Gluteeniton Riika?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mad 12 viestejä23.1.2010 22:49

    Olen menossa Riikaan pariksi päiväksi maaliskuussa. Onko jollain gluteenittomia kokemuksia Latviasta?
    Varaanko hulluna evästä mukaan vai saako siellä gluttiruokaa? kaupat? Ravintolat?

    Kielikäännöksiä lähtee mukaan...toivottavasti niistä on apua!

  • mankeli 14 viestejä23.1.2010 23:10

    En osaa sanoa ravintoloista, koska yhdessäkään en vieraillut pari vuotta sitten Riikassa lomaillessani, mutta ainakin Stockmannilla oli runsaat valikoimat gluteenittomia tuotteita, leivistä pastaan ja kekseihin.

    Ja luulisi että jos ihan oikeaan ravintolaan menee syömään niin saa ruokansa gluteenittomana kun näyttää kielikäännöslappusen. Jos ei muuta niin Hesburgerin yksi salaatti on ainakin gluteeniton (kyllä, kauppojen nimien suhteen tunsi välillä olevansa Suomessa) Eli kyllä pärjää!

  • Mainos

  • Kari 364 viestejä24.1.2010 20:55

    Mad, sanoisin, että kielikäännöksellä pääsee pitkälle. Kattele semmoista ruokalistalta, että todennäköisesti suurin osa jää vehnättömöksi. Kala- tai liha-juttua. Aika turvallista. Eiku hyvää matkaa !

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Paju 25 viestejä28.1.2010 19:50

    Marraskuussa söin Riikassa Steikuhaus-nimisessä pihviravintolassa. Pihvit paistettiin silmien edessä, leivittämättöminä ja tarjoilija jopa sanoi, että kastike on tarpeetonta kun pihvit ovat niin maukkaita. Totta oli. Suosittelen.

  • Mad 12 viestejä3.2.2010 23:09

    Steikuhaus kuulostaa katsastamisen arvoiselta paikalta!
    Kiitos vinkeistä, enköhän mä sieltä turvallista ruokaa löydä.

  • Jezu  Ylläpitäjä19.8.2010 23:07

    Vähän pohtinut itsekin Riikan matkaa. Onko kertynyt uusia kokemuksia?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • sandra 6 viestejä7.5.2011 22:32

    Tulin itse just Riikasta kaupunkilomalta ja vaikka oli muuten mukava reissu, niin ei kovin hyvin ollut missään tietoa gluteenittomasta ruuasta. Tämä oli mun eka ulkomaan matka diagnoosin jälkeen joten ei ole kyllä paljon vertailukohteitakaan...

    Kielikäännökökset oli mukana ja usein ravintoloissa piti tyytyä "turvallisiin" ruokiin kuten salaateihin ja lihaan ilman kastikkeita. Yövyimme hotel forumsissa ja laitoin etukäteen sinne sähköpostia, koska aamupala kuului huoneen vuokraan. Hotellista tuli paluu postina vaakuuttelut siitä, että aamupala vaihtoehdoista löytyy mullekin sopiva. No, ekana aamuna annoin tarjoilijalle kielikäännöslapun käteen. Hän katsoi sitä hetken ihmeissään joten mä kävin hakemassa omat leivät huoneesta aamupalalle. Hotellin aamupalasta söin vaan leivän päälle juustoa ja hedelmiä. Seuraavana aamuna ne oli läntännyt glut.free muistuttelusta huolimatta normi muffinssin leikelautaselle ja sama toistu seuraavana aamuna... No, en sitten syönyt kuin sitä juustoa omien leipien kanssa, kun juustot oli sentään omissa muovikelmuissaan...

    Koko kaupunki on täynnä pieniä ihania kondotorioita. Yhdessä käytiin, mut sieltä löyty gluteenittomana vaan hedelmäsalaatti ja mansikka-kermavaahto jälkkäri...

    Huippua oli, kun satuin istumaan menomatkalla lentokoneessa latvialaisen tytön vieresssä, jolla oli myös keliakia ja yhdestä "Cafejnica" kellariravintolasta (kauppakeskus origoa vastapäätä) sai huippupalvelua. Kun olin näyttänyt tarjoilijalle kielikäännöslapun, hän kävi hakemassa kokin paikalle ja kyseli, mitä haluisin syödä... Kokki teki mulle possunlihaa vartaassa ja grillattuja perunoita ja salaattia. Ketsuppipohkaden kastikkeenkin oli laittanut lisäksi. Oli ihan tosi hyvää ja ainut ateria riikassa, jonka pystyin täysin turvallisin mielin syömään... eikä hintakaan ollut paha. 2,5 latia(n. 4e). Tippiä jätettiin, että toivottavasti muutkin keliaakikot saa tuolta yhtä ihanaa palvelua.

