Gluteenittomat meikit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • norppa 59 viestejä3.10.2013 15:23

    "Viestiä laittaessani ajattelin lähinnä sitä, voiko meikkivoiteissa oleva gluteeni välittyä ihon lävitse.."

    ei voi

  • ponipimu 239 viestejä3.10.2013 00:44

    Itse ajattelisin niin että ihokeliaakikot saattaisivat saada oireita jos esim. käyttää hiuksiin jätettävää hoitoainetta jossa vehnää. Tai kasvovoidetta.

    Olen kyllä nykyään jättänyt ostamatta vehnää missään muodossa sisältävän kosmetiikan. Muitakin tuotteita on.

  • Mainos

  • Marjatta 35 viestejä21.9.2013 20:33

    Viestiä laittaessani ajattelin lähinnä sitä, voiko meikkivoiteissa oleva gluteeni välittyä ihon lävitse..
    ehkä se on jo saivartelua

  • Juulin 187 viestejä23.8.2013 16:12

    Eihän niitä syömällä syödä, mutta keskiverto nainen nielee useita kiloja huulipunaa elämänsä aikana. Olettamuksella siis että käyttää huulipunaa.

  • norppa 59 viestejä23.8.2013 13:47

    Tästähän on ollut juttua aiemminkin, ainakaan huulipunia (muita meikkejä tuskin 'syödään') ei kannata ostaa tarkastamatta asiaa.
    Olen itse ollut yhteydessä Lumeneen, joiden huulipunat ovat kuulemma turvallisia.

  • Lianna 55 viestejä23.8.2013 13:36

    Luin kerran Iltasanomista tai Iltalehdestä artikkelin, jossa sanottiin, että huulipunat voivat sisältää vehnätärkkelystä ja potilaat muistaakseni Englannissa olivat saaneet oireita tästä!

  • Marjatta 35 viestejä23.8.2013 09:53

    Lainasin kirjastosta kirjan Detox Puhdista kehosi haitta-aineista. Siellä on mielenkiintoinen maininta siitä, että keliaakikot voivat saada oireita käyttäessään kosmetiikkaa, jossa on esim. vehnästä peräisin olevia ainesosia.

    Kirjassa kehotetaan keliaakikkoja tarkistamaan meikkilaukkunsa ja tutkimaan, mistä tuotteisiin mahdollisesti lisätty E-vitamiini on peräisin. Useissa tapauksissa E-vit. on vehnänalkiosta, vehnästä, oraasta, kaurasta tai rukiista.

    Nyt siis tutkimaan meikkipussien sisältöä jos oireita esiintyy.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s