Green's luontaisesti gluteenittomat oluet

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä23.2.2009 20:37

    Sainpa ilokseni huomata, että Green's Trailblazerin hinta oli laskenut Viikin Primassa 4.99 euroon, aiemmin maksoi jotain päälle 6 euroa.

    Mitäs mieltä te olette noista Green'sin tuotteista? Niitä löytyy isoimmista marketeista ja ainakin Helsingissä soittoravintola Rymy-Eetu tarjoaa niitä. Itse tykkään kyllä enemmän Kukosta ja Light Beeristä, mutta noitapa voikin juoda niin paljon kuin lompakko ja pää kestää, kun ovat luontaisesti gluteenittomia

    Green's Trailblazer

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä24.2.2009 21:02

    Meneekö se niin, että luontaisesti gluteenittomassa ei ole määrän ylärajaa, siis yerveydellisesti? Gluteeniton Koffin I sanotaan, että 2 pulloa /pv max.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä24.2.2009 23:00

    Kari kirjoitti:
    Meneekö se niin, että luontaisesti gluteenittomassa ei ole määrän ylärajaa, siis yerveydellisesti? Gluteeniton Koffin I sanotaan, että 2 pulloa /pv max.

    Jos tuotteen valmistuksessa ei ole käytetty mitään gluteenipitoista, niin kai sitä voi juoda niin paljon kuin kehtaa?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä24.2.2009 23:07

    Määritelmä on ongelmallinen kun Koffin etiketissä seisoo "Gluteeniton Glutenfri (ja lisäksi keliakiamerkki)". Tuon max 2 pulloa /pv keliakialiitto listaa netissään. Kulkee auton pelkääjän puolen ovitaskussa lunttilappuna.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Ylläpitäjä24.2.2009 23:10

    Kari kirjoitti:
    Määritelmä on ongelmallinen kun Koffin etiketissä seisoo "Gluteeniton Glutenfri (ja lisäksi keliakiamerkki)". Tuon max 2 pulloa /pv keliakialiitto listaa netissään. Kulkee auton pelkääjän puolen ovitaskussa lunttilappuna.

    Tätä pitänee kysäistä liitosta? Itse olen kyllä mieltänyt niin, että Green'sin juomia voisi juoda niin paljon kuin jaksaa, koska niissä ei käytetä ohramallasta tai muutakaan gluteenipitoista laisinkaan.

    Koffin tuotteissa ja Kukoissahan raaka-aineet ovat gluteenipitoisia, mutta lopputulos on perin vähägluteeninen vai mikä se uusi nimitys mahtaakaan olla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 viestejä24.2.2009 23:30

    Että kun määrä on tosi vähäinen, pullojen määrä rajataan.. Mahaa pienentävä vaikutus ainakin

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • pete78 17 viestejä26.2.2009 09:35

    Soittelin tuossa liittoon ja sanoivat että saa juoda enemmänkin... Eli sauna lämpiään...!!!

  • Mainos

  • pete78 17 viestejä27.2.2009 13:54

    Kuulin sellaisen jutun esim kukko-oluista että niitä voisi juoda jopa 3 tlk kerrallaan ilman että nukka alkaisi tuhoutumaan...?? Kuhan ei tee sitä joka päivä ja ilmeisesti ei kuitenkaan suositeltavaa kaikkein herkimmille..??

  • Jezu  Ylläpitäjä27.2.2009 13:59

    pete78 kirjoitti:
    Kuulin sellaisen jutun esim kukko-oluista että niitä voisi juoda jopa 3 tlk kerrallaan ilman että nukka alkaisi tuhoutumaan...?? Kuhan ei tee sitä joka päivä ja ilmeisesti ei kuitenkaan suositeltavaa kaikkein herkimmille..??

    Mistäs moisen kuulit? Tuossahan on ollut se ongelma, että olutta myydään nykyään pääsääntöisesti puolen litran tölkeissä, mutta liiton suositus on kaksi 0.33 litran annosta. Eli voi juoda puolitoista tölkkiä päivässä ja loput sitten seuraavan päivänä. Ei tunnu järkevältä.

