keskustelua muualla? ei oikein liity aloitusviestiin enää.

    Jaa, tämä onkin "yksityinen "keskustelupalsta?
    Eli jossakin on varmaankin "tarkat säännöt" mistä saa ja mistä ei keskustella?
    Anteeksi nyt kamalasti että tuli kirjoitettua tuohon keskusteluun kommentti...
    Mielestäni ,voi ja ainakin minä osaan jättää lukematta ne jutut , jotka ei kiinnosta?
    Ei varmaankaan ole vaikea juttu?
    Eiköhän tässä "hoideta yhdessä "kaikkien meidän "kohtalotovereiden"asioita? Vai..?

  • Katjahei 34 viestejä22.7.2011 16:24

    ...ei hyvänen aika! Anna olla, kirjoita sitten vaikka sata viestiä tähän jos kiinnostaa. Siitä vain.
    Et ihan tainnut tajuta pointtia.

  • Tallulah 476 viestejä22.7.2011 16:31

    Katjahei, toistaiseksi minä olen ollut ainoa jota on ärsyttänyt se että missä tahansa keskustelussa keskustellaan mistä tahansa aiheesta. Kukaan ei käytä hakua eikä siitä paljon hyötyä olekaan koska keskustelut ovat aivan sekaisin. Olen ehdottanut tähän muutosta mutta kukaan ei kannattanut sitä. Tiedän siis tismalleen mitä tarkoitat, mutta muutosta tällä palstalla tuohon asiaan ei ole tulossa.

    Samoin jokainen pienikin erimielisyyden vivahdus tarkoittaa haukkumista ja suuttumista jne. Tervetuloa palstalle...

  • Mainos

  • reissari 10 viestejä22.7.2011 16:49

    Katjahei kirjoitti:
    ...ei hyvänen aika! Anna olla, kirjoita sitten vaikka sata viestiä tähän jos kiinnostaa. Siitä vain.
    Et ihan tainnut tajuta pointtia.

    Voisitko nyt sitten vielä Katjahei selventää mitä ei tajuttu. Helppoa on sanoa, antaa olla, ei nyt anneta, kerro nyt vaan.!

  • Katjahei 34 viestejä22.7.2011 16:54

    Tallulah, ihanaa että on joku muukin! Ei mikään ihme ettei löydetä helposti itseä kiinnostavia aiheita.

    reissari, esimerkiksi sitä että aihe ei enää liity mitenkään otsikkoon. Ei siihen miksi aloitin koko keskustelun. Olen pitänyt sitä asetusta, että saan sähköpostin aina jos joku vastaa aloittamaani keskusteluun ja pitänyt sitä hyvänä. Nyt pitäisi ottaa se varmaan pois kun saan aina viestejä hengitystieongelmista, jotka ei liity omaan elämääni mitenkään.
    Tietenkin aiheet vaihtelee ja hyvä kun juttua syntyy, mutta täällä jo aiemmin esitettiin että tämä keskustelu siirrettäisiin omaksi keskusteluksi että muutkin kohtalotoverit löytäisi. Se kuulosti järkevältä.
    Mutta jos se on jotenkin erityisen hienoa puhua tässä niin puhukaa vain, ei se minun elämääni hetkauta. Vaihdan vain asetuksia ja jätän koko keskustelun.

  • reissari 10 viestejä22.7.2011 19:18

    No juu, nyt selvis asia. Katjahei'lle olikin oma mukavuus tärkeämpää kuin esim. meikäläiselle vertaistuen haku keskustelussa. Halusit siis "vallata" tämän Todennäköisesti keliakiaa? -keskustelun omalle asiallesi. Nyt se on piste.

  • Katjahei 34 viestejä22.7.2011 21:58

    reissari kirjoitti:
    No juu, nyt selvis asia. Katjahei'lle olikin oma mukavuus tärkeämpää kuin esim. meikäläiselle vertaistuen haku keskustelussa. Halusit siis "vallata" tämän Todennäköisesti keliakiaa? -keskustelun omalle asiallesi. Nyt se on piste.

    Joo just tuota tarkotin, huoh. No en. Oma asiani on mennyt jo, mutta muiden parhaaksi on että keskustelut pysyvät oikeiden otsikoiden alla! Itsellä ei ole gluteenittomuuden suhteen enää mitään ongelmia, mutta muilla saattaa olla.
    Mutta jos se elämäänne helpottaa että tässä keskustelussa puhutte noista niin sitten kirjoitatte! Ei jaksa tällaisella vaivata elämää, pikkujuttu. Sitä on vakavampaakin koettu.

    Missä positiivinen ja kannustava ilmapiiri?

