Muunneltu tärkkelys

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä8.1.2010 01:09

Tuntuu, että lähes joka tuoteselosteesta löytyy muunneltua maissitärkkelystä, muunneltua perunatärkkelystä tai ihan vaan muunneltua tärkkelystä. Mitä muunneltu tärkkelys käytännössä meinaa? Miten sitä on muunneltu?

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• porajata 460 viestejä8.1.2010 08:09

Google/Wikipedia kertoilee asiasta, tuossa lyhyt kopio....

Muunnettu tärkkelys

Aine, jota saadaan yhdellä tai useammalla kemiallisella käsittelyllä
    syötävästä tärkkelyksestä, joka voi olla fyysisesti tai entsymaattisesti
    käsiteltyä ja jota on voitu ohentaa tai valkaista happo- tai emäskäsittelyllä.

• omnom 8 viestejä20.11.2011 20:13

Pystyyköhän tuota muunnettua tärkkelystä sitten syömään, kun luontaisesti gluteenittomalla dieetillä mennään.. Eihän siinä vehnätärkkelystä voisi olla? Monesti olen hämmästellyt kun lukee vain "muunnettu tärkkelys", niin olen vaan ajatelut, että voisiko olla kyseinen olla muunnettua vehnätärkkelystä?

• Raili 19 viestejä24.2.2013 12:03

Tämä olisi tosiaan kiva tietää. Luontaisesti gluteeniton ruokavalio minullakin. Ärsyttää ihan täpöillä, että esim. tänään olisi menty ABC:lle syömään koko perheellä, mutta kun olivat tunkeneet joka ruokaan Flora-ruoka"kermaa", jossa on nimeltä mainitsematonta tärkkelystä. Miehelleni tuli tästä paljon pahempi mieli kuin minulla, itse olen jo tottunut siihen että itse pitää sapuskansa laittaa.

Todella outoa, ettei tärkkelyksen kohdalla tarvitse merkata, mistä se on tehty! Ja sitten mesotaan jostakin hevosenlihasta...hohhoijaa.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2025 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,049s