Vahingossa syöty gluteeni ja oireettomuus?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • FoolishWoman 3 viestejä4.11.2016 11:32

    Haluisko joku selittää mulle, että mitähän hemmettiä tässä tapahtuu. Mulla todettiin siis keliakia 3 vuotta sitten, todella selkeät oireet; kipua ylämahassa, kutinaa ympäri kroppaa, hemoglobiinin raju lasku, pahoinvointi, flunssa 24/7 ym. Otettiin vasta-aineet, jotka olivat rajoilla, mutta lähetettiin vielä tähystykseen. Tähystystä suorittava lääkäri oli skeptinen keliakian suhteen, sanoi mahalaukun punoittavan, mutta nukka oli ihan täydellisessä kunnossa. Koepalat kuitenkin otettiin ja tästä kun oli pari viikkoa mennyt eteenpäin niin soitto tuli, että keliakia on.

    Tässä kohtaa valtava helpotus, koska oireet loppuivat kuin seinään kun diagnoosin sain ja rupesin syömään gluteenitonta. Ihmettelin kuitenkin, että nukkakatoa ei ollut, vaan se oli loistavassa kunnossa. Oon tiukasti noudattanut ruokavaliota, eikä todellakaan oo mielessä käynyt että lipsuisin. No tuossa pari viikkoa sitten kävi tilanne, että työpaikalle kiikutettiin pari kakkua ja toinen oli gluteeniton. No siinä kaikessa hässäkässä söinkin juuri siitä väärästä kakusta ja peräti 2 palaa. Oireita ei tullut ollenkaan ja siksi luulin, että söin oikeaa kakkua, kunnes tuossa työkaveri paljasti, että huomasi etten ollut koskenut gluteenittomaan, että olin syönyt väärää. Ja kyseli harmistuneena, että tuliko pahatkin oireet.

    Voiko näin tosiaan käydä? Että oireita ei tule ollenkaan vaikka syö vahingossa väärää... Itse en ymmärrä miten näin voi käydä... Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

  • milla 412 viestejä4.11.2016 13:42

    Näin voi käydä. Gluteeni tekee tuhojaan myös oireettomasti.

  • Kasse 2 viestejä8.11.2016 21:21

    Itselle tulee aika rajut reaktiot, pienestäkin määrästä oksettaa ja rajusti, mutta osa tuttavista on kertonut vain vatsakivuista, ihoreaktiosta tai ettei tule mitään huomattavia oireita. Jopa eräs sairaanhoitaja kertoi ruokavalionsa lipsuvan helposti juuri sen takia ettei seurauksena ole mitään pahoja oireita.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,031s