KOTIPIZZAN GLUTEENITTOMAT PIZZAT !!!!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • sesse 21 viestejä11.3.2012 09:12

    Olen luottanut kotipizzan gluteenittomiin pizzoihin, mutten enää!
    Tilaan aina puhelimitse noutopizzat valmiiksi, sitten vain haen valmiit pizzat sieltä.
    Kerran he eivät olleetkaan ehtineet tekemään pizzojani valmiiksi, joten jäin odottelemaan.
    Näin koko valmistuprosessin ja kauhulla katsoin kuinka gluteenittomat pizzat odottivat vuoroaan vehnäsen pöydän vieressä, jonka jälkeen ne työnnettiin vehnäseen uuniin SAMALLA laudalla kuin vehnäpizzatkin.
    Foliolautanen ei estä jauhopölyjen joutumista gluteenittomien pizzojen pinnalle... Joten on suuri riski syödä kotipizzan "gluteenittomia" pizzoja.
    Näin on ainakin kahdessa eri kotipizzassa toimittu.

    Me jätämme suosiolla tämän nautinnon väliin.
    En halua pilata omaani ja lasteni terveyttä.

    Harmillista.

  • Vaula 141 viestejä11.3.2012 13:08

    Olen Kotipizzan "gluteenittomista" pizzoista aiemmin tällä palstalla avautunutkin mutta tyydynpä toteamaan ettei tulisi mieleenkään tilata lafkasta yhtään mitään, sen sortin tarinoita kuullut heidän gluteenittomista pizzoistaan, jotka siis ovat olleet kaukana gluteenittomasta. En ymmärrä eikö työntekijöitä sitten kouluteta kunnolla vai missä mättää kun oikeasti gluteenittomia pizzoja ei saada millään aikaiseksi?? Asiasta täytyisi ottaa yhteyttä Keliakialiittoon, koska ymmärtääkseni he ovat olleet mukana kouluttamassa Kotipizzan väkeä.

    Tulipa googlettaessa muuten mielenkiintoinen uutinen vastaan! http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/06/30/kotipizzaa-saa-pian-koreasta/20119243/12. Sen mukaan Koreassa peräti 20 % väestöstä olisi keliakia :O Ikävä tosin heille jos meinaavat Kotipizzan pizzoja syödä..

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä11.3.2012 22:04

    Vaula kirjoitti:
    Tulipa googlettaessa muuten mielenkiintoinen uutinen vastaan! http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/06/30/kotipizzaa-saa-pian-koreasta/20119243/12. Sen mukaan Koreassa peräti 20 % väestöstä olisi keliakia :O Ikävä tosin heille jos meinaavat Kotipizzan pizzoja syödä..

    Kumma, ettei ole noin vanha uutinen aiemmin osunut itselläkään silmään. Tainnut mennä pilkku väärään paikkaan Kotipizzan kaverilla

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • lorangil 82 viestejä11.3.2012 22:27

    Meidän uusi lähikotipizza on kyllä ihan esimerkillinen gluteenittomuudessaan. Olen siitä kirjottanut karttamerkin ja arvostelun..(Jyväskylä, Sepänaukion KP) Ja samaten JKL:n Voionmaan kotipizzasta olen tykännyt tosi paljon, siellä pitsojen maku on hieman parempi.

  • ponipimu 239 viestejä12.3.2012 00:11

    joulun jälkeen haettiin kotipitsat ja olin viikon kuralla sen jälkeen. eipä ole tullut haettua sen koomin kotipitsaa...

  • milla 412 viestejä12.3.2012 03:32

    Miten Koreassa noin paljon keliaakikkoja ?

