Gluteeniton laskiaispulla!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>
  • higga 209 viestejä29.1.2010 14:28

    Eilen löydettiin Cittarista Branderin gluteeniton laskiaspulla. Pakko oli ostaa vaikka hinta oli suolainen 2 pullaa 5.90e. Mutta oli kyllä hyvät, pehmeät, kuohkeat ja aivan kuin tavalliset!! Kuvaa en huomannut ottaa, mutta näitä ei voi olla liikaa hehkuttamatta. Luultavasti tampereen seudulla on saatavilla nyt sesonkiaikaan.

  • Suviih  629 viestejä29.1.2010 17:59

    Kuopion suunnalla oli cittarissa myynnissä Vuohelan laskiaispullia, mutta jäi ostamatta, kun olivat ilmeisesti kuljetuksessa hajonneet (tiedä sitten miksi kauppa piti niitä myynnissä, olivat sen verran kamalassa kunnossa että ei innostanut ko tuotteesta maksaa yli 5 euroa).

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä2.2.2010 16:51

    Mistäs kaikkialta Helsingistä löytyisi gluteenittomia laskiaispullia?

    Onko kukaan vielä testannut Keliapuodin pullia?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä2.2.2010 22:22

    Jääkaappia kävin täyttämässä Prismassa sievemmän puoliskon kanssa. Glu-hyllyillä oli Ruunegergin torttuja. Ne oli vissiin kiireessä rahdattu myös - ikävän näköisiä kun kaatunet "katon kautta". Menee hiukan maku hommasta kun tarjotut tuotteet on tuossa kunnossa. Ei kylläkään laskiaispullia..- kyllä muuten lunta piisaa.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mamma 117 viestejä5.2.2010 09:56

    Vantaa Jumbon Citymarketissa oli ainakin eilen vielä ihan hyvännäköisiä/tuoreita/ehjiä Vuohelan runistorttuja ja laskiaispullia. Hinta n. 6 EUR kaksi kappaletta, kumpikin tuote. En tosin ostanut, kun ostin jo viime viikolla Keliapuodista runiksia, niitä Uudenmaan leivän tekemiä ja ne kyllä olivat todella hyviä. Nam.

  • seikku 36 viestejä5.2.2010 12:40

    Voi hel....i!!!! Nyt keittää.

    Tulin just S-ketjun ja K-ketjun ISOISTA kaupoista, kävin katsomassa, josko olisi ollut pojalle Runebergin torttuja tai laskiaispullia, mutta juuri niinkun arvelinkin, "tavallisia" vaikka kuinka ja monelta valmistajalta ja kun kysyin, niin eivät valitettavasti kuulu meidän valikoimiin. S-marketissa on Vuohelan leipiä, mutta ei mitään pullatyyppistä juttua, eikä pysty tilaamaan. Sit kysyin K-ketjun kaupasta, olisivat tilanneet mulle erikseen, erikoishinnalla tietenkin. Lupasivat selvittää, saisiko pakaste pikkupullia jostain, se nyt auttaisi jo todella paljon. En ole kyllä törmännyt tavalliseen pullaan, korvapuusteja vaan. Onko teillä tietoa kenellä olisi? Moilasen patonkia olivat tilanneet pyynnöstäni,(siitä iso plussa) koska se taitaa olla ainoa, missä ei ole vehnätärkkelystä. Se sitten vähän helpotti kiukkuani.

  • seikku 36 viestejä5.2.2010 12:48

    Ihmettelen suuresti, että eikö reilun 20 000 asukkaan kaupungissa kukaan muu kaipaile minkään sortin tuoretavaraa pullatiskille, tai edes ole kysellyt. Myyjästä päätellen olin suunnilleen ensimmäinen kysyjä. Itse asiakaspalvelussa olevana yritän käyttäytyä fiksusti kaupoilla ollessani, koska tiedän miten ärsyttävää vinkuminen on, mutta nyt en kyllä pystynyt peittämään ärtyneisyyttäni ja se näkyi ja kuului. Voi myyjäparkoja, sillä eihän se heidän syynsä ole..

  • Mainos

  • ponipimu 239 viestejä5.2.2010 19:51

    minusta nuo valmiit laskiaispullat, runebergin tortut ym. leivonnaiset oli sitten kyse taviksista tai keleistä niin ovat niin järkyttävän hintaisia että sillä rahalla kyllä jo leipoo itekkin sen pari känttyä! ja saa taatusti parempaa.

    se on sitten toinen asia kellä on aikaa ja viitseliäisyyttä.

    viime vuonna meidän ihana kyläkoulun keittäjä oli leiponut lapselle omat gluteenittomat pullat, ja oli pakannut ylimääräiset reppuun kotiinviemisiksi. oltiin kyllä haltioissaan ja laitettiin kiitoksia moneen kertaan.

