Irtomakeiset

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • keliaakikko97 107 viestejä20.3.2009 13:52

    Syöttekö irtokarkkeja, vaikka niillä kauhoilla ongitaan kaikistaa laareista ja jotkut sisältävät vehnää?? Minä syön joskus, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia. Ei ole kyllä oireita minulle tullut.
    Toivottavasta en taas aloita keskustelua, josta on hetki sitten puhuttu. En kyllä ole löytänyt tähän liittyvää keskustelua, mutta eihän sitä koskaan tiiä... :/

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • pete78 17 viestejä20.3.2009 14:03

    Ite olen jättänyt ne laatikkomakeiset väliin.. Useesti kyllä mieli tehnyt ottaa, mutta nyt kun maha on taas kunnossa niin mielellään sen pitääkin, heh!! Ei viitti riskeerata kun kuiteskin löytyy muitakin karamelleja..

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä20.3.2009 14:09

    keliaakikko97 kirjoitti:
    Syöttekö irtokarkkeja, vaikka niillä kauhoilla ongitaan kaikistaa laareista ja jotkut sisältävät vehnää?? Minä syön joskus, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia. Ei ole kyllä oireita minulle tullut.
    Toivottavasta en taas aloita keskustelua, josta on hetki sitten puhuttu. En kyllä ole löytänyt tähän liittyvää keskustelua, mutta eihän sitä koskaan tiiä... :/

    Ei tästä ole vissiin aiemmin täällä puhuttu.

    Itse en syö irtokarkkeja ollenkaan. Ei voi tietää mitä niillä kauhoilla on ronkittu. Eikös monissa paikoissa ole myös keksisuklaata tarjolla, niin varmaan aika helposti kulkeutuu murusia muihinkin laatikoihin?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • milla 412 viestejä20.3.2009 16:10

    ennen söin, makuunista tuli ostettua . Mutta vaikka osti gluteenittomia nameja, ei olo ollut kovin kiva seuraavan päivänä. kyllä niissä kauhoissa on vaikka mitä...

  • Sussu 97 viestejä20.3.2009 18:54

    Lopetin koko oston kun luin kuinka pikkupojat oli tehneet källejä ja kaataneet karkkeihin jotain myrkkyä!!!! Oli Iltalehdessä joskus juttua.

  • Jezu  Ylläpitäjä20.3.2009 23:04

    Miksihän irtokarkit ei vois olla jossain semmosissa laareissa, minkä pohjassa olisi luukku ja sieltä laskettaisiin suoraan karkkipusseihin. Loppuis kontaminaatioriski, kun ei tarvittais enää kauhoja. Sit vaan lootan kylkeen, jos tuote on gluteeniton.

    Candykingi vois alkaa kehitteleen vai mitä näitä muita irtokarkkiketjuja onkaan.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • milla 412 viestejä21.3.2009 05:55

    Yhden Makuunin tiedän, missä on isolla merkattu gluteenittomat namit.

  • Mainos

  • Pulla 267 viestejä21.3.2009 15:26

    En osta. En muistaakseni ole ennen diagnoosiakaan ostanut kuin ehkä kerran irtokarkkeja niistä laareista. Lapsena tuli tietty R:ltä ostettua aina "kymmenen merkkaria, kymmenen hedelmäkarkkia, kymmenen...".

  • KattiMatikka 271 viestejä21.3.2009 21:43

    Ostin kaksi kertaa diagnoosin jälkeen ja sain oireita, vaikka kuinka tavailin niitä laatikkojen kylkiä ja purkkeja, joissa oli täydelliset tuoteselosteet... Eli kontaminaatiota tuli :/

    Enää en osta

    Tuli vaan mieleen, että niissä myydään myös avaamattomia laatikoita ja itse tykkään ihan hirveästi niistä pirunpäistä. Sellaisia sisu-pastillin makuisia gluteenittomia. Niitä vois ostaa vaikka sen laatikon Vielä en ole ostanut...

  • anka 7 viestejä23.3.2009 23:33

    Minä syön kyllä, eikä oireita ole tullut (mitä nyt joskus ähky, kun on syönyt liikaa .

