Kaksi mikrokupua?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä24.6.2009 01:42

    Mitenkäs teidän talouksissa, joissa toinen osapuoli noudattaa tavallista ruokavaliota - käytättekö yhtä vai kahta mikrokupua? Vai onko teillä peräti kaksi mikroaaltouunia?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • annepanne 52 viestejä24.6.2009 10:49

    Nyt en kyllä ymmärrä, miksi pitäisi olla kaksi mikrokupua. Eihän ruokaa mikrokuvussa lämmitetä. Minä ainakin huuhtelen kuvun aina käytön jälkeen. Tietenkin voi olla talouksia, joissa niin mikro kuin kupukin voi olla siivoamatta vuosia...

  • Mainos

  • Ira 57 viestejä24.6.2009 19:58

    no meillä ainakin pesin kuvun aina ennen kun aloin omia ruokia lämmittään,kun ei aina ehdi kupua pestä tässä hektisessä elämäntyylissä, mikä on nykyään ihan elämän tapa valitettavasti, mutta toi toinen mikrokupu ei ole hassumpi ajatus..ei tarvi miettiä onko kenties edellisen ruoka "räjähtänyt" lämmetessä ja rippeet tipahtaa ehkä oman ruuan päälle.noo me siivottiin koko mikro pois meidän taloudesta, että enää ei tarvi tuota miettiä...stressasin muuten aina onko se kupu nyt puhdas pienistäkin ruokajäämistä.voin vaan kuvitella, miltä nuo kuvut näyttää työpaikoilla.....

  • MariJo 77 viestejä24.6.2009 22:24

    Voin kertoa, etteivät ihmiset yleensä pese kupua joka käytön jälkeen. Itse pesen töissä ja kyläpaikassa kuvun ennen käyttöä, koska kyllä siinä yleensä aina jotain jäämää on. Eivätpähän tipu murut minun ruokaani, kun kupu höyrystyy. Tämä on taas sellainen asia, minkä vain keliaakikko tulee ajatelleeksi...

  • Mamma 117 viestejä25.6.2009 16:19

    Ihanpa sama onko yksi,kaksi vai kolme.. sekaisin ne menee kuitenkin, vaikka nimilappu päällä tmv. Näin meillä, joten pestävä se aina on. Jospas olisikin vaikka oranssin värisiä olemassa, en ole nähnyt kyllä missään. Väri ehkä "varoittaisi". Margariinipaketin päällä lukee mun nimi ja .. silti eräs perheenjäsen epähuomiossa voiteli leipänsä mun margariinilla

  • Ira 57 viestejä26.6.2009 22:51

    saksassa olen nähnyt parisen vuotta sitten keltaisia ja vihreitä kupuja, mutta en muista mikä kauppa se oli joku iso tavaratalo, luulis että olis jo suomeenkin rantautuneet nuo värilliset. itseasiassa hyvä idea tuo erivärinen kupu keliaakikolle!jos meille vielä mikro niin varmaan etsin jostain tuon värillisen mulle!

  • Jezu  Ylläpitäjä27.6.2009 15:07

    Koittakaapa huviksenne googlata mikrokupuja. Kaikki ovat sitä perus vaaleaa läpinäkyvää. Ulkomailla näyttäisi olevan vaikka minkälaisia värejä tarjolla. Ihme juttu, ettei Suomesta löydy.

    Jos joku sattuu löytämään, niin ei muuta kuin kertomaan marketin nimeä tänne

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Mainos

  • porajata 460 viestejä30.6.2009 12:10

    Eikös ole yksinkertaista kun gluteeniton käyttä vain pesee tai huuhtelee kun käyttää jos on tarvetta, muut käyttäköön niinkuin haluavat....

  • Siukku13 60 viestejä7.7.2009 13:42

    Ikeasta tänään löysin vihreän kuvun. En tosin ostanut, olen toiminut kuten porajata ehdottaa.

  • keliaakikko97 107 viestejä9.7.2009 15:02

    Meillä on tasan yksi (mikrokupu), ja hyvin on pärjätty.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Kari 364 viestejä10.7.2009 00:39

    Tämä nyt ei varsinaisesti otsikkoon liity, mutta.. Grillasin tosa eilen; marinoituja possun pihvejä ja marinoimattomia kaslereita. Ens kertaa tuli vastaan tilanne, että alkas omatunto soimata. Hain Serlapapereita, jotta voi pyyhkiä kääntelypihdit. Jotenkin tuntu huonolta käpäillä marinaarisilla pihdeillä marinoimatonta kasleria. Ruokailijat tätä ei tiedä, mutta olivat lopputuloksiin tosi tyytyväisiä. ..Mikrokupuja en ole sen kummemmin vaihdellut, sama kupu kesää talvea..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s