Omituisia tilanteita

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Tallulah 476 viestejä7.12.2011 13:51

    En halunnut tätä pistää ikäviin tilanteisiin, koska ei tässä mitään ikävää ole (kuten ei kyllä ole monessa muussakaan siellä olevassa viestissä imho). Onko teille muille tullut tilanteita joissa olette ollut vähän HUH??
    Mulle kävi niin juuri, enkä muista koska olisi edes edellinen vastaava tilanne ollut. Setäni täytti juuri 70v ja piti juhlat, ja ilmoitin erityisruokavalioni koska kutsussa pyydettiin ilmoittamaan jos sellainen on. Ruokana oli kolmea eri kiusausta; punaista lihaa, lohta ja kasvista. Ja sitten oli erikseen gluteeniton kiusaus. Häh? Siis yleensähän kiusaukset just on gluteenittomia, eikä ne olleet mitään gratiineja vaan näyttivät ihan tavallisilta kiusauksilta. Monesti just ruokana on kiusausta koska se on niin helppo saada sopimaan monelle! Miksi ihmeessä tehdä erikseen gluteeniton kiusaus??? Kun se vielä oli suunnilleen puolet sellaisesta isosta vuoasta ja minä olin ainoa keliaakikko.

  • milla 412 viestejä7.12.2011 16:46

    SInut oli tosiaan otettu huomioon

  • Mainos

  • Ruutar 9 viestejä9.12.2011 17:43

    Olen kuullut, että jotkut pitopalvelut suurustavat vehnäjauholla kiusaukseen laitettavan nesteen
    Olikohan sinun kiusauksessa aitoa kermaa !

    Tara oli facebookissa keliaakikkojen suljetussa ryhmässä, mutta sitten minä hermostui, kun siellä on monta "mutu"keliaakikkoa? Onko se tämänpäivän trendi? Ei syödä normaalisti? vaan täytyy hifistellä???

  • Reetta  719 viestejä11.12.2011 10:00

    Omn työpaikan ruokalassa ollaan joskus ihmetelty, kun keliaakikoille on eri kiusaus. Selitys oli just jauhojen sotkeminen normikiusaukseen. Tietty kun käytetään laihempaa kermaa, täytyy tukuisuuden tunnetta tuoda jollain lisäaineella ja se on tuo jauhot. No, se keliaakikon kiusauskin on laihasta kermasta tai jostain tekokermasta tehty ja vähän mauton.

    Itse teen kiusaukset kuohukermasta ja on tuhtia tavaraa ilman jauhojakin. Saman ruokapöydän syöjistä kukaan ei kertonut, että laittaisi jauhoa kiusaukseen.

  • Ninni 114 viestejä11.12.2011 10:24

    Itse olen ihmetellyt sitä, että esim. uunilohessa on vehnää. Itselle ei ikinä ennen gluteenitonta dieettiäkään tullut mieleenkään laittaa loheen jotain vehnäjauhopanerointia...

  • milla 412 viestejä12.12.2011 05:35

    Ninni kirjoitti:
    Itse olen ihmetellyt sitä, että esim. uunilohessa on vehnää. Itselle ei ikinä ennen gluteenitonta dieettiäkään tullut mieleenkään laittaa loheen jotain vehnäjauhopanerointia...
    Tuo on jo lohen pilaamista, jos menee jauhoja sekaan sötköttämään . Outoa.

  • Tallulah 476 viestejä28.1.2014 14:40

    Työpaikalta tilaamme usein ruokaa yhdestä tietystä paikasta, koska siellä on hyvät ruuat ja myös hyvät erityisruuat, jotka on lähes aina itse tehtyjä eikä mitään valmis/pakastemoskaa. Pari hassua juttua tosin on sattunut; gluteeniton ruoka on usein merkitty "keliakia" eikä gluteeniton, ja toiseksi kerran mulle oli oma salaatti ja ajattelin ensin että siinä tavallisessa on pastaa, mutta eipä ollutkaan; siinä oli riisiä, joka puuttui mun salaatista!
    Otapa nyt aina noiden aivoituksista selkoa, tuolle "keliakia" -merkinnälle ollaan porukalla monesti naurettu.

  • Mainos

  • Rupert 74 viestejä29.1.2014 07:35

    Samansuuntaista toimintaahan lentoyhtiöt harrastavat. Normaaliateriaan lähes poikkeuksetta kuuluvat sulatejuusto ja suklaapatukka puuttuvat aina GFML annoksesta, eikä niiden tilalla ole ikinä mitään korvaavaa tuotetta. Suolakeksien puuttumisesti nyt ei jaksa edes valittaa... Samoin voinappi vaihtuu aina ankeaan margariininappiin (myös työpaikkaruokaloissa). Aivan kuin luulisivat, että keliaakikko on aina automaattisesti myös laktoosivaivainen tai kosher. Kylläpähän pahasti laktoosivaivainen keliaakikko osaisi itse jättää sulatejuuston ja maitosuklaan syömättä, ei siihen lentoyhtiön holhousta tarvittaisi.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,008s