Gluteenittoman leivonnan hyvät puolet

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • SBr 2 viestejä17.12.2012 09:55

    Puolen vuoden opettelun jälkeen voisin todeta gluteenittoman leivonnan osalta muutamia hyviä puolia:
    - taikinat ovat enimmäkseen helppoja tehdä, ainekset yleensä vain sekoitetaan
    - ei tarvitse alustaa, kun ei sitkoa siitä sen kummemmin tule, joten nopeaa
    - leipävuokaan leivinpaperi, niin ei tarvitse voidellakaan

    Gluteeniton leivonta sopii kiireisellekin ihmiselle, kun vaan jaksaa sen verran perehtyä, että löytää erilaiset jauhot kaupasta. Reseptejä löytyy netistä pilvin pimein. Leipäpuoleen saa leipomalla vaihtelua, lisäksi voi säästää myös selvää rahaa.
    Eilen tein ensimmäistä kertaa gluteenittomia piparkakkuja. Taikinan kaulin leivinpaperin päällä, kun se oli niin pehmeää. Ja piparkakut olivat kyllä todella rapeita!

  • Suviih  629 viestejä17.12.2012 18:44

    Itse koen hyväksi puoleksi sen, että kun leipoo gluteenitonta joutuu hieman avartamaan ajatusmaailmaansa leivonnan suhteen. Joskus onnistuneen lopputuloksen saamiseksi pitää käyttää hieman erilaisia niksejä kuin vehnäjauhosta leivottaessa. Yleisesti ottaen monet pelkäävät gluteenittoman leivonnan vaikeutta ihan turhaan, valmiita ja hyväksi havaittuja ohjeita löytyy runsaasti nykyään, joten ohjeitakaan ei tarvitse itse rueta kehittämään.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Juulin 187 viestejä27.12.2012 09:17

    Itse olen ainakin alkanut nauttia leipomisesta. Tavallisista ja mauttomistakin, sämpylöistä saa herkullisia kun niihin lisää tavaraa reseptin ulkopuolelta: rusinoita, karpaloita, appelsiinin mehua ja kuorta, sitruunan kuorta ja mehua. Mitä vaan keksii sekaan ja kannattaa ehdottomasti kokeilla erilaisia yhdistelmiä.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,007s