    Ja kyllähän kaikissa liiton gluteeniton-leiman saaneissa tuotteissa voi olla hitunen gluteenia. Miksi siis oluessa on rajoitukset, mutta vehnätärkkelyksestä leivottuja pullia saa syödä vaikka kuinka paljon?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • pete78 17 viestejä27.2.2009 14:08

    Ihme sinänsä mutta tuolta samaisesta liitosta... Raja-arvojen takia ilm suositus on se iso tölkki päivässä muttei kuiteskaan täysin kielletty... varmaan jokainen kokeilemalla saa selville oman sietokykynsä..heh.. Sanatarkasti ihan muista "tädin" sanoja, mutta jäi kovasti mieleen tuo jopa 3 tölkkiä, kuhan ei joka päivä...

  • Kari 364 viestejä27.2.2009 14:37

    Olen käyttänyt omana raja-arvona tuota 2 tölkkiä tai pulloa /pv. Kukkohan on 0,5 litraa. Sen kanssa mulla käytäntö on sama määrä. Vajaalle tölkille ratkaisu on QuickTop-muovikansi. Tälkkiin klemmaroitava ja kierrettävä korkki. Pysyy paineet tölkissä. Suosittelen Itse asiassa olo on paljon parempi jälkeenpäin kun käyttääkin suht kohtuudella

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Pulla 267 viestejä27.2.2009 15:18

    Olen ollut juomatta muita kuin luontaisesti gluteenittomia oluita. Sitä minäkin olen ihmetellyt, miksei vaikka pullissa ole rajoitusta. Ravitsemusterapeutilta kysyin, että jos syön sata pullaa, saanko liikaa gluteenia. Hän sanoi, etten pysty sitä määrää syömään. Tosin taisi kyseessä olla luontaisesti gluteenittomat pullat - mutta niissäkin voi gluteenia jonkin verran olla. - Vehnätärkkelyspitoisista olen saanut sen suosituksen, että joskus voisin syödä, mutta en kuitenkaan niin paljon, että liikaa gluteenia tulisi. - Olen siis ollut käyttämättä vehnätärkkelystä kokonaan, koska kuitenkaan yksi pulla kerralla ei riittäisi...

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä27.2.2009 17:38

    Pulla kirjoitti:
    koska kuitenkaan yksi pulla kerralla ei riittäisi...

    Ovat yleensä vielä niin hävyttömän pieniä... ei yksi riitä mihinkään

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 viestejä27.2.2009 19:03

    Sitä olenkin taivastellut, miksi keliaakikoille suunnatut leivonnaiset ovat niin minimaalisen kokoisia.

  • Kari 364 viestejä27.2.2009 19:28

    Joskohan tuohon olisi vastauksena fysiikan lait: Pieni mureneva leivos pysyy paremmin koossa kuin suurempi. Toisaalta jos on tarjolla useamman sorttista, voi maistaa useampaa kun kyllä jaksaa

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • higga 209 viestejä28.2.2009 20:01

    Pulla kirjoitti:
    Sitä olenkin taivastellut, miksi keliaakikoille suunnatut leivonnaiset ovat niin minimaalisen kokoisia.

    Niitä pieniä on helpompi leipoa siitä "niin ihanan helposti leivottavasta" taikinasta.

  • Jezu  Ylläpitäjä28.2.2009 20:06

    Pulla kirjoitti:
    Sitä olenkin taivastellut, miksi keliaakikoille suunnatut leivonnaiset ovat niin minimaalisen kokoisia.

    Voisiko liittyä tuohon naiskeliaakikoiden suurempaan määrään = naiset syö vähemmän?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä10.3.2009 00:10

    Löysinpä ihan fiksun oloisen artikkelin keliaakikoiden oluen käytöstä:

    Gastrolab: Saako juoda olutta?

    Itselläkin kyllä vähän tuo mielipide, että keliakialiiton tölkkiraja perustuu enemmän alkoholiin kuin gluteeniin. Tiedä sitten :P

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Nikkinen 3 viestejä18.10.2018 10:25

    Hei.

    Onko kukaan maistanu tota Green’s Dry Hopped Lager? Miltä maistuu. En ole mikään olut hifistelijä joten minua kiinnostaa että meneekö alas jos on tottunut juomaan näitä meidän perus oluita kuten Koff ja Karhu. Itellä pitää ainakin toistaiseksi tuotteen olla luontaisesti gluteeniton.
    https://www.glutenfreebeers.co.uk/shop/product/dry-hopped-lager/

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s