Gluteeniton Pariisi

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Inkku 1 viesti10.5.2010 15:01

    Hei!

    Kaipaisin vinkkejä, miten keliaakikko pärjää Pariisissa? Olen kuullut, että se on aika haastava paikka keliaakikon kannalta. Olen lähdössä sinne viikoksi ja toivoisin esim. vinkkejä kohtuuhintaisista ravintoloista, joista saa gluteenitonta ruokaa.

  • Hanna 26 viestejä10.5.2010 18:35

    Moi!
    Reissailin vuosi sitten Pariisissa. Kokemukset ravintoloista jäivät aika vähiin, mutta ehkä pääset ainakin alkuun keräämilläni tiedoilla. Tarina löytyy Keliakianuorten nettisivuilta.
    Hyvää matkaa !

  • Mainos

  • Kiipuli 90 viestejä10.5.2010 19:18

    Suosittelen tuota Desiä. Huippupaika ja hyvää ruokaa - taatusti gluteenittomasti. Samalla reissulla voi ihastella sitä punaista myllyä (siitä leffasta) ja käydä erotiikkamuseossa, jos sellanen kiinnostaa

    Me oltiin pariisissa viime kesänä ja hankalaa oli. Tehtiin sitten niin etttä syötiin lounas puistossa (haettiin kaupasta juustoa, pähkinöitä, hedelmiä yms) ja illalliset tuolla Desissä.

  • Tallulah 476 viestejä10.5.2010 22:46

    Tuo taitaa riippua siitä puhutko ranskaa vai et. Jos et puhu yhtään ranskaa, ranskalaisia ei juurikaan kiinnosta sun ruokasi. Jos edes vähän yrität jotain sönköttää ensin ranskaksi, saat aivan erilaista palvelua, mutta jos ensimmäisenä puhut englantia ja oletat ranskalaisen puhuvan englantia takaisin niin huonosti käy! Maalaisjärjellä kyllä pärjää jos ei ranskalla pärjää.

  • Jezu  Ylläpitäjä11.5.2010 11:51

    Tallulah kirjoitti:
    Tuo taitaa riippua siitä puhutko ranskaa vai et. Jos et puhu yhtään ranskaa, ranskalaisia ei juurikaan kiinnosta sun ruokasi. Jos edes vähän yrität jotain sönköttää ensin ranskaksi, saat aivan erilaista palvelua, mutta jos ensimmäisenä puhut englantia ja oletat ranskalaisen puhuvan englantia takaisin niin huonosti käy! Maalaisjärjellä kyllä pärjää jos ei ranskalla pärjää.

    Tuo töykeys ranskaa puhumattomille on kyllä ihan käsittämätöntä. Pariin otteeseen jo saanut huomata asian Ranskan reissuilla. Keliaakikkona en ole rohjennut sinne enää mennä. Mitenköhän muuten mahtavat suhtautua, jos aloittaa "keskustelun" ranskankielisellä keliakialapulla?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Tallulah 476 viestejä11.5.2010 18:32

    ^Mä osaan muutaman sanan ranskaa ja olen Pariisissakin pärjännyt sillä että jotain yritän sönköttää. Silloin paikalliset ovat vaihtaneet mun kans englanniksi ihan ystävällisesti. Itä-Ranskassa lähellä Saksan rajaa ei ole mitään ongelmaa, siellä mulle on aina puhuttu englantia. Pariisilaiset on vähän toinen juttu... ja jossain maaseudulla koska siellä ei osata englantia ja on oikeasti töykeää turistilta olettaa että tietysti kaikki osaavat englantia missä tahansa.

  • keliaiti 36 viestejä12.5.2010 23:17

    Paikallisen neuvosta me puhuimme vehnäallergiasta keliakian tilalta. Meillä oli mukana keliakialiiton käännös sekä käännös "allergiasta". Suurin osa ruuista meni kuitenkin arvaamalla ja toivomalla parasta...

    Ranskalaisilla on oma keliakialiitto, josta löytyy myös nettisivut, en tosin muista oliko siellä vaihtoehtoista kieltä. Uskoisin sivuilta löytyvän neuvoja.

    Mc Donaldsilla yritimme muuten kysyä (ranskaa puhuva)gluteenitonta hampurilaista ja saimme vastaukseksi esitteen, joka kertoi, että ruokien rasvaprosenttia oli laskettu

  • Mainos

  • Ninni 114 viestejä28.3.2011 10:58

    Löytyisikö lisää vinkkejä Pariisin matkaan? Ekaa kertaa menossa sinne keliaakikkona ja vähän kauhistuttaa, löytyykö mitään syötävää... Olen joutunut siirtymään vielä lisäksi laktoosittomaan ruokaan, joten olen kyllä ravintolassa hankala asiakas.

    Oletteko saaneet esim. hotellissa aamupalalla mitään gluteenitonta leipää tms.? Ymmärretäänkö siellä gluteenittomuutta lainkaan?

    Itse en edes puhu ranskaa, mikä myös aiheuttaa heissä usein närää ja ei varmasti lisää palvelualttiutta.

  • Jezu  Ylläpitäjä6.1.2014 14:55

    Laitetaas tähänkin vanhaan keskusteluun vinkki, kun nyt näyttäisi Pariisissa olevan kolme täysin gluteenitonta ravintolaa:

    Gluteenittomat ravintolat Pariisissa

    Pitkästä aikaa alkaa taas Ranskakin kiinnostaa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Maja 1 viesti26.5.2014 12:04

    Palasimme juuri Pariisin reissulta ja vaikka etukäteen hirvitti, että kuinka Pariisissa pärjää gluteenittomana ja ranskaa taitamattomana, niin täytyypä todeta että kaikki meni loistavasti eikä minun kertaakaan tarvinnut turvautua hätävarapussiruokiin ja matkavedenkeittimeen, jotka olin ottanut reissuun mukaan.

