Keliakian mahdollisuus olematon?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • NeitiD1 2 viestejä19.11.2018 01:19

    Hei!

    Olen parikymppinen, sairastan 1 tyypin diabetesta ja suvussa on hieman keliakiaa, jopa omalla vanhemmalla.
    Olen lukenut, että 1 tyypin diabetes ja keliakia kulkisivat usein "käsikädessä", mutta minulle on kuulemma tehty pienenä keliakia geenitesti minkä mukaan minulla ei sitä geeniä löydy, silloin en tosin vielä ollut diabeetikko.

    Uskaltaisin ehkä kuitenkin luottaa lapsena tehtyyn geenitestiin ja ettei minulle voi sitä puhjeta?

    Epämääräisiä vatsakipuja on ollut useamman vuoden, mutta käsittääkseni se on yleistä diabeetikoilla muutenkin.

    Sitten taas ei iho-oireita varsinaisesti ole, pari vuotta kestänyt päänahan punaiset näpyt ja rupeutuminen kun niitä näppyjä raapii, eivät kuitenkaan kutia mikä viittaisi taas ihan muuhun kuin keliakiaan. Etenkin kun vaiva ei ole jatkuvaa.

    Ummetusta ja ilmavaivoja jo useamman kuukauden, mutta keliakiaan sopii enemmänkin vissiin ripuli ja laihtuminen, itsellä kun on enemmänkin lihomista.

    Vuosilabroissa kaikki muuten ok, mutta d-vitamiinin ja natriumin puutosta, mutta niitä nyt taisi suurella osalla suomalaisista olla. Hb laskenut vuodessa 145->130, mutta sekin reippaasti viitearvojen sisällä.

    Lisättäköön vielä, että kk kierto heittänyt noin 3 vuotta ja ilmeisesti lapsettomuuttakin kun vain 2 raskautta ja 2 keskenmenoa 4 vuoden sisällä.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s