Gluteeniton Tammikuu

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tara 12 viestejä16.11.2011 09:19

    Aamulehden juttu Ajankohtaisen kakkosen Ruokailta -keskustelusta:

    http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194705782918/artikkeli/karppaajan+ehdotus+suomalaisille+gluteeniton+tammikuu+.html

    Mielipiteitä?

  • Glutti 4 viestejä17.11.2011 06:34

    Moi!

    Eipä kai siinä muuta, kuin että go for it, jos haluaa kokeilla.
    Ainut asia mikä huolettaa on, että mikäli ei-keliaakikkojen innostus gluteenittomaan yltyy, ettei ravintolat ja tilauksia välittävät tarjoilijat ala miettimään, että onko tässä nyt karppaaja vai keliaakikko.
    Hyvä jos tietoisuus nousee. Huono, jos se luo vähättelyä ja tarkkuuden puutosta keittiöissä.

    Voihan sitä tästä saada tulevaisuudessa uuden vivahteen ainaiseen "keliaakikon ruokapöytäkeskusteluun". Saa ainakin lisää juteltavaa, että - ei, en ole karppaaja olen keliaakikko, TAI -kyllä, olen karppaaja sekä keliaakikko.

  • LG1982  164 viestejä20.11.2011 21:10

    Noissa Aamulehden sivuilla olevissa kommenteissa pisti silmään ajatus siitä, että gluteeniton ruokavalio olisi jotenkin vaarallinen/epäterveellinen. Ei se keliakia gluteenia välttelemällä iske.

  • m79 4 viestejä3.12.2011 08:41

    LG1982 kirjoitti:
    Noissa Aamulehden sivuilla olevissa kommenteissa pisti silmään ajatus siitä, että gluteeniton ruokavalio olisi jotenkin vaarallinen/epäterveellinen. Ei se keliakia gluteenia välttelemällä iske.

    Heh, joo-o olen kuullut moista lääkäreiltä. Nimittäin ku minulta sitä ei keliakiaa ei ole löydetty mutta kun oireet, kamalasta pahoinvoinnista kamalaan nivelkipuun ovat gluteenittomalla lähteneet niin järkihän sen sanoo, että sitä ruokavaliota noudatan! Lääkärit sen sijaan pelottelevat kuolemalla ja kaikilla mahdollisilla taudeilla jos ei syö ruisleipää. Länsimaissa kun hoidetaan oiretta ei potilasta niin heidän mielestään, tarvitsen vain kuituja. Huolimatta siitä, että jos jatkan normi ruokavaliota, jatkan myös laihtumista. Lihon kuulemma kun syön tarpeeksi leipää.

    Olen kuullut niin paljon potaskaa joiltakin lääkäreiltä, eräs jopa ehdotteli psykiatrista hoitolaitosta ja kirjotteli reseptin mielialalääkkeille ja vahvoille rauhottaville, kun romahdin lääkärikäynnillä selittäessäni, että jatkuva pahoinvointi ja mahakipu vie kaiken ilon elämästä. Gluteenitonta ruokavaliota ei suositeltu, koska se nyt vaan on kuolemaksi. Sama koski kokemaani oirehtimista maidon kohdalla. Se nyt vaan on kuolemaksi kun ei käytä maitotuotteita. Piste.

    Että siinä mielessä väite gluteenin välttämisen vaarallisuudesta on virheellinen ja sellaiset pitäisi pystyä oikaisemaan. Toki jokaisen omatoimiruokailijan on muistettava, että jostain on saatava kuitua/kalkkia/vitamiineja yms.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s