K: Gluteenittomien tuotteiden kysyntä kasvussa
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Jezu Ylläpitäjä – Tänään 15:02

Mielenkiintoinen kirjoitus K-kauppiasliiton sivustolla.
Kirjoituksessa mainitaan tilastoja gluteenittoman ruokavalion noudattamisesta:
Suomessa yli 150 000 ihmistä noudattaa gluteenitonta ruokavaliota. Heistä suuri osa on keliaakikoita, joille tarkka gluteenittomuus ei ole valinta vaan sairauden ainoa hoitomuoto. Keliakia on yhä vahvasti alidiagnosoitu sairaus, ja vain noin 40 000 suomalaista on saanut virallisen diagnoosin, mutta arvioiden mukaan jopa 90 000 sairastaa keliakiaa tietämättään.
Mainitaan myös toisesta gluteenitonta ostavien ryhmästä:
– Meillä on iso joukko ihmisiä, jotka eivät itse noudata ruokavaliota, mutta haluavat silti ostaa gluteenittomia tuotteita esimerkiksi läheiselleen tai juhlapöytään. He erityisesti tarvitsevat näkyviä opasteita.
Hyvänä havaintona sama, johon olen itsekin törmännyt: gluteenittomat uutuudet tulevat kaikessa hiljaisuudessa myyntiin ja ilman markkinointia katoavat nopeasti kaupan hyllyltä - valmistaja, kun tuot hyvän tuotteen myyntiin, VIESTI SIITÄ MEILLE GLUTEENITTOMILLE:
Kyselyissä osa harmittelee sitä, että uutuustuotteet tulevat gluteenittomina hitaammin myyntiin tai eivät ollenkaan. Kausituotteita voi puolestaan puuttua ihan kokonaan.
Lue koko juttu: Gluteenittomien tuotteiden kysyntä kasvussaKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Osallistu keskusteluun
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Eniten luetut keskustelut alueella
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.