  • Mad 12 viestejä6.2.2010 15:42

    Miksi koluatte kaikki kaupat läpi vain maksaaksenne ylihintaa mössääntyneestä laskiaispullasta tai runebergintortusta?

    Halvemmalla pääsee kun leipoo itse. Minä pyöräytän yksinkertaisen muffinssitaikinan ja koristelen paistetut muffinssit runebergintortuiksi. Toimii.

    Ja ei se gluteenittoman pullan tekokaan niiiin vaikeaa ole. Harjoitus tekee mestarin. Sitäpaitsi ei se näkö, vaan se maku!

  • Hilu 2 viestejä6.2.2010 16:02

    Suosittelen leipomaan itse laskiaispullat. Itse ainakin olen onnistunut niiden tekemisessä. Pullataikina muuten samanlainen kuin normaalisti, mutta hiivan ja nesteen sekaan psylliumia, jonka antaa vähän aikaa turvota. Ja tietenki vehnäjauhojen tilalle glut. jauhoja Pullat pystyy ihan normaalisti pyöritteleen pikkupulliksi ja ei muutaku paistamisen jälkeen hilloa ja kermaa väliin. Nam!

    Rohkaisen kaikkia leipomaan itse.. ei tartte juosta valmistuotteiden perässä!

    ps. Eilen onnistu loistavasti gluteenittomat runebergintortut

  • higga 209 viestejä6.2.2010 19:15

    Juu itse leivotut pullat on pakastimessa odottamassa oikeaa laskiaista ja runebergin tortut syöty Lähinnä halusin tän ketjun aloittaessani hehkuttaa sitä, että joku leipomo on onnistunut leipomaan oikeasti hyviä pullia ja että joku kauppa suostuu niitä myymään, joskus on IHANAA kun saa jotain valmiinakin. Käyhän suurin osa ihmisitä joskus ravintolassa syömässä vain siksi, että ei tarvitse aina tehdä kaikkea itse, se kun on suuri osa gluteenitonta elämää.

  • seikku 36 viestejä6.2.2010 20:06

    Täytynee huomenna rohkaistua kokeilemaan ensimmäistä kertaa glut. pullaa.En ole kovin innokas leipuri muutenkaan ja gluteenittomista jauhoista en ole oikein saanut onnistumaan. On jäänyt kääretortun, lettujen ja pizzapohjan tekemiseen, no ne ainakin on onnistunut. Täytyy vaan alkaa opettelemaan. Siihenhän se varmasti perustuukin, ettei ole kauheasti tarjontaa noissa tuorejutuissa, kun ihmiset leipoo itse. Hinnat ovat kyllä huimia.

  • Mainos

  • Viveka 127 viestejä7.2.2010 12:24

    higga kirjoitti:
    ...joskus on IHANAA kun saa jotain valmiinakin... ei tarvitse aina tehdä kaikkea itse...

    Samaa mieltä higga!

    Oi, kuinka ihana on kopata valmiit herkut kaupasta ja miehelle omansa ja piristää sillä tavalla arkipäivää mukavan kahvihetken merkeissä. En minä ainakaan jaksa aina itse leipoa. Pitää "leivotuttaa" eli olla oikea mielentila, että alan kaivamaan kaapista leipomistarvikkeet. Valmiista ja hyvästä leivonnaisesta viitsii toisinaan maksaakin.

    Eipä ole löytynyt täältä perukasta laskiaispullia tai runebergitorttuja.

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Hilu 2 viestejä7.2.2010 15:52

    Totta se on kyllä, että joskus on oikein mukava nauttia valmiista herkuista. Varsinkin jos joku leipomo on onnistunut tekemään pullista ja tortuista nautittavan hyviä.

  • vaimo 19 viestejä8.2.2010 09:00

    Tampereen Stockmannilla näytti olevan gluteenittomia runebergintorttuja ja laskiaispullia valikoimissa.

  • Mervi 10 viestejä8.2.2010 09:49

    Juu kannatan ehdottomasti itse leipomista. Meiltä päin sai Citymarketista ostaa pakasteesta Vuohelan leipomon laskiaispullia. Oli niin sokerisia, etteivät millekään muulle maistuneetkaan. Kun on näin 42 vuotta keliakiaa potenut, niin täytyy sanoa, että on helppoa leipominen nykyaikana. On näitä "apuaineita" kuten tuo psyllium. Ennen ei ollut edes jauhoja ja vielä aikuisten oikeesti näin oli.

