Erikoinen tempaus kauppiaalta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä24.9.2013 23:12

    Australialainen gluteenittomien tuotteiden kauppias on asettanut ulko-ovelleen erikoisen ehdon: jos et osta mitään, joudut maksamaan 5 dollarin "minä vain katselen" -maksun. Kyseinen summa vähennetään, jos asiakas ostaa jotain.

    Syyksi kauppias esittää tarjoamansa asiakaspalvelun, jonka jälkeen asiakkaat ovat poistuneet (kauppiaan mukaan) ostamaan tuotteet muista marketeista, koska kuvittelevat niiden olevan muualla edullisempia.

    Tässä The Vergen juttu aiheesta: Australian store charges customers a $5 'just looking' fee in bid to stop showrooming

    Kivijalkojen vaatekaupoissa, jotka tuppaavat nykyään olemaan vain sovitushuoneita ennen verkkokauppaa, tuon vielä ymmärtäisi, mutta että ruokakaupassa! Itse ainakin tutkin monesti gluteenittomien kauppojen valikoimaa, enkä välttämättä osta mitään. Onko tästä jotain haittaa kauppiaalle, jos tulen hakemaan tuotteen myöhemmin?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • tare 4 viestejä25.9.2013 06:39

    ..... Itse ainakin tutkin monesti gluteenittomien kauppojen valikoimaa, enkä välttämättä osta mitään. Onko tästä jotain haittaa kauppiaalle, jos tulen hakemaan tuotteen myöhemmin?

    vastaat melkein : JOS tulen hakemaan.....

    .ymmärrän erittäin hyvin pienen erikoislikkeen harmin kun asiakkaat tutkivat tuotteet liikkeessä ja marssivat markettiin ja vaativat/haluavat markettia tilaamaan hyllyynsä näitä tuotteita,näinhän se kaikki erikoisosaaminen ja henkilökohtainen palvelu kuolee? joskus vain olisi pitkässä juoksussa parempi maksaa se "sentti" extraa erikoisliikkeelle jotta olisi mahdollista tehdä kannattavaa työtä,yrittäjä on monesti alansa asiantuntija mutta se marketin hylly ei yleensä palvele.

  • Tallulah 476 viestejä25.9.2013 15:07

    Monet hakevat neuvot erikoisliikkeistä, ja ostavat tuotteet sitten marketista (=halvemmalla). Maksaa se neuvontakin!

  • Jezu  Ylläpitäjä25.9.2013 23:43

    Ymmärtäisin, jos nimenomaan neuvonta maksaisi, mutta tässä tapauksessa pelkkä liikkeessä vierailu ja tuotteiden katselu maksaa. Esimerkiksi apteekit ovat jo pitkään tarjonneet Suomessa erilaisia palveluita maksua vastaan - miksei sitten keliakianeuvonta erikoiskaupassa?

    Itse monesti tutustun tuotteisiin ennen ostopäätöksen tekoa. Tutustumisen ja päätöksen välillä voi olla pitkäkin aikaväli, jos tuote on kallis.

    Tuolla "katselumaksulla" ei varmasti ole kanta-asiakkaisiin mitään vaikutusta, mutta ainakin itse uutena asiakkaana kääntyisin tuollaisen liikkeen ovelta - enhän voi tietää aionko ostaa sieltä mitään, jos en pääse tutustumaan valikoimaan. Toisaalta nykypäivänähän kaupan koko valikoiman pitäisi olla jo etukäteen katseltavissa liikkeen verkkosivuilla...

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s