Kauanko oireilitte gluteenittoman aloitettuanne?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Riikka 10 viestejä9.9.2010 12:26

    Olen ollut 3 viikkoa gluteenittomalla ruokavaliolla ja oireet helpottivat jo 3-4 päivää aloittamisesta. Nyt kuitenkin oireet ovat palanneet - ne eivät ole jatkuvia, mutta välillä kouristuksia yms. tulee oikein kunnolla. Olen ollut äärimmäisen tarkka ruokavaliosta eli (yhtä poikkeusta lukuun ottamatta) oireet tuskin selittyvät gluteenin syömisellä vahingossakaan. Syön myös täysin laktoositonta.

    Minua kiinnostaisikin tietää, kauanko teillä muilla meni oireiden rauhoittumiseen ja millainen prosessi se oli? Helpottiko kerralla kokonaan vai voivatko oireet välillä palata ilman gluteenialtistusta?

  • porajata 460 viestejä9.9.2010 12:50

    Itsellä ainakin tuntuu joskus palailevan...

    Luulen johtuvan vatsan kovuudesta joka alkoi gluteenittomaan siirtymisen yhteydessä.

    Koko aikaisemman elämäni vatsa oli aina löysän puolella, joskus terveyshuollossa jopa kyselin mistä johtuu löysyys mutta sanoivat aina , että löysä vatsa on parempi kuin jatkuvasti kovana pysyvä.

  • Mainos

  • KariK 27 viestejä9.9.2010 13:05

    Kun itse aikoinani aloitin gluteenittoman dieetin, niin lääkärin mukaan oireet häipyisivät kuukaudessa. Minulla ne oireet vähenivät siten että kuukauden kuluttua en kovin isoa eroa vielä huomannut, epäilin jo väärää diagnoosiakin.
    Parin kuukauden jälkeen oireet olivat kuitenkin hävinneet kokonaan.

    Olin kaksi viikkoa sitten tähystyksessä ja pikaisen mikroskooppitutkimuksen tulos oli se että hyvin oli parantunut. Kuukauden kuluttua saan virallisen lausunnon.

  • vaimo 19 viestejä9.9.2010 20:18

    Mieheni toipui muuten hyvin keliakiadiagnoosin jälkeen, mutta ihokeliakia ilmestyi hänen oltuaan jo puolisen vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla. Joku jälkireaktio lääkärien mukaan. Eli oireita voi tulla vielä myöhemminkin.

  • nekku 6 viestejä9.9.2010 21:52

    Itselläni tuli vielä puolikin vuotta gluteenitonta syötyäni vatsakipua silloin jos söi paljon kerralla (ja nyt tarkoitan sitä samanlaista kipua, joka itselläni tuli vanhalla ruokavaliolla aina ruokailun jälkeen, enkä mitään perus ylensyöntiä ;D )

  • vuodesta2010 25 viestejä10.9.2010 15:02

    Itsellä ei ollut minkäänlaisia oireita ennen keliakian toteamista. Oireet alko vasta n.kk gluteenittoman ruokavalion aloittamisen jälkeen. Niitä kesti sen kolmisen kuukautta.
    Sen jälkeen olo on ollut suunnilleen samanlainen kuin ennen keliakian löytymistä.
    Diagnoosi oli selvä kun patologi tutki ohutsuolen koepalat, vaikea-asteinen keliakia.

  • ponipimu 239 viestejä12.9.2010 00:00

    mulla meni sen puoli vuotta että suolisto alkoi olla normaali, tosin tulee vieläkin sellaisia viikkoja että "kuin ikinä ei olisi gluteenitonta noudattanut".

    ja diagnoosista on 1,5 vuotta. dietti on niin tarkka kuin vain voi olla, että ripulit ym. eivät johdu gluteenista.

  • Mainos

  • Riikka 10 viestejä13.9.2010 08:33

    Helpottavaa kuulla, että vatsalta voi odottaa suunnilleen mitä vain vielä gluteenittoman aloittamisen jälkeenkin. Täytyy vaan odottaa hammasta purren parempia aikoja...

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s