  • Tara 12 viestejä13.3.2012 15:02

    Mulle ei kyllä ikinä ole tullut oireita Kotipizzan g-pizzoista. On varmasti hyvinkin pizzeriakohtainen tuo asia - mutta olen tosin asioinut vain yhdessä Kotipizzassa, joten nämä kirjoitukset pistää kyllä miettimään uskaltaako pizzaa tilatakaan muualta...pitäisikö listata "turvalliseksi" koetut pizzeriat

  • Mainos

  • katrilli 16 viestejä15.3.2012 19:12

    Minä ja tytär ei myöskään ole saatu Kotipizzoista oireita. Olen kyllä usein kysynyt että tehdäänhän se erillään... ja näinkin heidän tekevän sen eri tilassa ja harjaavan uunin. Mutta kerran jäin miettimään että leikattiinkohan meidän pizzat samalla leikkuri-pyörällä kuin normaalit! Kiireessä en sitä jäänyt selvittämään, ja oireita ei tullut.
    Harmillista jos homma ei toimi kun gluteenitonta kerran luvataan!

  • katjairene 57 viestejä15.3.2012 20:52

    Onkohan se nyt sitten loppupeleissä kuitenkaan teilata koko ketjua ja kaikkia ravintoloita? Me ollaan kuitenkin vain ihmisiä ja tällä tarkoitan että virheitä sattuu ja myöskin piittamattomuutta yms. on olemassa.

    Todella ärsyttävää ja harmillista että on sattunut kohdalle huonoja kokemuksia ja että oma kotipitsa on tällainen piittaamattomien pitämä pitseeria.

    Hyvä että vaihdetaan kokemuksia hyviä ja huonoja.

  • Tepa 20 viestejä16.3.2012 15:22

    Voisin vaikka väittää ettei työntekijöitä kouluteta kunnolla tuohon miten tarkkaa se gluteenittomien pizzojen teko on ja uskoisinpa ettei moni yrittäjistä itekkään tuota tajua ellei lähipiirissä ole joku keliaakikko.

    Itse en luota kuin yhteen kotipizzaan koska sisko (joka on itse ammatiltaan kokki) oli jossainvaiheessa kotipizza yrittäjän kanssa naimisissa ja teki selväksi itselle yrittäjälle sekä kaikille ko. kotipizzan työntekijöille miksi gluteenittomat pizzat täytyy tehdä eritilassa ja esim. pizzaan ei voi ottaa samasta astiasta juustoja joista ne otetaan tavallisiin pizzoihin koska yleensä se juustoastia on siinä ihan normi pizzojen teko paikan vieressä jne.

    Valkosipuliakaan en siksi ota pizzaan koska sekin on normijauhopölyjen lähellä (itse yrittäjä kysyi otanko riskin sen valkosipulin kanssa koska säilytetään siinä niin lähellä) ja tossa pizzapaikassa ei tod edes gluteenittomia pizzoja leikata leikkurilla koska samalla leikataan normi pizzat

  • Liisa 26 viestejä16.3.2012 18:13

    Me olemme olleet hyvin tyytyväisiä Kotipizzaan. Olemme käyneet useammassakin(mieleen tulee Espoossa Haukilahti ja Sello, Mikkelin keskusta, Humppila) joka kerta pitsat ovat olleet varmasti täysin gluteenittomia. Meidän vilja-allergikko olisi ollut sairaalassa, jos pitsa olisi leikattu normileikkurilla (ei ole leikattu kertaakaan) tai jos pitsat olisi tehty vehnäjauhoisella pöydällä eli jos olisi ollut hitunenkin vehnää joukossa. Pitsat ovat aina olleet alumiinivuoissa.

  • varpunen 2 viestejä16.8.2013 16:12

    Vaikka monet työntekijät varmaan yrittävät olla hyvin huolellisia, ettei kontaminaatiota tapahdu, olen kuullut, että gluteenittomat ja normaalit pizzat paistetaan samassa uunissa (ainakin yhdessä kotipizzassa). Siinä on mielestäni riski kontaminaatiolle jauhopölyn takia. Toivoin, ettei olisi niin, että käyttävät kiertoilmaa, mutta täältä luin yhdestä viestiketjusta yhden ihmisen nähneen, että oli käytetty (siinä tapauksessa oli muitakin ongelmia). Gluteenittomiin pizzapohjiin laitettavien täytteiden tulisi myös olla puhtaita. Olen syönyt kotipizzan pizzaa mielestäni muutaman kerran (mutta varmuudella ainakin kerran), enkä muista saaneeni oireita, mutta niistä kerroista on jo aikaa, joten en ole aivan 100% varma. Nykyään en kuitenkaan enää uskaltaisi syödä kotipizzan pizzaa.

