Gluteeniton olut

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä1.9.2014 13:32

    Minni kirjoitti:
    Oletteko huomanneet, että Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan ja Perniön lihan yhteistyönä on syntynyt Laitilan kukko pils olutnakki, joka on gluteeniton:

    http://pernionliha.fi/tuotteet/laitilan-kukko-pils-olutnakki-280g

    Itse en ole tuotetta vielä kaupasta bongannut, oletteko te?

    Nam! Mistähän tätä löytäisi pk-seudulta?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Ninsku 30 viestejä1.9.2014 21:58

    Ostin joskus 2000 luvun puolivälissä alkosta gluteenitonta olutta (oluen mausta en ole juuri koskaan pitänyt) mutta se oli erittäin hyvää... maistui kirsikalle.
    Olisikohan jollakin tietoa mitä olutta se voisi olla ? En tietenkään muista/pistänyt muistiin oluen merkkiä.

  • Mainos

  • Minni 54 viestejä2.9.2014 11:41

    Jezu kirjoitti:
    Minni kirjoitti:
    Oletteko huomanneet, että Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan ja Perniön lihan yhteistyönä on syntynyt Laitilan kukko pils olutnakki, joka on gluteeniton:

    http://pernionliha.fi/tuotteet/laitilan-kukko-pils-olutnakki-280g

    Itse en ole tuotetta vielä kaupasta bongannut, oletteko te?

    Nam! Mistähän tätä löytäisi pk-seudulta?

    Bingo! Löytyi eilen Jumbon cittarista. Hyviä olivat, maksoi noin 4 euroa.

  • Elli123 1 viesti14.4.2015 19:11

    Hei, löytyisiköhän tätä kautta apua... En voi juoda oluita, joissa mallasta tai tattaria. Alkosta poistui Mongozo quinoa ja kaupoista Riedenburger (hirssi). Onko Suomessa myynnissä yhtään olutmerkkiä, jossa ei olisi mallasta tai tattaria?

  • FreeFromHki 2 viestejä15.4.2015 10:37

    Elli123 kirjoitti:
    Hei, löytyisiköhän tätä kautta apua... En voi juoda oluita, joissa mallasta tai tattaria. Alkosta poistui Mongozo quinoa ja kaupoista Riedenburger (hirssi). Onko Suomessa myynnissä yhtään olutmerkkiä, jossa ei olisi mallasta tai tattaria?

    Hei Elli, tämän viikon perjantaina (17.4. klo 10-18) Kulttuuritehdas Korjaamolla Helsingin Töölössä on tämän vuoden ensimmäiset Free From -erityisruokavaliomessut, joissa on mukana myös juomayhtiö Lasso Drinks. He maistattavat osastollaan englantilaista "Against the Grain" -olutta, joka on gluteenitonta. En muista ihan tarkalleen ko. oluen koostumusta, mutta olen itsekin keliaakikko ja ainakin minä voin juoda sitä ilman ongelmia.

    Jos olet Pääkaupunkiseudulta tai lähietäisyydellä, niin tule testaamaan tätäkin tuotetta. Paikalla on toistakymmentä valmistajaa ja tavarantoimittajaa, jotka maistattavat tuotteitaan vapaasti, osastoilta voi myös ostaa tuotteita mukaansa - tosin ei olutta, mutta ainakin Korjaamon baarissa sama olut on myynnissä.

    Pääsyliput ovelta ovat perjantain tapahtumapäivänä vain á 5 e (jolla saa näyttelykahvilassa kahvin eurolla), mutta vielä torstain aikana ehdit saamaan maksuttoman vapaalipun messuille rekisteröitymällä ennakkoon --> www.freefromhelsinki.com (etusivun alalaidassa on rekisteröitymislinkki).

    terveisin,
    Free From-messutiimi
    Timo

  • Tallulah 476 viestejä16.4.2015 13:07

    ^ Elli ei etsikään vain gluteenitonta olutta, vaan olutta jossa ei ole mallasta tai tattaria, kuten aivan selvästi hänen viestissään lukee. Minulla kesti muutamia sekunteja löytää tieto, että tuo mainitsemasi olut sisältää mallasta.

  • Virveli 1 viesti16.4.2015 16:55

    Miten tuo Kukko Ale -olut voi olla gluteeniton, kun siinä on ohramallasta?

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä17.4.2015 22:54

    Virveli kirjoitti:
    Miten tuo Kukko Ale -olut voi olla gluteeniton, kun siinä on ohramallasta?