  • Olli52 15 viestejä23.7.2011 14:02

    Vai "positiivinenilmapiiri"?
    Näin on ilmeisesti tullut aika "irtisanoutua" näiltä
    sivuilta ja plogista.Kirjoitelkaa keskenänne jos siltä tuntuu.
    Jos ei vapaasti voi kirjoitella, ilman jotain "sääntökirjaa" , niin anti olla!

  • Mainos

  • Tallulah 476 viestejä23.7.2011 20:57

    Olli hyvä, kun sitä vertaistukea on niin paljon helpompi hakea kun tietää missä keskustelussa on mitäkin. Siksi kannattaisi keskustelun olla otsikon mukainen jotta haulla löytäisikin jotain! Muilla keskustelupalstoilla täysin yleinen käytäntö, onneksi, ja jokaisella keskustelupalstalla on säännöt.

  • higga 209 viestejä23.7.2011 21:05

    Toivottavasti tämä erittäin hyvä keskustelupalsta ei kuole tällaisen turhan kinaamisen takia, jos kaksi ihmistä tuhannesta "kärsii" keskustelutavasta niin en usko ongelman olevan kovin suuri. Jokainenhan voi perustaa oman keskustelupalstan omilla säännoillään. Täällä on tähän asti ollut hyvä olla, toivottavasti jatkossakin

  • Olli52 15 viestejä24.7.2011 21:58

    Tallulah kirjoitti:
    Olli hyvä, kun sitä vertaistukea on niin paljon helpompi hakea kun tietää missä keskustelussa on mitäkin. Siksi kannattaisi keskustelun olla otsikon mukainen jotta haulla löytäisikin jotain! Muilla keskustelupalstoilla täysin yleinen käytäntö, onneksi, ja jokaisella keskustelupalstalla on säännöt.

    Näin kai on , pitänee hakea muualta "tukea"!

  • Jezu  Ylläpitäjä24.7.2011 23:32

    Noniin, rauhoittukaahan nyt kaikki Eli tässä palvelun ylläpitäjän vastauksia ketjussa esitettyihin kommentteihin ja kysymyksiin:

    - Keliakia-tietosivun tiedot oli kerätty mm. Wikipediasta kuten täällä on aiemmin todettu. Virallinen Käypä hoito -suositus ei kuitenkaan mainitse hengitystieoireita keliakian oireina, joten poistin tuon tiedon Keliakia-sivulta. Todettakoon kuitenkin, että itselläni oli epämääräisiä hengitystieoireita ennen keliakian diagnosointia. Sitä on paha mennä sanomaan johtuivatko keliakiasta, omasta mielestäni kyllä.

    - Ketjujen aiheessa pysymättömyys on ongelmana monilla keskustelupalstoilla. Tässä ketjussa on hyvin tuotu esiin ne ongelmat mitä ilmaantuu, kun yksittäinen keskustelu alkaa rönsyillä. Toisaalta Glu.fi:n keskustelut ovat paisuneet niin paljon, että minun on aika mahdotonta yksin seurata kaikkia keskusteluja, päättää mikä ei enää kuulu ko. ketjuun ja siirrellä niitä oikeisiin paikkoihin - homma kun kuitenkin edelleen pyörii yhden miehen harrastusprojektina. Täytynee siis parantaa ohjeistusta ja kehottaa ihmisiä pysymään aiheessa tai perustamaan uudelle aiheelle uusi ketju. Ehkä keskustelun aloittajalle pitäisi antaa mahdollisuus lukita keskustelu, kun on saanut vastauksen omaan kysymykseen.

    - Loppujen lopuksi me kaikki keliaakikot, nykyiset ja vielä diagnosoimattomat, olemme samassa veneessä. Meidän on turha riidellä pikkuasioissa vaan yhdessä kehittää palstaa entistä paremmin meitä kaikkia palvelevaksi. Kaikki keliaakikot ja keliakiasta tietoa hakevat ovat aina tervetulleita Glu.fi:hin! Netikettiä noudattamalla ja toisia kunnioittamalla meillä kaikilla on mukava käyttää palvelua.

    Toivottavasti tämä hieman selkiyttää asioita.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • 4xaiti 1 viesti28.7.2011 22:06

    Minulla todettiin keliakia 3kuukautta sitten. HB minulla on aina ollut alhainen n.80(syntymästä saakka) ja siksi keliakiaa alettiin nyt tutkimaan. Minulla on ilmeisesti ollut keliakia 33 vuotta mutta asia hoksattiin tutkia vasta nyt. En ole aikaisemmin ollut kipeänä mutta nyt tulen pienistä määristä kipeäksi ja todella herkästi. sain vasta kuulla keliakia verikokeiden tulokset ja toinen oli 168 (normi arvo alle 5)ja toinen oli 500 (normi arvo alle 10)... Mulle nämä lukemat eivä juuri kerro mitään?

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s