Joulupöydät

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • taigis 101 viestejä26.11.2012 18:22

    Viikonloppuna olin syömässä isohkon Sokos hotellin seisovassa joulupöydässä, n. 200 muun kanssa yhtä aikaa! Kun pääsin ruokien ääreen, ei missään ollut mitään infolappuja, ei ruokalistaa! Niimpä etsin tarjoiljan jolta kysyin; ” Olen keliaakikko, voitko kertoa pöydästänne, mitä en voi syödä, kun missään ei lue mitään?” Tarjoilija – Niin, siksi ei lue, kun melkein kaikki on gluteenitonta ja sopii!Menimme yhdessä pöydän viereen ja osoitti yhden pateen, joka ei sovi. Kysyin : ”Entä lämmin ruoka, laatikot, kinkku?” – En muista, pitää kysyä keittiöstä. Kävi kyselemässä – Porkkanalaatikkoa voit syödä, muissa laatikoissa on gluteenia, kinkku ok.
    Toi vielä gluteenittomat karjalanpiirakat pöytään minulle ja kahdelle muulle keliaakikolle, jotka istuivat naapuripöydässä, minä informoin heidät. Entä jälkiruoka.. Tarjolla luumujäädykettä, torttuja , pikkuleipiä, Pandan suklaakonvehteja (ainoita joita uskalsin ottaa kysymättä) Taas eri tarjoilijan kimppuun, ”kertoisitko voinko syödä luumujäädykettä, olen keliaakikko?” Tarjoilija ei tiennyt, paikalle saapui kokki, sama kysymys. Sanoin myös miten olisi hyvä, jos heillä olisi ruuat merkittyinä, ettei tarvitsisi heitä vaivata. – No, sitä vartenhan me täällä ollaan, oli vastaus. Luumujäädyke oli Ok. ja oikein hyvää, pöytään ilmestyi myös gluteenitonta kakkua ja pikkuleipääkin pyydettäessä.
    Vatsa tuli täyteen ja homma hoitui, mutta miksi näin vaikeasti, luulen että kaikki eivät uskalla kysellä, ottavat sitten varman päälle ja syövät vain niitä. Toivottavasti infot ruokien sisällöistä ilmestyvät pöytiin meidän kaikkien avuksi! Antakaa te muutkin palautetta vastaavissa tilanteissa!

  • milla 412 viestejä27.11.2012 05:53

    Tuli mieleen noista tarjottavien merkinnöistä, kun eilen katselin Maajussille morsian- sarjaa, pisti silmään heti kun se naispuoleinen maajussi tarjoili suolaisia piiraita ym, oli laittanut laput gluteeniton tai ei gluteeniton

    Tai vieraissa olla keliaakikkoja

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s