Helvetin turhautunut

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Miksuli98 1 viesti10.7.2016 17:49

    Minulla ei ole keliakiadiagnoosista lähes mitään iloa. 18 v jätkä,ja olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla jo vuoden,mutta oireita edelleen on. Mahakipuja, jaksamattomuutta, jatkuvaa flunssaa yms. Ja kaikenlisäksi sukulaiset ja isä eivät ota sairauttani alkuunkaan tosissaan vaikka vaarallisuudesta olen paljon keskustellut. Äiti on ainoa joka oikeesti uskoo tän olevan jonkinnäkönen "sairaus". Isä ja sukulaiset ne jaksaa vielä tänä päivänäkin kiikuttaa mulle sitä pullaa, ja normaalia leipää, "kun on paljon halvempaa, ja et sinä siitä mitään oireita saa, syöhän sitä muutkin" ei se yhdestä tai kahdesta palasta leipää mitenkään reagoi. " syö nyt" tyylillä ja armeijaankin vuoden päästä pitäis mennä, oon lukenu täältä näitä kauhujuttuja keliakiasta ja armeijasta, ja pelottaa jo valmiiks. Mut tosiaan pointti on se että ei mun vaivoja tosissaan oteta,eikä esim sukuloidessa ole koskaan mitään gluteenitonta, vaikka tietävät että mulla diagnoosi onkin. Sanovat vaan että " kyllä nyt muutama pala" " kun me olimme nuoria niin ei tuollaisista oltu kuultukaan yms yms. Vittu että voi yhen sairauden kans olla vaikeaa.. toivottavasti oireetkin joskus loppuisivat ja ihmiset alkaisivat tajuamaan edes jotain tästä sairaudesta.....

  • Tintti 48 viestejä18.7.2016 00:00

    Todella veemäistä, etteivät ota vakavasti. Huomasin alussa saman joissakin ihmisissä. Aloin näille kertomaan, että jos saan tarpeeksi monta kertaa gluteenia elimistööni, niin saan ohutsuolen syövän. Jopa muuttuivat ilmeet vakavaksi ja alkoivat uskomaan, että minun on aina oltava tarkka.
    Alussa ei ollut aina edes keksiä tarjota minulle joka paikassa, muiden syödessä kakkua. Nykyään saan heti infon mitä voin syödä pöydästä. Olen sairastanut 10 v.

    Ehkä voisit kokeilla sukulaisiin tuota syöpä pelottelua. Josko sitten ottaisivat tosissaan.

    Armeijan keliakiakokemuksista taisi olla täällä joskus juttua. Kannattaa selata keskustelupalstaa. En ole kyllä ihan varma mistä siitä luin.

    Koita jaksella, toivotaan, että ne pikku hiljaa uskovat.

  • RiTi 1 viesti19.7.2016 13:14

    Gluteenittomaan ruokavalioon tottuminen ei ole helppoa, on se aika iso muutos kuitenkin. Mulla on ollut keliakia jo vuosia silti kyläilemään mennessä otan yleensä omat eväät mukaan jos ei ole muuta sovittu. Lähisukulaiset osaa jo tarjota gluteenitonta, joskus. Vointini on ollut erinomainen siitä lähtien kun
    aloitin gluteenittoman ruokavalion, mulla myös laktoosi aiheuttaa oireita.

    Tsemppiä ja hauskaa kesää kaikesta huolimatta!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s