  • Elina 6 viestejä24.3.2009 13:08

    En osta irtokarkkeja, koska ei voi tietää varmasti, miten puhtaita/gluteenittomia ne on, kun kauhat on kaikille yhteisiä. Toisaalta söin todella harvoin irtokarkkeja ennen diagnoosianikin, koska olen kasvissyöjä ja melkein kaikki sisältää liivatetta tai E120:ta. Eipä siellä taitaisi olla montaa lajia, joita pystyisin edes syömään.

  • Vaula 141 viestejä24.3.2009 16:39

    Kieltämättä karkkivalikoima käy melko suppeaksi kun rajaa gluteeniton lisäksi vielä pois liivatteen ja E120:n, itsellä sama tilanne kuin sinulla Elina. Makuunia boikotoin, koska ainakaan meidän lähi-Makuunissa ei ole karkkilootissa mitään merkintöjä makeisten sisällöstä. Puolestaan niissä FilmTowneissa missä olen käynyt suurin osa karkkien sisällöstä on hyvin merkitty ja valikoimaakin löytyy.

  • Mainos

  • keliaakikko97 107 viestejä26.3.2009 19:40

    anka kirjoitti:
    Minä syön kyllä, eikä oireita ole tullut (mitä nyt joskus ähky, kun on syönyt liikaa .

    Ei mullekkaan ole tullut oireita, vaikka usein tulee herkuteltua niillä.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Vaula 141 viestejä2.4.2009 16:23

    Tämä nyt ei liity irtomakeisiin, mutta huomasin tänään että Tupla ei sovikaan keliaakikolle (siis se ihan tavallinen Tupla, ei mikään Tupla Sport). Itse kääreessä ei ollut mitään mainintaa gluteenista (ainesosissa ei myöskään ole mitään keliaakikolle sopimatonta), mutta kävin tarkistamassa asian myöhemmin Tuplan sivuilta, ja kaikissa Tupla-patukoissa on ainakin niiden tietojen mukaan gluteenia.. ilmeisesti siis kontaminaation takia.

    Näyttää siltä ettei karkkia uskalla syödä enää ollenkaan, ainakaan ennen kuin on syynännyt ensin ainesosaluettelon ja sitten tarkistanut asian vielä valmistajan sivuilta.. :/

  • Jezu  Ylläpitäjä2.4.2009 16:56

    Vaula kirjoitti:
    Tämä nyt ei liity irtomakeisiin, mutta huomasin tänään että Tupla ei sovikaan keliaakikolle (siis se ihan tavallinen Tupla, ei mikään Tupla Sport).

    Luitko jo pidemmän keskustelun Tuplasta?

    Tupla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Vaula 141 viestejä3.4.2009 08:45

    Jezu kirjoitti:
    Luitko jo pidemmän keskustelun Tuplasta?

    Tupla

    Hitsi tuo oli jäänyt näkemättä. No hyvä että täällä jo tiedettiin asiasta.

  • Pulla 267 viestejä3.4.2009 19:01

    Minkä takia Leaf ei voi laittaa varoitusta pakettiin?!

  • Mainos

  • keliaakikko97 107 viestejä15.11.2009 15:09

    Pulla kirjoitti:
    Minkä takia Leaf ei voi laittaa varoitusta pakettiin?!

    Eipä ole näkynyt vieläkään merkintää...
    Laiskuutta??!

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • milla 412 viestejä16.11.2009 11:54

    En osta irtokarkkeja . niistä olen saanut oireita vaikka olisi gluteeniton nami , ei sen puhtaudesta ole takuita niissä laareissa .

  • EmmuEpuli 6 viestejä1.3.2020 05:01

    Kupittaan K-citymarkettiin siellä on uusi gluteeniton irtokarkkihylly.

  • Vanhakainen 13 viestejä14.9.2020 10:42

    Kertokaahan kuka tietää että mitä karkkia sitä saa syödä kun noudattaa luontaisesti gluteenitonta ruokavaliota?

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,04s