  • Mainos

  • Paju 25 viestejä16.8.2013 16:31

    En ole saanut oireita. Enkä myöskään ole koskaan saanut valmiiksi viipaloitua pizzaa missään Kotipizzassa. Eikai se leikkuri sellaista pysty viipaloimaankaan????

  • Ferreo 4 viestejä12.2.2014 15:44

    Viikonloppuna söin kotipizzan gluteenittoman version, enkä ole elämäni aikana ollut niin kipeä, kuin mitä tuon pizzan syömisen jälkeen olin. Vieläkään en ole täysin toipunut.

    Laitoin palautetta nettisivujen kautta, sain vastauksen yllättävän nopeasti yleisellä tasolla siitä, miten gluteenittomat pizzat valmistetaan jokaisessa pizzeriassa ja kuinka työntekijät koulutetaan.

    Lopussa oli vielä maininta, että palaute on välitetty kyseiselle pizzerialle sekä piiripäällikölle, ja minuun olla pikaisesti yhteydessä asian tiimoilta. Minulle pikainen tarkoittaa 1-2 päivää, vielä ei ole kuulunut mitään.

    Aikaisemmin saman paikan gluteenittomista pizzoista ei ole ollut huomauttamista, liekö sitten uusia työntekijöitä paikalla.
    Mutta kyllä tämä kokemus on laittanut miettimään, että uskaltaako sitä syödä enää missään, jos kerran henkilökuntaa ei kiinnosta työnteko sen vertaa, että asiat tekee kunnolla.

  • J-T 91 viestejä12.2.2014 21:41

    Ferreo kirjoitti:
    Viikonloppuna söin kotipizzan gluteenittoman version, enkä ole elämäni aikana ollut niin kipeä, kuin mitä tuon pizzan syömisen jälkeen olin. Vieläkään en ole täysin toipunut.

    Laitoin palautetta nettisivujen kautta, sain vastauksen yllättävän nopeasti yleisellä tasolla siitä, miten gluteenittomat pizzat valmistetaan jokaisessa pizzeriassa ja kuinka työntekijät koulutetaan.

    Lopussa oli vielä maininta, että palaute on välitetty kyseiselle pizzerialle sekä piiripäällikölle, ja minuun olla pikaisesti yhteydessä asian tiimoilta. Minulle pikainen tarkoittaa 1-2 päivää, vielä ei ole kuulunut mitään.

    Aikaisemmin saman paikan gluteenittomista pizzoista ei ole ollut huomauttamista, liekö sitten uusia työntekijöitä paikalla.
    Mutta kyllä tämä kokemus on laittanut miettimään, että uskaltaako sitä syödä enää missään, jos kerran henkilökuntaa ei kiinnosta työnteko sen vertaa, että asiat tekee kunnolla.

    Kyllä vaan niin näissä tapauksissa pohdin, että ihanko oikeasti on laillista myrkyttää asiakas ja sen jälkeen vetää pää piiloon..
    Kai näistä edes johonkin voi valittaa, eihän tuossa ole mitään järjeä että luvataan gluteenittomuutta muttei sitä sitten ole.

  • vuodesta2010 25 viestejä12.2.2014 22:36

    Itselläni on myös Tornion Kotipizzasta huono kokemus, olin syömisen jälkeen todella kipeä. Monta päivää meni toipilaana. Oli ensimmäinen ja samalla viimeinen pizza itselle kyseisestä paikasta.

  • Ferreo 4 viestejä13.2.2014 08:23

    Eilen tuon viestin kirjoittamisen jälkeen sain puhelun kyseisestä pizzeriasta.

    Meillä oli hyvä ja rakentava keskustelu aiheesta mitä gluteeniton tarkoittaa ja mitä voi seurata, jos gluteenittomana myyty pizza ei olekaan gluteeniton.

