Pari kysymystä
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Ratsastaja 1 message – 08/17/2016 6:10 PM
Heipähei! Minulla olisi pari kysymystä, jotka askarruttavat minua:
1. Onko sushit gluteenittomia ruokapaikoissa?
2. Onko `normaaleissa` kaurahiutaleissa gluteenia, jos paketissa ei lue gluteeniton, mutta sisällysluettelo ei pidä sisällään mitään, missä sitä voisi olla tavallaan.
keliaakikko vuodesta 2016
Jezu Admin – 08/17/2016 9:29 PM
Ratsastaja kirjoitti:
Heipähei! Minulla olisi pari kysymystä, jotka askarruttavat minua:
1. Onko sushit gluteenittomia ruokapaikoissa?
2. Onko `normaaleissa` kaurahiutaleissa gluteenia, jos paketissa ei lue gluteeniton, mutta sisällysluettelo ei pidä sisällään mitään, missä sitä voisi olla tavallaan.
Aivan oikea paikka esittää kysymyksiä 
1. Sushit ovat yleensä gluteenittomia, mutta tätäkään ei pidä yleistää. Esimerkiksi kauppojen pakastekaapeista löytyvät sushi-tarpeet sisältävät usein vehnää tai muuta gluteenipitoista, kuten myös raputikut. Myös tavallinen soijakastike ei sovi kaikille. Kysymällä selviää
Itsehän olen siis sushin suurkuluttaja ja joskus tullut itsekin tehtyä 
2. Voi olla gluteenia. Vain gluteeniton kaura (aiemmin nimellä puhdas kaura) sopii keliaakikoille. Tavallisen kauran seassa voi olla myös muita viljoja. Sinänsä hölmöä, ettei sitä mainita paketeissa.Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Join the discussion
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
The most read discussions in category
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.