Kluteeniton

< Alkuun | < EdellisetSeuraavat > | Loppuun >
Kirjoittaja Viesti
Jezu Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Jezu

8.10.2010 22:28
Eksyin Vantaan Variston Kodin Ykköseen ja kuinka ollakaan sinne oli tullut tarjolle runsaasti Schärin ja Glutanon gluteenittomia tuotteita. Osa Schärin tuotteista oli alennuksessa (sori, vein kaikki loput Twinnyt hintaan 0.9e/kpl), mutta eniten ihmetystä aiheutti kyltti.

Tutkin myös Glu.fi:n hakutilastoja ja monet etsivät kluteenittomia tuotteita. Miten sinä kirjoitat gluteenittoman?
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
MrsBucket
92 viestejä
9.10.2010 10:11
Jezu kirjoitti:
Eksyin Vantaan Variston Kodin Ykköseen...(lyhennetty viesti)mutta eniten ihmetystä aiheutti kyltti.

No kyllä minä ainakin puhun ja kirjoitan gluteenittomista tuotteista, enkä löytänyt edes google-haulla mitään kluteenitonta. Wikipediassa myös puhutaan gluteenittomasta ruokavaliosta, niettä varmaankin se on virallinen nimitys.
Mainos
Suviih Aktiivinen käyttäjä
521 viestejä
9.10.2010 11:16
Itsellekin se on aina ollut gluteeniton, mutta nyt blogia pitäessä olen huomannut, että jonkun verran on blogiini tullut vierailijoita kluteeniton hakusanalla. Tosin vain murto-osa kävijöistä. Epäilisin että tuota kirjoitusmuotoa käyttävät ihmiset, jotka eivät itse ole keliaakikkoja ja ovat vain kuulleet gluteenittomasta, eivätkä aiemmin nähneet sanan oikeaa kirjoitusmuotoa.
Gluteenittomia leivontaohjeita: gluteeniton.vuodatus.net
Tallulah
354 viestejä
9.10.2010 14:02
Itse käytän gluteeniton, mutta käsittääkseni myös gluteiiniton on oikein. Kyllähän sitä keliakiasta ja keliaakikosta on monenlaista väännöstä kirjoitettu, ja ihan keliaakikot itse. Ihmisten oikeinkirjoitustaito kun nyt yleensäkin on heikentynyt huomattavasti ja sanoista tehdään ihmeellisiä väännöksiä ja lyhennöksiä. Mua esim. ärsyttää aivan suunnattomasti lyhenne glutti! ARGH!!
Jezu Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Jezu

9.10.2010 14:07
Vielä tuosta kuvan kyltistä pitää mainita, että melkoinen suoritus myyjältä, kun tuotepakkauksissa lukee kuitenkin gluteeniton selkeästi suomeksi

Suviih on varmasti oikeassa tuossa, että niille, joilla ei ole keliakiaa, voi gluteeniton-termin kirjoitusasu tuottaa haasteita.
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
carietta
71 viestejä
9.10.2010 18:21
Itse en ole kyllä koskaan törmännyt vastaavaan kirjoitusasuun
< Alkuun | < EdellisetSeuraavat > | Loppuun >
Kerro kaverille:MySpaceDelicious

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Aihe Viestejä Lukijoita
Luettu
2810729
Luettu
558728
Luettu
706064
Luettu
696051
Luettu
225488
Luettu
335050
Luettu
304467
Luettu
374380
Luettu
664335
Luettu
283829
Luettu
473813
Luettu
133797
Luettu
313518
Luettu
183439
Luettu
133391

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

Nyt etelään Finnairin edullisilla kesähinnoilla!

Hae keskusteluista

Uusi Eduskunta

Katso listaus, ketkä kansanedustajat lupasivat tukea ruokavaliokorvauksen korottamista. Nyt on aika siirtyä puheista tekoihin.