Ravintola Santa Fe Helsinki

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • olu 1 viesti18.1.2012 09:58

    Haluaisin jakaa teille yhden negatiivisesta hyvin positiiviseksi kääntyneen ravintola kokemukseni.

    Kävin viime viikolla syömässä Santa Fe -nimisessä ravintolassa Helsingissä. Söin annoksen nachos picadillo, joka on ruokalistan mukaan gluteeniton. Mainitsin erikseen tarjoilijalle, että minun annokseni tulee ehdottamasti olla gluteeniton, sillä sairastan keliakiaa. Kuitenkin noin tunti ravintolasta poistumisen jälkeen minulle tuli rajuja oireita ruoasta.

    Laitoin seuraavana päivänä asiasta palautetta ravintolan nettisivujen kautta. Heidän ravintolatoimenjohtaja soitti minulle, ja sanoi käyneensä kokin kanssa kaikki annokseeni kuuluvien ruoka-aineiden tuoteselosteet läpi ja he totesivat aineiden olleen gluteenittomia. Samoin he kävivät keittiön ruoanvalmistusprosessin läpi. Annokseni kuulemma tehdään erillisessä pisteessä, jossa kokki vaihtaa uudet puhtaat hanskat käteensä. Samoin hän kävi tarjoilijoiden kanssa läpi heidän prosessinsa, kuinka he kantavat lautasiaan, koskevatko he annoksiin yms. Eivätkä he löytäneet mitään, mistä gluteenia olisi voinut annokseeni tulla.

    Moni ravintola olisi jättänyt asian tähän ja todennut oireiden johtuvan jostain muusta. Mutta Santa Fe:n ravintolatoimenjohtaja kävi vielä heidän maahantuojien kanssa läpi heidän tuotteensa. Eikä riittänyt, että maahantuoja sanoi tuotteen olevan gluteeniton, hän pyysi, että he käyvät läpi heidän valmistuprosessinsa. Tästä tulokseni ilmeni, että annokseeni kuuluvissa Indian Tortilla Chipseissä oli vehnän jäämiä. Ennen kuin tuotantoyhtiö oli valmistanut 500 g pakkauksen tuotantoerän, jossa parasta ennen päivämäärä 09.05.2012, olivat he samalla linjastolla valmistaneet toista tuotetta, joka sisälsi vehnää. Näin ollen gluteenittomiin tortilla chipseihin oli päässyt tuotantolinjalta vehnän jäämiä. Onneksi maahantuontiyritys päätti vetää tuotteet pois markkinoilta.

    Olin hyvin yllättynyt ja kiitollinen, kuinka paljon ravintolatoimenjohtaja jaksoi nähdä vaivaa antamani palautteeni perusteella. Hän sanoi heidän ravintolan ottavan jokaisen palautteen vakavasti, ja he todella näyttivät tarkoittavansa sitä.
    Hienoa työtä häneltä, tälläiseen panostukseen ei kovin useasti taida törmätä.

  • Jezu  Ylläpitäjä18.1.2012 15:18

    Huikeaa toimintaa Santa Fe:ltä! Pitäneekin käydä pitkästä aikaa

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • KatjaRa 51 viestejä18.1.2012 15:28

    Todellakin upeaa toimintaa johtajalta! En ole koskaan tuolla käynyt, mutta nyt voisin käydäkin ihan kannustusmielessä.

    Oikotie matkan mutkistaa.

  • milla 412 viestejä19.1.2012 17:14

    Vau mitä toimintaa ja paneutumista asiaan !!!

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s