Vanhan ajan ruskea kastike

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mamma 117 viestejä8.6.2009 14:43

    Tein sitten loppujen lopuksi Risentan vaaleista riisijauhoista. Hyvää tuli. Pannulle voita ja 3 rkl riisijauhoa, ruskistin ja kuumaa vettä päälle, vispilällä sekoittelin, ei tullut paakkuja. Erikseen paistoin sipulit ja lihat. Mausteeksi kasvisliemikuutio ja pippuria. Täytyy vielä joskus kokeilla noista jyttejauhoistakin.

  • taigis 101 viestejä7.6.2009 19:26

    Minä käytän siihen riisijauhoa, enkä huomaa enään nykyään mitään eroa verrattuna vehnäjauhosta tehtyyn kastikkeeseen.
    Margariiniä, riisijauhoa, puolikas lihaliemikuutio, vettä, suolaa, keitellään paksuksi ja ruskeaksi. Siitä se!

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä6.6.2009 16:03

    Itse olen tehnyt ihan maissijauhoista ja hyvin onnistuu.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Siukku13 60 viestejä5.6.2009 20:39

    Kokeilin tätä joskus. Riisijauhosta onnistui, joskin lopputulos oli hieman rakeinen. Oli tummaa riisijauhoa. Täytyy kokeilla tosta jytestä ens kerralla.

  • marra 1 viesti5.6.2009 17:20

    Vanhan ajan ruskea kastike:

    -nokare voita tai enemmän
    - n.2-3 ruokalusikallista tummaa jyttejauhoa tai enemmänkin, riippuen ruokailijoista

    Ruskistetaan mahd. ruskeaksi, sit kaadetaan kiehuvaa vettä päälle. Sipuleita voi paistaa voi- ja jyttejauhon seoksen vieressä samalla pannulla. Suolaa ja vähän heinz ketsuppia

    pannaan lämpöä vain ykkösellä, sitten siinä suurustetaan. Gluteenittomat lenkkimakkarat tai nakit siivuineen suoraan kastikkeeseen. Hyvää keitettyjen perunoiden kans.

  • Jezu  Ylläpitäjä5.6.2009 15:59

    Resepti kelpaisi minullekin Joskus silloin ruokavammattomana tuli tehtyä.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mamma 117 viestejä5.6.2009 14:50

    Tekeeköhän kukaan enää wanhan ajan ruskeaa kastiketta, sitä josssa jauhot ja sipulit ruskistetaan pannulla? Mistähän jauhoista mahtaisi onnistua.?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s