Gluteenitonta Krakovassa?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä5.1.2010 16:20

    Onkos kenelläkään kokemuksia Krakovan gluteenittomasta tarjonnasta? Vähän nihkeää oli omalla kohdalla Varsovassa.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kiipuli 90 viestejä5.1.2010 17:22

    Todella nihkeää on gluteeniton tarjonta Puolassa. En olisi selvinnyt ilman paikallista työkaveriani, joka selitti asiat ravintoloissa, vaikka muuten matkustan paljon ja olen tottunut selittämään tätä keliakiaa.

    Ihana maa se on, mutta tämä keliakiatietoisuus on tosi huonoa. Pari kauppaa olen sieltä löytänyt, josta ruokaa saa (en tietenkään muista nimiä juuri nyt)

  • Mainos

  • Suviih  629 viestejä2.5.2010 19:35

    Pieni matkakuumeen poikanen iski ja tutkailin noita eri maiden keliakialiittojen nettisivuja. Puolan liiton sivujen mukaan Krakovassa saa gluteenitonta ruokaa "POD BARANEM" -ravintolasta. Ravintolan sivuilla näkyy olevankin bezgluten-menu. http://www.podbaranem.com

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • katjairene 57 viestejä11.7.2013 20:37

    Onko tullut lisää Krakovassa kävijöitä ja näin lisää kokemuksia?

  • Jezu  Ylläpitäjä15.6.2014 22:41

    Onko porukka käynyt tutustumassa Krakovan gluteenittomaan tarjontaan? Finnairilla on nyt varsin edullisia lentoja kesäksi Krakovaan uunituoreilla Airbus A321ER -koneilla, niin alkoi asia houkuttaa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • whippeli 24 viestejä18.8.2014 17:33

    Huomasin Jezu sun kuvia Krakovasta. Itse olen menossa syyskuussa muutamaksi päiväksi sinne ja olisin tosi kiitollinen, jos pystyisit antamaan mulle tärppejä missä syyä. Liikutaan isolla porukalla, mutta aion pitää pääni ja syyä sellaisissa paikoissa, joista tiiän jo jotain. Jos edes siellä saisi syötyä kunnolla; tarkoitus on ajaa Tallinnasta Krakovaan pari päivää Baltian läpi (ja takaisin). Matkalle on sovittu jo ruokapaikat, joista ajattelin tiedustella gluteenitonta jo etukäteen. Kun istut monta päivää linja-autossa, et halua olla nälässä tai sairastua väärästä ruuasta.

  • Jezu  Ylläpitäjä18.8.2014 21:34

    whippeli kirjoitti:
    Huomasin Jezu sun kuvia Krakovasta. Itse olen menossa syyskuussa muutamaksi päiväksi sinne ja olisin tosi kiitollinen, jos pystyisit antamaan mulle tärppejä missä syyä. Liikutaan isolla porukalla, mutta aion pitää pääni ja syyä sellaisissa paikoissa, joista tiiän jo jotain. Jos edes siellä saisi syötyä kunnolla; tarkoitus on ajaa Tallinnasta Krakovaan pari päivää Baltian läpi (ja takaisin). Matkalle on sovittu jo ruokapaikat, joista ajattelin tiedustella gluteenitonta jo etukäteen. Kun istut monta päivää linja-autossa, et halua olla nälässä tai sairastua väärästä ruuasta.

    Hyvän lomakohteen olet valinnut Kannattaa käytä Schindlerin tehtaalla ja Auschwitzissa.

    Ruokapaikoista ehdin kirjoittaa vasta Pod Baranemista, mutta se onkin kaupungin paras gluteeniton Lisäksi vähän tarinaa Carrefour Galeria Krakowska -ruokakaupasta. Yritän kirjoittaa vielä parista muusta mahtavasta ravintolasta, joissa piipahdin reissulla. Tulet syömään erinomaisesti tuolla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä23.8.2014 19:16

    Tässä yksi vinkki lisää Krakovasta:

    Manzana - gluteenitonta meksikolaista Krakovassa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • whippeli 24 viestejä19.9.2014 14:07

    Maanantaina pitäis lähteä ja toivoa, että selviää hengissä Viro - Latvia - Liettua ennen Puolaa. Evästä mukaan vaan. Toi Pod Baranem on ihan lähellä meidän hotellia, toi kakku näytti ainakin ihanalta.

    Kiitos vinkeistä, viikonlopun aikana voi vielä hihkua jos tulee muuta mieleen

  • whippeli 24 viestejä4.10.2014 10:23

    Via Balticasta selvitty ja Krakovassa syöty. Matka kesti tosiaan bussilla sinne suuntaan kolme päivää ja takas ajettiin kahteen ja puoleen päivään. Takaisin tullessa söin pari päivää pelkkää leipää, koska 48 hengen seurueemme oli helpointa syyä Mäkkärissä tien päällä. Krakovassa kävin noissa Jezun mainitsemissa paikoissa ja Pod Baranemista otin jälkkäriksi vielä samanlaisen vadelmakakun! Oli aika hyvää, mutta niin makeaa, että kolmelle muullekin riitti samasta palasta.

    Galeria Krakowskasta löytyi aivan ihania suklaalla kuorrutettuja hedelmiä vartaassa. Olin käynyt kahdella jäätelökojulla kyselemässä G-jäätelöä, mutta eivät näyttäneet ymmärtävän edes mitä kysyin. Olin heittänyt jo kirveen kaivoon, mutta noi hedelmävartaat oli kuulemma G. Nerokas idea! Muka terveellistä, mutta samalla herkkua.

