Letuttaa!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • MrsBucket 92 viestejä20.3.2010 18:16

    Kohta kun räystäät alkavat tippua kolinalla, kaivetaan grillikin taas esiin.
    Ajattelin tänä keväänä satsata pikku Muurikkaan tms:een, millä voisi paistaa lettuja ulkona.
    Etukäteen olisi kiva kuulla, mistä aineksista ja missä suhteessa olet tehnyt takinan Muurikkalettuja varten?
    Luulisin, että taikinan tulee poiketa normaalista ohukaistaikinasta, jotta lätyt pysyisivät koossa käännettäessä.
    Vinkit itse paistohärvelistäkin ovat tervetulleita.

  • Suviih  629 viestejä20.3.2010 20:03

    Itselläni ei oikeastaan ole mitään varsinaista ohjetta gluteenittomille letuille (tavallisille tai muurinpohja), teen nämä taikinat melko näppituntumalla. Muurikkataikinaan olen yleensä käyttänyt hieman kuituisampia jauhoja (esim. Semperin karkea) hienomman jauhon lisäksi ja pikkuisen enemmän kananmunaa suhteessa nestemäärään kuin paistinpannulla tehtäviin. Hyvin on pysynyt kasassa. Ja oikeaa voita pannulle paistoon (mikäli ei ole laktoosin kanssa ongelmia) niin tulee parhaimman makuisia.

    Muurikkapannusta sen verran, että kannattaa hankkia sellainen metallinen harja, joka on kätevä pannua pestessä (pesen itse pelkällä vedellä). Meillä pannu pestään, poltetaan (annetaan rasvan palaa pannun pinnalla, poistaa hyvin mahdollista ruostetta) ja öljytään aina ennen kesän ensimmäistä käyttökertaa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • annepanne 52 viestejä21.3.2010 09:20

    En tiedä, miten muurikkalettutaikinana toimii, mutta mielestäni tosi hyvä ja helppo letturesepti on Virtasalmen Viljatuotteen täysjyväriisijauhopaketin kyljessä. Lettutaikinaan tulee tummien täysjyväriisijauhojen lisäksi vain maissijauhoa, ei mitään jauhosekoituksia. Lettuja on helppo paistaa, eivät hajoa, ja ovat hyvänmakuisia ja luullakseni terveellisiäkin.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,022s