    Kukko Ale sisältää gluteenia alle gluteenittoman tuotteen määritelmän eli 20 mg/kg. Se ei siis ole luontaisesti gluteeniton, mutta EU-standardin mukaisesti gluteeniton ja suurin osa keliaakikoista voi sen 2 pientä olutta juoda vuorokaudessa ilman ongelmia.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Floora5 1 viesti3.6.2015 21:32

    Olen tavallisesti juonut gluteenitonta ykkösolutta ja sitäkin melko harvoin. Nyt teki kuitenkin mieli hakea ihan oikeaa yli 4%:n olutta ja luin esim. "kukko" oluen tuotetekstiä. Vertasin muihin ja totesin että tavallisissa ja gluteenittomissa olutjuomissa oli sama teksti,vesi ohramallas, ohratärkkelys ja humala. Miten gluteeniton olut sitten eroaa muista? Vai voiko juoda vastaavalla tekstillä varustettuja muita olutjuomia?

  • Minni 54 viestejä4.6.2015 12:05

    Ei voi juoda. Laitilan gluteenittomien oluiden tuotanto/uuttoprosessi on sellainen, että gluteeni saadaan valmiista tuotteesta (lähes) poistettua. Eli pelkällä ainesosalistalla ei voi lähteä pelaamaan.

  • Artsi 1 viesti26.3.2018 20:49

    Elli123 kirjoitti:
    Hei, löytyisiköhän tätä kautta apua... En voi juoda oluita, joissa mallasta tai tattaria. Alkosta poistui Mongozo quinoa ja kaupoista Riedenburger (hirssi). Onko Suomessa myynnissä yhtään olutmerkkiä, jossa ei olisi mallasta tai tattaria?

    Mitä tällaisia oluita on tällä hetkellä tarjolla Suomesta?

    Ps. Olen havainnut, että vatsa ei kestä ohraa, vehnää, ruista tai tattaria...

  • tepponen 1 viesti5.4.2018 10:46

    Eilen join kolmannen kerran elämässäni Lapin Kulta luomu gl olutta pullollisen ruuan kanssa ja joka kerta olen oksentanut kaikki parin tunnin päästä pois.Tiedänpähän etten koskaan kyseistä olutta juo. Ihmettelen vaan miksi vatsani ei kestä kyseistä olutta, vaikka on gluteenitonta?? Onko valmistuksessa tapahtunut jokin virhe?Onko muilla samanlaisia kokemuksia kyseiseen olueen liittyen?

  • Mainos

  • Kapusta 3 viestejä11.5.2018 16:38

    Käväisin Virossa ja sieltä löytyi gluteenittomien oluiden ystäville uusi olut, Moisakeldrin Hamburgi lager.

    ks: https://cityalko.ee/toode/moisakeldri-hamburgi-lager-5-50cl-gluten-free-lag er-beer/

  • Spirulina 2 viestejä18.4.2019 14:15

    Myydäänköhän Suomessa enää muita luontaisesti gluteenittomia oluita kuin Green's? Tuntuu, että Alko on lopettanut melkein kaikkien maahantuonnin... &#129300;

    Jos muuten kiinnostaa kotimaiset gluteenittomat oluet niin tuollakin vaikutti olevan ihan ok lista

    https://gluteenittomatreseptit.fi/kaikki-kotimaiset-gluteenittomat-oluet-yh della-listalla/

  • motusalem 85 viestejä5.11.2019 16:39

    tepponen kirjoitti:
    Eilen join kolmannen kerran elämässäni Lapin Kulta luomu gl olutta pullollisen ruuan kanssa ja joka kerta olen oksentanut kaikki parin tunnin päästä pois.Tiedänpähän etten koskaan kyseistä olutta juo. Ihmettelen vaan miksi vatsani ei kestä kyseistä olutta, vaikka on gluteenitonta?? Onko valmistuksessa tapahtunut jokin virhe?Onko muilla samanlaisia kokemuksia kyseiseen olueen liittyen?

    Olen kuullut samaa monelta keliaakikkotutulta. Onkohan viesti mennyt Panimolle asti?

  • motusalem 85 viestejä5.11.2019 16:44

    Minni kirjoitti:
    Ei voi juoda. Laitilan gluteenittomien oluiden tuotanto/uuttoprosessi on sellainen, että gluteeni saadaan valmiista tuotteesta (lähes) poistettua. Eli pelkällä ainesosalistalla ei voi lähteä pelaamaan.

    Tilannehan on sikäli hiukan huvittava, että eri maissa on eri standardit gluteenittomille oluille. Useimmat panimot eivät viitsi mittauttaa oluensa gluteenipitoisuutta, koska siitä aiheutuu kustannuksia ja lisävastuuta. Aika suuri osa lager oluista lienee yhtä gluteenittomia kuin Laitilan kukko. Ps. Itse en juo olutta &#128521;

<< Alkuun < Edelliset
1 2 3
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s