    Löysin myös samasta kauppakeskuksesta kaksi pienempää luontaistuotekaupan tyyppistä liikettä, joista toisessa oli hullun iso Schärin hylly ja toisessa jotain paikallisia (?) merkkejä. Ja toisessa oli pakastekalapuikkoja, joihin en oo ainakaan Jyväskylässä vielä törmännyt! Niitä ei pystynyt ostamaan mukaan Schär on aika samanhintaista kuin Suomessa, noi muut merkit aika halpoja. Pastaa löytyi ihan reilulla eurollakin.

    Ja jopa Latviassa pienessä olisko ollut Rimi-marketissa oli kohtuuiso G-valikoima.

    Krakova pitää nähdä joskus paremmalla ajalla, nyt meni liikaa aikaa töihin, mutta kyllä siellä syödäkseen saa. Jopa hotelli oli ostanut G-leipää, kun etukäteen lähetin sähköpostia, että tulen neljäksi yöksi majoittumaan. Laitan kuvia vielä erikseen.

  • Jezu  Ylläpitäjä4.10.2014 13:45

    whippeli kirjoitti:
    Via Balticasta selvitty ja Krakovassa syöty. Matka kesti tosiaan bussilla sinne suuntaan kolme päivää ja takas ajettiin kahteen ja puoleen päivään. Takaisin tullessa söin pari päivää pelkkää leipää, koska 48 hengen seurueemme oli helpointa syyä Mäkkärissä tien päällä. Krakovassa kävin noissa Jezun mainitsemissa paikoissa ja Pod Baranemista otin jälkkäriksi vielä samanlaisen vadelmakakun! Oli aika hyvää, mutta niin makeaa, että kolmelle muullekin riitti samasta palasta.

    Galeria Krakowskasta löytyi aivan ihania suklaalla kuorrutettuja hedelmiä vartaassa. Olin käynyt kahdella jäätelökojulla kyselemässä G-jäätelöä, mutta eivät näyttäneet ymmärtävän edes mitä kysyin. Olin heittänyt jo kirveen kaivoon, mutta noi hedelmävartaat oli kuulemma G. Nerokas idea! Muka terveellistä, mutta samalla herkkua.

    Löysin myös samasta kauppakeskuksesta kaksi pienempää luontaistuotekaupan tyyppistä liikettä, joista toisessa oli hullun iso Schärin hylly ja toisessa jotain paikallisia (?) merkkejä. Ja toisessa oli pakastekalapuikkoja, joihin en oo ainakaan Jyväskylässä vielä törmännyt! Niitä ei pystynyt ostamaan mukaan Schär on aika samanhintaista kuin Suomessa, noi muut merkit aika halpoja. Pastaa löytyi ihan reilulla eurollakin.

    Ja jopa Latviassa pienessä olisko ollut Rimi-marketissa oli kohtuuiso G-valikoima.

    Krakova pitää nähdä joskus paremmalla ajalla, nyt meni liikaa aikaa töihin, mutta kyllä siellä syödäkseen saa. Jopa hotelli oli ostanut G-leipää, kun etukäteen lähetin sähköpostia, että tulen neljäksi yöksi majoittumaan. Laitan kuvia vielä erikseen.

    Kannattaa lisätä matkatarina kuvien kera tuonne vinkkipuolelle, niin löytyy helpommin, kun joku hakee matkavinkkejä Krakovaan tai Via Balticalle

    Lisää matkavinkki

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Taateli89 1 viesti30.7.2015 19:46

    Tuli käytyä nyt kesällä Krakovassa ja oma suosikkipaikkani oli Miazsz niminen kahvila, josta sai panineja ja kakkua gluteenittomana. Gluteeniton täytetty panini taisi maksaa n.2,5euroa. Vieressä oli myös Glonojad-niminen kasvisravintola, josta sai myös gluteenittomia annoksia. Glonojad ei ehkä itselle vaikuttanut ensisilmäyksellä kovin houkuttelevalta ja tungosta oli jonkin verran, mutta ensimmäisen kokeilukerran jälkeen huomasin, miten hyviä ja edullisia annokset olivat. Gluteenittomana sai esimerkiksi currykastiketta, jossa oli juustopaloja. Annos taisi maksaa noin 3,5euroa.

    Cafe Mlynekissä oli paljon gluteenittomia vaihtoehtoja ja myös esim. gluteenittomia oluita. Tilaamamme annokset eivät olleet omasta mielestäni kovin kummoisen makuisia, mutta varmaan olisi löytynyt jotain parempiakin vaihtoehtoja.

  • Mainos

  • Reetta  719 viestejä25.10.2015 09:55

    Krakovassa on käyty. Tuli testattua tuo Manzana ja Pod Baranem. Gluteenitonta sai, hinta ja maku ihan ok. Tuo Miazsz-kahvila jäi käymättä, kun Zakopane-retkeltä palattua ei jaksanut enää lähteä etsimään (katuosoite oi jäänyt laittamatta ylös). Hotellille (Golden Tulip) oli matkatoimisto ilmoittanut etukäteen ja mennessä opas vielä saattoi meidät hotelliin ja gluteenittomuus vielä respassa selvitettiin. Aamiaisleipää olisi ehkä voinut pikkasen enempi lämmittää, niin olisi ollut parempaa.

    Tuo iso ostoskeskus tuli myös käytyä ja Carrefourista tarttui mukaan pari keksipakettia. Ihan hyvä gluteeniton valikoima oli.

    Krakova on paikka, johon voisi mennä toistekin hiukan eri vuodenaikaan (edellisviikolla nimittäin siellä satoi räntää maanantaina ja viikko siitä taaksepäin oli ollut 27 astetta lämmintä). Nähtävää riittäisi vaikka viikoksi varmasti.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,016s