    Ranskankielisen keliakialapun avulla gluteenittomuus ymmärrettiin ravintoloissa yleensä hyvin ja siihen suhtauduttiin huolellisesti. Englannilla pärjäsi lopun keskustelun varsin mainiosti ja pariisilaiset olivat pääsääntöisesti todella ystävällisiä ja auttavaisia, kunhan alkuun tervehti ranskaksi ja hymyili

    Kävimme testaamassa myös kaksi täysin gluteenitonta ravintolaa Noglun ja Helmut Newcaken. Molempia suosittelen lämpimästi. Noglu oli kylläkin kalliimpi (lounas n. 16 euroa), mutta ruoka oli taivaallisen hyvää! Helmut Newcakessa iso ja maukas pasta-annos maksoi n. 10 euroa. Pakko mainostaa myös, että Helmut Newcakessa oli tarjolla toinen toistaan herkullisemman näköisiä leivonnaisia, kakkuja, pikkuleipiä... Kaikki gluteenitonta! Tällaiselle sokerihiirelle se oli taivas Sekä Noglussa ja Helmut Newcakessa ymmärrettiin myös laktoosittomuus ja englannilla pärjäsi hyvin.

    Aamupaloista selvisi hyvin, kun oli omat leivät, murot ym. matkassa mukana.

  • Wembu 1 viesti28.5.2014 10:26

    Hei!!! Mä oon ensi viikolla menossa Pariisiin!!! Kiitos paljon näistä tiedoista!!! Mun ystävä joka lähtee myös on taas laktoositon joten auttaa myös häntäkin hieman.

  • ranex 21 viestejä29.10.2015 07:58

    onkos uutta tietoa Pariisista? Ekan kerran kävin viime helmimuussa ja 4 ravintolasta "heitettiin" pellolle kun huonolla ranskalla ja keliakia käännöksellä koettiin kysellä ruuan perään. Sitten Japanilainen ravintola ymmärsi jotenkuten, mutta syödessä luin tai siis tapbletilla kuvasin ja kääntäjällä käänsin soijapullon kyljestä tekstin vehnää. Onneks ei oireita tullu, Hotellin aamupalalta sain omien leipien päälle voinappeja ja tee kupposen. Onneks sitten löysin kaupan jossa oli loistava gluteeniton hylly, niin sen antimilla ja punaviinilla pärjäsin viikonlopun. Nyt oon taas Helmikuun alussa lähdossä samaan paikkaan ja nyt kun jo vähän tutumpi ympäristö, niin luulen pärjääväni hyvin,Katukahvilassa paistettu kana kiehtoisi, mutta ne jollain liemellä valeee kanaa paiston yhteydessä, niin se vähän arveluttaa.
    En ole löytänny sellaista edullista hotellia jossa ois keittomahdollisuus läheltä Issy Muolineuxin messukeskusta.

  • Mainos

  • ranex 21 viestejä24.2.2016 14:34

    Selvisin hengissä taas Pariisin reissulta, nyt on posiitivista kerrottavaa, riisin sijaan oli ravintolassa gluteenitonta spagettia, keittivät koko paketin,mutta oisin jaksanna odottaa viellä viisiminuuttia, että makaroni olisi ollut pehmeää, siihen lisäks paistettu pihvi. Reissatessani olen huomannu että gluteeniton ruoka jätetään maustamatta.
    Auttaa voimakkaasti, kun seurue istuu jo pöytään ja viimeisenä näyttää kielikäännöksen, näin on melekein pakko jotain viimeiselle tarjota,kun muut ovat jo kerennet tilaamaan. Muutamat Ranskankieliset sanat helpottavat kaupankäyntiä, tää nyt ei kuulu ruoka juttuihin, mutta kirpparilla kaikki rupes ymmärtämään englantia kun kaupan käynnistä oli kyse, jopa tinkiminen onnistui hyvin.

  • Ninni 114 viestejä30.4.2016 14:44

    Mun kokemus Pariisista ja Colmarin alueelta on se, että ei gluteenittomuus ole ongelma muuten kuin ehkä aamupalalla. Croisanteja ja leipiä on aamulla tarjolla ja niille ei löydy mitään gluteenitonta vaihtoehtoa. Illallisilla ravintoloissa gluteenittomuus on ymmärretty hyvin ja pääsääntöisesti olen syönyt samaa kuin muutkin.

  • Nono 2 viestejä16.6.2016 20:11

    Poikaystäväni asuu Pariisissa, hänellä on keliakia ja hän ehdotti tällaista ravintolaa:

    Loulou Friendly diner
    90 Boulevard Saint-Germain,75005 Paris
    louloufriendlydiner.com

    Myös useimmat japanilaiset, kiinalaiset ja intialaiset ravintolat ovat gluteenittomia, mutta harvoin voi olla täysin varma...

    Monoprix ja Carrefour-ketjut myyvät gluteenittomia tuotteita.

  • pena 10 viestejä30.12.2017 18:27

    Moi,onko kenelläkään tietoa glut.oluesta saako sitä Nizzan alueelta, Bio kaupasta ei löytynyt.
    Jos löytyy minkä nimistä si mahtaa olla. T.pena O.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,018s