    Monta väärää käsitystä tuli oikaistua ja moni asia jäi omistajalla mietintämyssyyn ja asiaa viedään varmasti myös eteenpäin ketjussa hänen osalta. Vaikuttaako se sitten muihin ravintoloihin, en tiedä. Toivottavasti.

    Kaikki työntekijät olivat osanneet kertoa kuinka gluteeniton pizza valmistetaan. Tässä vaiheessa heitin omistajalle kysymyksen ilmaan, että noudatetaanko sitä?
    Valitettavasti omasta työpaikastani johtuen tiedän, että gluteenittomien tuotteiden valmistaminen on joillekin työntekijöille myrkkyä ja ne saatetaan tehdä vähän sinne päin. Näin sen ei saisi olla. Yleensä olen hieman ripittänyt näitä työkavereita, ja ainakaan minun kuullen/nähden ei ole enää oiottu mutkia.

    Monelle tuntuu olevan mahdotonta käsittää, että pienenpieni määrä gluteenia aiheuttaa niitä oireita. Ajatellaan, että jos vähän meni niitä jauhoja gluteenittomaan pizzaan, ei se haittaa.
    Kotipizzan kohdalla ongelma ei ehkä ole niinkään se valmistusvaihe, vaan työntekijöiden vaatteiden jauhomäärä. Meidän lähi pizzeriassa ovat erittäin taitavia pohjan heittäjiä, joten jauhot saavat kyytiä. Lentääkö pöly myös gluteenittomalle puolelle, todennäköisesti. Pestäänkö pyötätasot aina ennen gluteenittoman pizzan valmistusta, en tiedä. Entäs ne työntekijöiden vaatteet, käsivarret, kasvot, lakki, paljonko jauhoja tippuu gluteenittoman pizzan päälle valmistusvaiheessa?

    Ja sitten se pakkaaminen. Meillä mies oli hieman ihmetellyt, kun tilauksesta valmistettiin ja pakattiin ensimmäisenä kotzonet, sitten tavallinen pizza ja viimeisenä minun gluteeniton pizzani. Samoilla käsillä..
    Ei sitten hoksannut tästä kertoa minulle kun vasta eilisen puhelun jälkeen, muuten olisin käynyt tämänkin vaiheen pizzerian omistajan kanssa läpi. Mutta ehkä näen hänet kun käyn kyseisessä pizzeriassa seuraavan kerran ja voimme keskustella asiasta.

    Itse koen palautteen antamisen tärkeäksi, joka kerta, kun tulee pieniäkin oireita, tai vaikka oireita ei tulisikaan, mutta jossain asiassa olisi pienillä teoilla mahdollisuus parantaa palvelua. Ainakin omalle kohdalleni on sattunut järkevä vastapuoli, tai sitten he ovat olleet hyviä näyttelemään sitä, että palaute on otettu vakavasti.

  • Mainos

  • Axeli 2 viestejä22.7.2015 18:50

    Siltavoudintie 9 Oulunkylän kotipizzasta olen saanut aina gluteenitonta pizzaa (paitsi kerran se oli tavallinen ja huomasin vasta kotona - sain hakea gluteenittoman tilalle). Muualla Helsingin kotipizzoissa "gluteeniton" taitaa olla liukuva käsite. Valmistuksessa on yleensä puutteita ja kipeäksi niistä tulee.

  • Mara 13 viestejä21.9.2018 14:57

    Hakunilan kotipizzassa gluteenittoman pohjan päälle laitetaan tomaattisose samasta astiasta ja samalla kauhalla kuin muillekin. Pitsat tehdään samalla pöydällä kuin tavallisetkin, mutta pitsalaatikon päällä.

  • NoGlu 1 viesti21.9.2018 21:26

    Korson Kotipizzassa kyselin tarkemmin siitä, kuinka he huolehtivat gluteenittomuudesta. Kuulema ravintolassa pohjat pyöritellään vehnäjauhon sijaan riisijauhoissa. Näin on kuulema monessa muussakin Kotipizzassa. Eli ilmassa pöllyävä jauho on riisijauhoa. Toki siis normipohjat on edelleen tehty vehnästä mutta ilolla tervehdin tätäkin asiaa.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,014s