  • Tallulah 476 viestejä8.2.2010 13:17

    ^Mervi, missä vaiheessa muistat että jauhot ja muut tulivat luontaistuotekauppoihin? Itselläni keliakiaa 30 vuotta ja silloin sai jo luontaistuotekaupasta jauhoja, leipää, keksejä ja makaronia, vaikka asuttiin pienessä kaupungissa. Tai siis leipä oli sellaista vohvelileipää, mut aika pian tuli jo ekat näkkärit.

    Ja sori OT!

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä9.2.2010 13:58

    Törmäsin Konalan K-Marketissa Vuohelan laskiaispulliin. Hintaa oli n. 4.7 euroa / 2 kpl, mutta pullat olivat lytyssä ja näyttivät aika irvokkailta.

    Ilmeisesti pullille varattu muovikotelo on ollut liian iso ja pullat ovat päässeet pyörimään kotelossa. Jäi ostamatta.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • LG1982  164 viestejä9.2.2010 22:35

    Vuohelan laskiaispullia ja runebergin torttuja molempia sekä Kampin K-Supermarketissa että aseman S-marketissa. Hinnat kyllä aika järkyttävät, pullat noin 5 euroa/ 2 kpl ja tortut 6-7 euroa/ 2 kpl. Lisäksi tosiaan matkan jäljiltä aika kamalan näkösiä.

  • porajata 460 viestejä11.2.2010 11:32

    En noista laskiaispullista suuremmin välitä mutta laskiaismäkeen vois mennä.....

  • marke 71 viestejä11.2.2010 15:27

    Pullat onnistuvat kyllä. Psyllium auttaa ja kunnon taikinakone, jonka antaa pyörittää taikinaa tarpeeksi kauan (että irtoaa reunoista).

    Karjalanpiirat onnistuvat myös ja ovat sata kertaa parempia kuin moilaset. Tattarijauhossa sen salaisuus.

    Joulutortuistakin tuli ihan kohtuullisia, rahka-voitaikina oli parempi kuin perunahiutaleista tehty.

    Keksipohjaisiin jutskiin käy gluteenittomat piparit, kaurakeksit ja diggestiivit.

    Tuulihatut haasteena?

    Kaikista vaikein (ja samalla kaikista tärkein) on kunnon leipä! Paistovalmiita juttuja olen löytänyt vain valkosipulitäytteisen patongin, joka sekin on kadonnut mystisesti. En laske paistovalmiiksi näitä uunissa käytettäviä, vaan oikeita raakapakasteita.

  • Kari 364 viestejä12.2.2010 20:11

    marke, tuulihatuista hyviä kokemuksia. Käytiin naapurissa Linnan vastaanottoa juhlistamassa 6.12. Tuolloin veimme yhtä ja toista purtavaa mukana. Ei sitä shampanjaa yksistään jaksa ottaa, jos ei ole purtavaakin - ei helposti jää yhteen lasiin. Tuulihatuista ei takuulla kukaan hoksannut, että olivat G-sellaisia, ja h....tin hyviä.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä18.2.2010 14:30

    Parempi myöhään kuin milloinkaan. Nyt oli -30% tarjouksessa Vuohelan pullat ja päätin kokeilla. Tällä kertaa eivät olleet ruhjoutuneita, mutta vähän ressukan näköisiltä näyttivät ja sain kuulla reippaasti vinoilua työkavereilta pullien ulkonäöstä.

    Homma ei muutenkaan mennyt ihan putkeen, kun otin muovirasiaa ostoskassista ja sehän perkule oli avautunut toisesta laidasta ja toinen pullista tippui lattialle - oli siis varsin kallis pulla alennuksesta huolimatta.

    Maussa ei kuitenkaan ollut moitteen sijaa. Oikein herkullinen tapaus, ehkä aavistuksen turhan makea. Kannattaa kokeilla ainakin näin alehinnalla, mutta tarkkana sen paketin kanssa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • porajata 460 viestejä26.1.2011 16:08

    Mistäs löytyisi paras resepti laskiaispullien tekoon ?

    Vois tehdä kokeiluversion jo ennen laskiaista...

  • Suviih  629 viestejä26.1.2011 17:35

    Minun pullaresepti löytyy täältä:
    http://gluteeniton.vuodatus.net/page/pullataikina

    Sitä en osaa sanoa, että onko paras tai lähelläkään sitä, mutta itse oon tykänny

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

<< Alkuun < Edelliset
1 2
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,016s