    Stockmannilta saa tosiaan kivasti gluteenittomia tuotteita ja Riikan monissa puistoissa on hyviä picnic-paikkoja... Rimi-marketissa näkyi olevan ainakin provenan puurojiutaleita ja gluteenittomia jauhoja...

  • Mainos

  • Jezu  Ylläpitäjä8.5.2011 19:56

    sandra kirjoitti:
    Huippua oli, kun satuin istumaan menomatkalla lentokoneessa latvialaisen tytön vieresssä, jolla oli myös keliakia ja yhdestä "Cafejnica" kellariravintolasta (kauppakeskus origoa vastapäätä) sai huippupalvelua. Kun olin näyttänyt tarjoilijalle kielikäännöslapun, hän kävi hakemassa kokin paikalle ja kyseli, mitä haluisin syödä... Kokki teki mulle possunlihaa vartaassa ja grillattuja perunoita ja salaattia. Ketsuppipohkaden kastikkeenkin oli laittanut lisäksi. Oli ihan tosi hyvää ja ainut ateria riikassa, jonka pystyin täysin turvallisin mielin syömään... eikä hintakaan ollut paha. 2,5 latia(n. 4e). Tippiä jätettiin, että toivottavasti muutkin keliaakikot saa tuolta yhtä ihanaa palvelua.

    Stockmannilta saa tosiaan kivasti gluteenittomia tuotteita ja Riikan monissa puistoissa on hyviä picnic-paikkoja... Rimi-marketissa näkyi olevan ainakin provenan puurojiutaleita ja gluteenittomia jauhoja...

    Saisiko nämä paikat vielä kartalle, niin löytyy helpommin?

    Lisää karttamerkki

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Keli-vaimo 2 viestejä17.7.2012 13:17

    Olimme mieheni kanssa äskettäin lomalla Riikassa. Mieheni on keliaakikko. Söimme paikallisessa Chili Pica- ketjun ruokapaikoissa, ja löytyi gluteenitonta edullisesti. Asuimme Hanza hotellissa, jossa oli tosi hyvä aamupala. Miehelleni löytyi monenlaista syötävää, mutta leipä oli vain tummia maissikakkuja, joten hänellä oli omat leivät mukana aamupalalla. Mutta, kuinka ollakaan, aivan lähellä hotellia oli gluteenittomien tuotteiden kauppa. Valitettavasti siellä ei ollut tuoretta tavaraa, mutta muuten löytyi sellaisiakin, mitä en ole Suomessa nähnyt, en ainakaan meilläpäin. Kaupan osoite on "Alma-Sinta" sia, Gogola iela 13. Siellä näytti olevan myös soija-tuotteita.

  • LeenaK 4 viestejä17.5.2015 10:26

    Juuri Riikasta palanneena suosittelen gluteenitonta Tira Maize leipomo-kahvilaa (http://www.tiramaize.lv) Gertrudes street 60.
    Valinnan vaikeus iski mitä haluaa syödä kun oli kerrankin valinnan varaa.
    Ravintoloissa kielikäännöksellä pärjäsi. Itse suosin ravintoloita joissa oli menussa annoksen kuvat niin pysty päättelee mitä uskaltaa syödä.

  • Jezu  Ylläpitäjä18.5.2015 23:04

    LeenaK kirjoitti:
    Juuri Riikasta palanneena suosittelen gluteenitonta Tira Maize leipomo-kahvilaa (http://www.tiramaize.lv) Gertrudes street 60.
    Valinnan vaikeus iski mitä haluaa syödä kun oli kerrankin valinnan varaa.
    Ravintoloissa kielikäännöksellä pärjäsi. Itse suosin ravintoloita joissa oli menussa annoksen kuvat niin pysty päättelee mitä uskaltaa syödä.

    Kiitos vinkistä

    Vielä linkit noihin lisäämiisi kuviin:

    Riikan gluteeniton leipomo-kahvila.
    Riikassa Tira Maize:n valikoimaa.

    Jatkossa vinkit kannattaa lisää tänne, niin löytyvät helpommin: Lisää gluteeniton vinkki

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Haba68 2 viestejä11.7.2023 13:33

    Riikassa gluteeniton aamiaisravintola Mr FoxMr Fox

  • Mainos

  • Haba68 2 viestejä11.7.2023 18:25

    Haba68 kirjoitti:
    Riikassa gluteeniton aamiaisravintola Mr FoxMr Fox

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s